امام جمعه بهابادعنوان کرد: در ایام عزاداری محرم باید کاری کنیم که مکتب امام حسین (ع) که هدفش امر به معروف بود، تقویت شود.
کد خبر: ۸۷۵۲۴۵۵
|
۰۵ مهر ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۱

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از بهاباد، جلسه ستاد ساماندهی شئونات فرهنگی شهرستان با محوریت دهه محرم الحرام پیش از ظهر امروز با حضور معاون فرماندار ، امام جمعه و دستگاههای فرهنگی در محل بیت امام جمعه بهاباد برگزار شد.

دراین جلسه امام جمعه بهاباد در سخنانی با تسلیت فرارسیدن ایام سوگواری حضرت ابا عبدالله الحسین به مقام و منزلت امام حسین (ع) پرداخت و گفت : در عزاداریهای ماه محرم می بایست اهداف و فلسفه قیام عاشورابرای مردم تشریح شود تا آنان با قیام امام حسین (ع) شناخت پیدا کنند.

حجت الاسلام سیف الله دهقانی بر ترویج فرهنگ صحیح عزاداری توسط هیئت های مذهبی تاکید کرد و از آنان خواست با نظارت بر عملکرد مداحان ، از ترویج خرافه و بدعت ها درمراسمات عزاداری خودداری کنند.

وی بر حفظ جایگاه ماه محرم تاکید کرد وگفت: انقلاب اسلامی ما برگرفته از نهضت عاشورای حسینی است و دشمنان از این نهضت بیم و هراس دارندچون امام حسین (ع) در نهضت عاشورا در برابر ظالمان مقاومت کرد و پرچم ناب محمدی را برافراشت.

امام جمعه بهابادعنوان کرد: در ایام عزاداری محرم باید کاری کنیم که مکتب امام حسین (ع) که هدفش امر به معروف بود، تقویت شود.

وی با تشریح اهمیت امر به معروف و نهی از منکر و با استناد به آیات قرآنی گفت: این واجب الهی آنقدر مهم است که در کنار ایمان به خدا آمده است.

خطیب جمعه بهاباد در خصوص دفع شبهات در ایام محرم تاکید کرد و اظهارداشت : ما نباید به وضع موجود راضی باشیم زیرا دشمن اعتقادات ما را مورد هجمه قرار می دهد و ما باید در جواب شبهات دشمن آماده باشیم زیرا تهاجم فرهنگی هر روز جوانان ما را مورد هدف قرار می دهد

وی عنوان کرد: اگر ما در مسایل اعتقادی کار کنیم و از فرصت مام محرم استفاده بکنیم هز گر دشمن نمیتواند در اعتقادات ما رسوخ پیدا کند.

در ادامه این مراسم معاون فرماندار بهاباد در سخنانی با تسلیت فرارسیدن ایام ماه محرم و تبریک هفته دفاع مقدس و گرامی داشت یاد و خاطره شهدای هشت سال دفاع مقدس بر اهمیت و ارزش ماه محرم تاکید کرد و افزود : ماه محرم ارزش و اهمیت والایی دارد و همین بس که پیامبر اسلام (ص) فرمودند، همانا حسین چراغ هدایت و کشتی نجات است.

محمد هوشمند با اشاره به اینکه باید آسیب های عزاداری در ماه محرم شناسایی شوند، افزود: روحانیون قبل از تبلیغ نسبت به محیط برگزاری عزاداری آسیب شناسی کنند تا بهتر بتوانند در آن محیط فعالیت کنند و در نشر ابعاد واقع عاشورا موفق عمل کنند.

وی ماه محرم را فرصت مناسبی برای شناخت اهداف قیام امام حسین (ع) ذکر کرد و اظهار داشت: انگیزه الهی عاشورا که در آن غیر از خدا راه نداشت، سبب شد که اهداف عاشورا و قیام اباعبدالله‏ الحسین(ع)، اهدافی مطابق با فطرت و سرشت تغییر ناپذیر انسان صورت گیرد.

هوشمند با اشاره به اینکه شهرداری وسازمان تبلیغات اسلامی باید برمحتوای بنرهای مذهبی نظارت داشته باشند، اظهارامیدواری کرد: مسئولان هیات حسینی و دسته های عزاداری بدون ایجاد مزاحمت صوتی در ساعات پایانی شب و بدون ایجاد مانع در مسیرهای تردد مردم از نصب جایگاه در خیابان های شهر خودداری کرده و با ماموران انتظامی و شهرداری همکاری و هماهنگی داشته باشند.

درپایان جلسه اعضای ستاد شئونات اسلامی نظرات و پیشنهادات خود را در مورد چگونگی برگزاری برنامه های دهه اول محرم بیان نمودند.

ارسال نظرات