بهعلی نورزاد با اشاره به واگذاری معماری همه مناطق آزاد‌راه تهران-شمال به ایتالیایی‌ها‌، گفت: شرکت ایتالیایی‌ با ارائه نخستین طرح معماری و زیباسازی آزادراه، کار خود را در قطعه یک آغاز کرد.
کد خبر: ۸۷۵۲۴۸۹
|
۰۵ مهر ۱۳۹۵ - ۱۷:۵۴

به گزارش خبرگزاری بسیج، بهعلی نورزاد بیان کرد: در فراخوان عمومی، یک شرکت ایتالیایی برای انجام معماری همه مناطق آزاد‌راه تهران - شمال انتخاب شد تا معماری پل ها، تونل‌ها و حاشیه این آزادراه را متناسب با فرهنگ و سنن ایرانی اسلامی بر عهده بگیرد.

 

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه آزادراه تهران - شمال یکی از زیباترین جاده‌های کشور است، گفت: طراحی و معماری این آزادراه به نحوی انجام خواهد شد، تا هموطنان هنگام رانندگی در تمام مسیر آن از زیبایی های این آزادراه لذت ببرند.

 

وی با اشاره به قرارداد شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل با شرکت ایتالیایی یادآور شد: امضای قرارداد با شرکت ایتالیایی به مراحل نهایی رسیده و آنها نخستین طرح خود را برای قطعه یک این آزادراه ارائه دادند و کار خود را نیز در این منطقه آغاز کرده اند.

 

نورزاد افزود: برای بهتر شدن معماری این آزادراه، نظرات خود را با این شرکت ایتالیایی مطرح کرده‌ایم تا ضمن بومی‌سازی، معماری آن با فرهنگ و معماری ایرانی - اسلامی همخوانی داشته باشد.

 

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل اظهار داشت: منابع مالی قرارداد با ایتالیایی‌ها از محل اعتبارات وزارت راه و شهرسازی تامین می‌شود و از منابع خارجی و فاینانس در این قرارداد استفاده نخواهد شد.

 

معاون وزیر راه وشهرسازی‌ گفت: توجه به معماری و زیبایی‌های راه‌ها به معنای رعایت ویژگی‌های خاص معماری، فرهنگی و مسایل زیست محیطی هر منطقه است.

 

وی افزود: با برنامه‌ریزی های انجام شده همه اقدامات در این مسیر با توجه به سه شاخص مهم ایمنی، پایداری، همگونی و تناسب با محیط طراحی شده است و نمونه آن در طراحی ایستگاه عوارضی قطعه یک قابل مشاهده خواهد بود.

ارسال نظرات