حجت الاسلام محمودی با بیان اینکه باید در حوزه اقتصاد مقاومتی فرهنگ‌سازی انجام شود، گفت: در اقتصاد مقاومتی باید در پی اقتصاد ایده‌آلی که هم اسلامی و هم ما را به جایگاه اقتصاد اول منطقه برساند، باشیم.
کد خبر: ۸۷۵۲۵۰۲
|
۰۵ مهر ۱۳۹۵ - ۱۸:۲۱

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از خاتم، همزمان با هفته دفاع مقدس سال تحصیلی جدید در حوزه علمیه خواهران شهرستان خاتم طی مراسمی با حضور معاون فرماندار، امام جمعه موقت و جمعی از مسئولین شهرستان ، طلاب جدیدالورود و اساتید آغاز شد.

در این مراسم مدیر حوزه علمیه خواهران شهرستان خاتم در سخنانی، نقش خواهران طلبه در بهبود فضای اجتماعی و اسلامی جامعه را بسیار مهم ارزیابی کرد.

سلیمانزاده با اشاره به تاثیرگذاری حوزه های علمیه، گفت: بی تردید حوزه های علمیه در طول تاریخ حیات خود پرونده درخشانی از خود به جا گذاشته اند که استمرار فکر و عمل دینی، مرهون تلاش بی وقفه مراجع عظام، محققین و مبلّغان حوزه های علمیه است.

در ادامه این مراسم حجت الاسلام غلامرضا محمودی امام جمعه موقت هرات ضمن تبریک بازگشایی حوزه علمیه خواهران به رابطه علم و دین پرداخت.

محمودی گفت: رابطه علم و دین در دستیابی به استقلال و توسعه پایدار بسیار عمیق و تاثیر گذار است.

کارشناس حوزه و دانشگاه با انتقاد از وضعیت اقتصادی کشور خاطر نشان کرد: متاسفانه اقتصاد وابسته به نفت در ایران شکل گرفته است و هنوز با اقتصاد مقاومتی مد مقام معظم رهبری فاصله زیادی داریم.

وی افزود: دنیای کنونی را سراسر مکتب سکولاریسم گرفته و دیگر در عمل به دین اقدامی انجام نمیشود و جهانیان فقط در زبان از دین پیروی میکنند.

محمودی با ذکر این سوال که آیا جمهوری اسلامی میتواند زمینه ساز تحول علمی ،پژوهشی در روی کره زمین باشد؟ گفت: تجربه دفاع مقدس ، دست یابی به انرژی صلح آمیز هسته ای،تولید سلول های بنیادی میتواند حامل این پیام باشد که ما به هر چه ارداه کردیم در پناه قرآن دست یافتیم.

حجت الاسلام محمودی با بیان اینکه باید در حوزه اقتصاد مقاومتی فرهنگ‌سازی انجام شود، گفت: در اقتصاد مقاومتی باید در پی اقتصاد ایده‌آلی که هم اسلامی و هم ما را به جایگاه اقتصاد اول منطقه برساند، باشیم.

وی افزود: تحول مدیریتی نیاز ضروری کشور است و مسئولین میتوانند با بها دادن به اتاق فکر به این مهم دست پیدا کنند.

کارشناس حوزه و دانشگاه ولایت مداری،تحقیق و پژوهش،اقتصاد مقاومتی و مسلط شدن بر قرآن را از ارکان های مهم تمدن اسلامی برشمرد.

گفتنی است: در این مراسم پیام حجت الاسلام والمسلمین محمودرضا جمشیدی، مدیر حوزه های علمیه خواهران کشور که به مناسبت فرارسیدن سال تحصیلی جدید پیامی را صادر کرده بود، قرائت شد.

ارسال نظرات