دبیر شورای نگهبان گفت: بین احزاب و گروه‌های عراقی تقسیم کار شده است. البته اختلافاتی دارند که من پیشنهاد کردم در این صورت به حضرت آیت‌الله سیستانی مراجعه کنند.
کد خبر: ۸۷۵۲۵۴۲
|
۰۵ مهر ۱۳۹۵ - ۱۹:۵۶
به گزارش خبرگزاری بسیج به نقل از روابط عمومی شورای نگهبان، آیت‌‌الله احمد جنتی در جمع کارکنان این نهاد ضمن تبریک مناسبت روز مباهله و نزول آیات تطهیر و ولایت و اشاره به برکات وافر این ایام، به ارائه گزارشی از سفر خود به عتبات عالیات پرداخت و اظهار کرد: ما باید شکرگزار و قدردان وجود اعتاب مقدسه و حرم اهل بیت علیهم‌السلام باشیم چرا که حضور در این اماکن مذهبی، موجب تجدید حیات معنوی و زنده شدن ایمان انسان است.

وی افزود: سفر زیارتی، سفر مقدسی است و هیچ کجای دنیا به مانند این سرزمینهای مقدس «عراق»، مراکز پیام‌بخش ندارد. این اماکن موجب انقلاب روحی و صعود انسان را به درجات معنوی فراهم می‌آورند که امیدواریم، خداوند توفیق حفظ این حالات را برای همه زائرین میسر کند.

دبیر شورای نگهبان در ادامه با اشاره به وضعیت رو به بهبود شرایط امنیتی در عراق به دلیل نقش نیروهای مردمی، خاطرنشان کرد: از موارد برجسته و مؤثر در کشور عراق، حضور نیروهای حشدالشعبی است. خداوند امام راحل و بسیجیان عزیز را با پیغمبر و خاندان پاکش محشور کند که بسیج مردمی را برای ما و ملتهای مسلمان به یادگار گذاشتند؛ آن چیزی که عراق را از خطر داعش نجات داد، همین نیروهای مردمی بودند.

وی، ضمن اشاره به دیدارهای خود با علما و مراجع عراق، نقش ممتاز مرجعیت آیت‌الله سیستانی در این کشور و صدور فتوای ایشان در لزوم تشکیل بسیج مردمی در مقابله با داعش را بی‌بدیل توصیف کرد و گفت: اگر دعوت ایشان به دفاع از عراق نبود و حرکت قومی، مردمی و بسیجی مردم عراق اتفاق نمی‌افتاد، داعشی‌ها به بغداد رسیده بودند و کل این کشور به اشغال آنها در می‌آمد.

رئیس مجلس خبرگان رهبری به دیدار با سیدعمار حکیم به عنوان رئیس ائتلاف ملی عراق و توصیه خود به وی اشاره و تصریح کرد: بین احزاب و گروههای عراقی تقسیم کار شده است. البته اختلافاتی دارند که من پیشنهاد کردم در این صورت به حضرت آیت‌الله سیستانی مراجعه کنند.

دبیر شورای نگهبان در پایان سخنان خود ابراز امیدواری کرد که خداوند متعال، به دلیل محبت و توجه به پیامبر و خاندان پاک ایشان به عنوان وجه مشترک ملت ایران؛ این سرزمین را از تفرقه،‌ اختلاف و لغزش حفظ فرماید و آل سعود، وهابی‌ها و تکفیری‌ها را به دلیل ظلم به مردم مسلمان و مظلوم منطقه ریشه‌کن سازد.
ارسال نظرات