سردار یزدی:

نگاه به دشمن باید براساس خطوط ترسیم شده ولایت فقیه باشد

معاون حقوقی و امور مجلس سپاه پاسداران گفت: نگاه به دشمن باید براساس خطوط ترسیم شده امام(ره) و رهبری باشد.
کد خبر: ۸۷۵۲۴۷۶
|
۰۵ مهر ۱۳۹۵ - ۱۷:۴۱
به گزارش خبرگزاری بسیج به نقل از مرکز خبر شورای عالی انقلاب فرهنگی، سردار یزدی معاون حقوقی و امور مجلس سپاه پاسداران در مراسم مراسم گرامیداشت هفته دفاع مقدس و تجلیل از کارکنان ایثارگر دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی طی سخنانی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هشت سال دفاع مقدس، گفت: امروز این سؤال برای نسل جوان ما مطرح است که چرا آغاز جنگ تحمیلی و تجاوز رژیم بعث به کشورمان تحت عنوان هفته دفاع مقدس گرامی داشته می‌شود؟

وی افزود: در پاسخ به این سؤال باید گفت این موضوع حاصل نوع نگاه ما به دفاع و جهاد به عنوان یک جنگ مقدس و انسانی است.

معاون حقوقی و امور مجلس سپاه پاسداران ادامه داد: ما در دفاع مقدس خود همه اصول و موازین انسانی و اسلامی حاکم بر جنگ را رعایت کردیم و به این موضوع افتخار می‌کنیم.

سردار یزدی گفت: گرامیداشت دفاع مقدس و یاد و خاطره ایثارگران در حقیقت گرامیداشت ویژگی‌ها و نقاط ممتاز شخصیت ایثارگران است.

وی افزود: همه مردم ایران آرزو دارند که فرزندانشان از این ویژگی‌ها برخوردار باشند.

این فرمانده دفاع مقدس ادامه داد: اگر روحیه ایثارگری و گذشت در جامعه ما حاکم شود بسیاری از مشکلات و معضلات جامعه بر طرف خواهد شد.

سردار یزدی با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب «مدظله‌العالی» در مورد چرایی تردید دشمن از حمله نظامی به کشورمان، گفت: دشمن در مقاطعی مانند سال 88 ملت ایران را آزمایش کرد و متوجه شد ملت ما و جوانانش در صحنه دفاع از انقلاب اسلامی حاضر هستند.

وی افزود: تهاجم فرهنگی که به منظور غارت و تاراج ارزش‌های متعالی ملت‌ها به راه افتاده، تضعیف ایمان دینی ملت مسلمان ایران و جوانانش را دنبال می‌کند.

معاون حقوقی و امور مجلس سپاه پاسداران ادامه داد: جهان‌بینی و ایدئولوژی اسلام و تشیع که در عاشورا ریشه دارد، توانسته ملت ما را در مقابل دشمنانش سربلند و سرافراز کند.

سردار یزدی گفت: ترویج مفاهیم انحرافی و در رأس آن اسلام سکولار که ویژگی بارز آن تکلیف گریزی است توطئه جدید دشمنان ماست.

وی افزود: در این نگاه از اسلام امر به معروف و نهی از منکر، تولی و تبری و بسیاری از احکام اجتماعی اسلام سانسور می‌شود.

این فرمانده دفاع مقدس ادامه داد: استکبار جهانی و صهیونیسم نظام اسلامی را دشمن اصلی خود می‌دانند و به درستی متوجه شده اند که راه شکست این جبهه مقاومت، تضعیف ایمان دینی ملت ماست.

سردار یزدی گفت: ملت مسلمان ایران مفتخر است که پشتیبان و حامی همه مظلومان و ستمدیدگان جهان است و در هر جای دنیا فردی مورد ستم قرار گیرد، ملت ما از او حمایت خواهد کرد.

وی با اشاره به برخی از مظاهر اسلام سکولار، افزود: در نگاه سکولار به اسلام ظواهر حفظ خواهد شد، ولی این ظواهر از باطن و روح اصلی خود تهی خواهند شد.

معاون حقوقی و امور مجلس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، با اشاره به برخی از قوانین و مقررات جاری در جوامع غربی، ادامه داد: در این جوامع بر بسیاری از قوانین و مقررات مانند منع حجاب به سختی پافشاری می‌شود، اما همین کشورها ترویج حجاب را اجبار و نقض حقوق بشر می‌دانند.

این فرمانده دفاع مقدس گفت: نگاه به دشمن و دشمن‌‌شناسی باید بر اساس خطوط ترسیم شده توسط حضرت امام «ره» و مقام معظم رهبری «مدظله‌العالی» باشد.

وی با اشاره به لزوم پیروی از این خطوط افزود: هر جا موفق شده‌ایم حاصل پیمودن راه امام «ره» و رهبر معظم انقلاب «مدظله‌العالی» است و هر جا موفق نبودیم حاصل انحراف از این صراط مستقیم بوده است.

این فرمانده دفاع مقدس ادامه داد: اگر خواستار بیمه و مصون شدن جامعه خود در مقابل انحرافات هستیم باید فرهنگ دفاع مقدس در جامعه فراگیر شود.

سردار یزدی با اشاره به پیشرفت‌های نظامی کشورمان گفت: حتماً و باید پیشرفت‌های نظامی استمرار و تداوم پیدا کند، اما نقطه قوت اصلی ما تفکر شهادت طلبانه ملت ماست.

وی افزود: بسیاری از کشورها از قدرت نظامی و سخت برخوردار هستند، اما آنچه آمریکا و اسرائیل را در کشورمان زمین‌گیر کرد، قدرت نرم و همان چیزی است که به فرموده حضرت امام «ره» تفکر بسیجی  نام گرفته است.

معاون حقوقی و امور مجلس سپاه پاسداران ادامه داد: امروز هم اگر کشورمان در این منطقه پر آشوب امنیت دارد، حاصل همان روحیه بسیجی است که جوانان ما را به عرصه دفاع از حرم کشانیده است.

این فرمانده دفاع مقدس با اشاره به برخی از مصادیق تفکر بسیجی گفت: حفاظت از بیت‌المال و دقت در مصرف منابع عمومی یکی از نقاط مهم سیره شهداست که باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

وی افزود: اگر فقط همین نکته از سیره شهدا در جامعه ما جاری شود، گام بزرگی در تحقق اقتصاد مقاومتی برداشته خواهد شد.

سردار یزدی در پایان با اشاره به لزوم شناخت تکلیف و اراده در مسیر انجام تکالیف ادامه داد: امروز اصلی‌ترین تکلیف همه ما تبعیت از رهبر معظم انقلاب «مدظله‌العالی» است.

در پایان این مراسم مخبردزفولی با اهدای هدایایی کارکنان ایثارگر دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی را مورد تجلیل قرار داد.
ارسال نظرات
آخرین اخبار