فرمانده سپاه امام رضا(ع) گفت: دفاع مقدس در حقیقت و ذات خودش یک صحنه بازخوانی و بازسازی فرهنگ مقاومت و دفاع با الگوی کربلا و عاشورا است.
کد خبر: ۸۷۵۲۵۵۷
|
۰۵ مهر ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۳
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی، سردار یعقوبعلی نظری صبح امروز در مراسم گرامیداشت هفته دفاع مقدس در دانشکده علوم پزشکی نیشابور در سالن اجتماعات دیالیز این دانشکده اظهار داشت: نقطه تمایز نظام مقدس اسلامی با دیگر نظام‌ها، دستاوردهای قابل دفاع آن است.

فرمانده سپاه امام رضا(ع) تصریح کرد: فلسفه انقلاب اسلامی این است که باید در همه ابعاد تفاوت ایجاد کند و انسان‌ها را نیز در همه ابعاد تغییر دهد.

وی خاطرنشان کرد: دفاع مقدس را هرگز با نگاه مجروح و کشته نمی‌بینیم بلکه صحنه استثنایی در تاریخ انقلاب اسلامی است و باید با آن برای حرکت به سوی آینده با دید تعیین‌کننده و جهت‌دهنده برخورد کنیم.

نظری گفت: دفاع مقدس در حقیقت و ذات خودش یک صحنه بازخوانی و بازسازی فرهنگ مقاومت و دفاع با الگوی کربلا و عاشورا است.

فرمانده سپاه امام رضا(ع) ادامه داد: تنها ظواهر دفاع مقدس را نباید دید، آن را باید وسیله‌ای برای رسیدن به ذات آن بدانیم، نقل کربلا و عاشورا کافی نبود و دفاع مقدس باعث مشاهده شدن عینی آن در جامعه شد.

وی تأکید کرد: دفاع مقدس از دید عقلی در مقطع بسیار نامناسبی بود ولی انقلاب به چنین نعمتی نیاز داشت و معلوم نیست اگر اتفاق نمی‌افتاد، آیا شاهد چنین تاثیرگذاری در جهان بودیم؟

نظری با اشاره به قابل درک بودن نعمت این دفاع در آینده گفت: دشمن به مقصود اولیه خود که گرفتن زمین و حذف انقلاب اسلامی بود دست نیافت.

فرمانده سپاه امام رضا(ع) تأکید کرد: انقلاب اسلامی یک تفکر است که نه تنها قابل حذف نیست بلکه بسط آن باعث نگرانی دشمنان شده است.

وی سازندگی در همه ابعاد را دیگر نعمت دفاع مقدس دانست و ادامه داد: فضای تربیتی دفاع مقدس به قدری قوی بود که افراد زیادی با آنکه ظاهر موجهی نداشتند وارد آن شدند، تغییر کردند و سپس شهید شدند.

نظری برخی تغییرها و ایجاد ساختارها را از دیگر نعمات دفاع مقدس دانست و گفت: ولی یک سوال وجود دارد و آن این است که چرا با این همه نعمت برخورد درستی صورت نگرفت و نتوانستیم آن را به پشت جبهه انتقال دهیم و ارتباطمان با آن قطع شد.

فرمانده سپاه امام رضا(ع) اسلام ناب، انقلاب اسلامی و نظام اسلامی را سه مرحله مختلف دانست و اظهار داشت: اسلام ناب می‌گوید که ما باید از مظلوم دفاع کنیم و در برابر ظلم بایستیم، مبارزه با ظالم بر عهده انقلاب اسلامی است که محورهای آن را رهبر و ولی فقیه مشخص می‌کنند.

وی تأکید کرد: با آنچه در دفاع مقدس اتفاق افتاد برخورد خوبی صورت نگرفت، اگر بهتر و دقیق‌تر با دفاع مقدس برخورد می‌کردیم تأثیرگذاریمان در جوامع بشری با امروز قابل مقایسه نبود.

نظری افزود: اگر درست با موضوعات برخورد می‌شد شاید خط مقاومت دیگر در سوریه و یمن نبود بلکه مصر و بعد از آن خط مقاومت بود.

فرمانده سپاه امام رضا(ع) ابزار را دارای تأثیر بسیار کمتر نسبت به اعتقادات دانست و گفت: مبارزه با آمریکا باید صورت بگیرد حتی اگر ابزارمان کفاف ندهد، اگر در خطوط دفاع از اسلام در سوریه و یمن موفق هستیم به واسطه ابزار نیست که اگر بود ابزار و دلارهای کشورهای عرب حامی تروریسم بسیار از ما بیشتر است، ولی واقعیت این است که یک دلار انقلاب اسلامی تأثیرش بسیار بیشتر است.

در ادامه سرپرست دانشکده علوم پزشکی نیشابور گفت: دفاع مقدس ما وابسته به قرآن است، زمانی که مردم برای دفاع از کیان دینی و سرزمینی به جبهه رفتند و عزیزترین موجودی خود یعنی جانشان را به اسلام اهدا کردند یک پیام بیشتر نداشت و آن حمایت از ولایت فقیه بود.

محسن عظیمی‌نژاد خاطرنشان کرد: همان دلارهای نفتی که از صدام در دوران دفاع مقدس حمایت می‌کرد امروز ضد اسلام و تشیع در سوریه و یمن خرج می‌شود.

وی با مقایسه روحیه بسیجی و سامورایی تأکید کرد: این دو تفکر دو تفاوت عمده دارد، تفکر سامورایی به خدا اعتقاد ندارد ولی تفکر بسیجی بر پایه خدامحوری ایجاد شده است، سامورایی‌ها فقط برای نجات کشورشان تلاش می‌کند ولی تفکر بسیجی برای نجات اسلام و کشور تلاش می‌کند.

عظیمی‌نژاد در پایان تصریح کرد: با همین تفکر بسیجی در برابر استکبار قد علم کرده‌ایم و در سرزمین‌های اسلامی، از اسلام دفاع می‌کنیم و هرگز پا پس نخواهیم کشید.

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها