خبرهای داغ:
معاون بسیج علمی سپاه شهدای آذربایجان غربی تاکید کرد
معاون بسیج علمی، پژوهشی و فناوری سپاه شهدای آذربایجان غربی حمایت از طرح‌‌های مرتبط با اقتصاد مقاومتی در استان را مورد تاکید قرار داد.
کد خبر: ۸۷۵۲۵۹۱
|
۰۵ مهر ۱۳۹۵ - ۲۰:۵۱
به گزارش خبرگزاری بسیج آذربایجان غربی، پرویز محمدی اظهار داشت: در این مجموعه برای حمایت از طرح‌های مرتبط با اقتصاد مقاومتی در آذربایجان غربی قدم برداشته می‌شود تا به این وسیله رهنمودهای رهبر معظم انقلاب جامه عمل بپوشد.

وی در پاسخ به این سوال که اولویت کاری این معاونت در سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل حول چه محوری شکل گرفته است، ادامه داد: با در نظر گرفتن تاکید جدی رهبر انقلاب همچنین عنوان شعار سال بر روی طرح‌های مرتبط با اقتصاد مقاومتی در استان تمرکز شده است.

این مسؤول با اشاره به اینکه این معاونت امسال برنامه‌های خود را در همین راستا تنظیم کرده است، اضافه کرد: بنابراین در این زمینه امسال برنامه‌ریزی و اقدام می‌شود تا طرح‌هایی که برای تحقق شعار محوری سال زمینه‌سازی می‌کنند بیشتر و جدی‌تر مورد حمایت قرار گیرند.

معاون بسیج علمی، پژوهشی و فناوری سپاه شهدای آذربایجان غربی خاطرنشان کرد: امسال ظرفیت اصلی این معاونت بر حمایت از طرح‌های دانش‌بنیان تمرکز یافته است، چرا که این قبیل طرح‌ها ایجاد محصول و اشتغال را به دنبال دارد.

*حمایت سپاه شهدای آذربایجان غربی از نخبگان دانش‌آموز و دانشجو

وی حمایت از نخبگان اعم از دانش‌آموز و دانشجو، پشتیبانی از طرح‌های نیمه‌حرفه‌ای برای ایجاد انگیزه و تقویت روحیه نوآوری، استفاده از ظرفیت نخبگان و اساتید بسیجی برای شناخت مسائل و مشکلات دستگاه‌های اجرایی آذربایجان غربی و ایران اسلامی را مورد اشاره قرار داد.

این مسؤول همچنین به تلاش برای ارائه راهکارهای علمی و مساعدت برای تغییر الگوی کاشت در آذربایجان غربی با عنایت خاص به گیاهان دارویی درراستای توسعه کشاورزی ثروت‌آفرین اشاره کرد و گفت: در این زمینه‌ها توام با برنامه‌ریزی قدم برداشته می‌شود.

محمدی یادآوری کرد: همان طور که بارها و بارها توسط مقامات و دست‌اندرکاران استان و کشورمان ابلاغ شده است با توجه به متن سند چشم انداز 1404، ایران اسلامی در افق 1404 باید جایگاه نخست علمی و فناوری در سطح منطقه را به دست آورد.

وی با اظهار اینکه معاونت بسیج علمی، پژوهشی و فناوری سپاه شهدا در این زمینه می‌تواند برای ایفای نقش و تاثیرگذاری به صورت جدی قدم بردارد، بیان داشت: برای عملیاتی شدن منویات رهبر معظم انقلاب اهتمام می‌شود.

*ایفای نقش معاونت علمی سپاه شهدا برای تحقق سند چشم‌انداز

معاون بسیج علمی، پژوهشی و فناوری سپاه شهدای آذربایجان غربی خاطرنشان کرد: با توجه به منویات و رهنمودهای رهبر معظم انقلاب باید چهار درصد از کل تولید ناخالص ملی کشورمان به فعالیت‌های پژوهشی تعلق پیدا کند.

وی ادامه داد: همچنین براساس سند چشم‌انداز پنج ساله چهارم باید 20 هزار شرکت دانش‌بنیان در سطح کشور وجود داشته باشد، یادآوری کرد: اما در حال حاضر شاهد هستیم که حدود 2 هزار شرکت دانش‌بنیان در کشورمان مشغول به کار است.

محمدی با اظهار اینکه فقط ده درصد میزان پیش‌بینی شده شرکت دانش‌بنیان در کشور مشغول به کار شده است، اضافه کرد: بنابراین از متولیان امر و دست‌اندرکاران انتظار وجود دارد که در این زمینه اقدام لازم و عملی انجام دهند.

این مسؤول به وجود داشتن مشکلات عدیده در این سری از شرکت‌ها اشاره کرد و بیان داشت: همچنین تعدادی از آنها در معرض تعطیلی قرار گرفته‌اند، بنابراین باید برای رفع موانع فعالیت‌شان اهتمام کرد.

معاون بسیج علمی، پژوهشی و فناوری سپاه شهدای آذربایجان غربی ضمن اشاره به اهمیت حمایت و هدایت طرح‌های دانش‌بنیان، گفت: در این زمینه به صورت جدی با عزم راسخ قدم برداشته می‌شود، تا نتیجه مورد انتظار به دست آید.

ارسال نظرات