امام‌ جمعه نیشابور:

جدایی مسؤولان از مردم کشور را تهدید می‌کند

امام‌ جمعه نیشابور گفت: موجی که کشور را تهدید می‌کند، جدایی مسؤولان از مردم است که آن را خطری عینی و بسیار خطرناک می‌دانم.
کد خبر: ۸۷۵۲۵۴۰
|
۰۵ مهر ۱۳۹۵ - ۱۹:۳۹
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی، مراسم اختتامیه اردوهای جهاد سازندگی بسیج دانشجویی شهرستان نیشابور در قرارگاه‌های خدمت‌رسانی شهیدان آوینی و شوشتری صبح امروز با حضور مسؤولان این شهرستان در مجتمع رفاهی فجر برگزار شد.

امام‌جمعه نیشابور در ابتدای این مراسم اظهار کرد: هدف اصلی از زندگی تربیت خودمان است و باقی بهانه‌ای است تا خودمان را بسازیم.

حجت‌الاسلام سید قاسم یعقوبی ادامه داد: اگر انسانی خود را ساخته باشد بقیه کارها به‌مخصوص مشکلات برای او ساده می‌شود.

وی با بیان اینکه ما و جامعه اول گرفتار خودمان هستیم و تربیت فردی بسیار مهم‌تر از دیگر مسائل است، تأکید کرد: کار جهادی اقدامی جهت این تربیت فردی است و در دنیایی که سرشار از پلیدی است این اردوها بسیار زیبا و مقدس است.

یعقوبی تصریح کرد: وقتی دانشجویی شرایط روستاها را می‌بیند، فرآیند انتخابش برای آینده دچار تغییر می‌شود و هدف‌گذاری زندگی‌اش دقیق‌تر خواهد شد.

وی با اشاره به اهمیت مردمی بودن مسؤولان گفت: برخی برای رأی آوردن و فریب مردم اقداماتی انجام می‌دهند که به آن شیطنت می‌گویم، آن‌ها اقداماتی را انجام می‌دهند که خود را نزدیک مردم جلوه دهند ولی این‌گونه مسؤولان دلسوز مردم نیستند.

امام‌جمعه نیشابور معیار شناخت مردمی بودن مسؤولان را در این‌گونه اردوها دانست و خاطرنشان کرد: دلسوز مردم بودن یعنی حضور در این‌گونه اردوها و از ابتدای انقلاب این روحیه جهادی که امروز در شما متبلور شده به ما کمک بسیاری کرده است.

یعقوبی خطر امروز را در دو موج برشمرد و تأکید کرد: موج اول غرب‌زدگی است به‌نحوی‌که سعی می‌کنند ما را از خدا جدا کنند و ابزار این اقدام همان ابزار جنگ نرم است.

وی تأکید کرد: دنیای غرب به دنبال رسیدن به این است که ما هر آنچه را که او می‌گوید، بگوییم، بپوشیم، بشنویم، بنوشیم، بخوریم و بسازیم، غرب ما را طوطی‌های تکرارکننده می‌خواهد.

امام‌جمعه نیشابور ادامه داد: اگر جامعه خود را نشناسد و به خودباوری نرسیم دچار مشکلات زیادی خواهیم شد، باید در درجه اول خود را بشناسیم و سپس بر اساس تدبیر، شرایط را بسنجیم و سپس برنامه‌ریزی‌های خود را برای رسیدن به اهداف انجام دهیم.

یعقوبی بیان داشت: موج دومی که کشور ما را تهدید می‌کند جدایی مسؤولان از مردم است که آن را خطری عینی و بسیار خطرناک می‌دانم، این خطر مخصوص دوران ما نیست و حتی یاران رسول اکرم (ص) و امیر المومنین (ع) را نیز دچار کرد و ما باید با این‌گونه اردوهای جهادی که دقیقاً مصداق عمل صالح است از آن جلوگیری نماییم.

در خوابگاه‌ها نیازمند جهاد فرهنگی هستیم

در ادامه دادستان نیشابور با اشاره به فعالیت دانشجویان در این اردوها اظهار داشت: اگر می‌خواهید برای مملکت آینده‌ساز باشید با جدیت درس بخوانید.

غلامرضا اکبری‌مقدم ادامه داد: فعالیت فوق‌برنامه برای بعد از درس خواندن است و باید در بسیج، انجمن و دیگر ارگان‌های دانشگاه به‌عنوان فعالیت بعد از درس خواندن نگاه کرد.

وی تصریح کرد: ما از نظر فرهنگی نیازمند جهاد هستیم و باید با عمل خودمان این جهاد را به جامعه تزریق کنیم، امربه‌معروف و نهی از منکر به عمل نیاز دارد و مردم باید این اعمال را پسند کنند.

اکبری‌مقدم تأکید کرد: اقدامات ما را مردم باید پسند کنند نه مسؤولان، متأسفانه مسؤولان به مردم می‌گویند کارها را انجام دهید ولی خودشان حاضر نیستند اقدامی انجام دهند.

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها