خبرهای داغ:
گودرزی در نشست خبری:

نمی‌توان اجازه داد نمایندگان نتانیاهو و کلینتون در دانشگاه‌ها صحبت کنند

مسئول سازمان بسیج دانشجویی کشور با بیان اینکه دعوای سیاسی با کسی نداریم، گفت: همه فعالیت‌های دولت، معاهدات بین المللی، IPC، FATF و برجام را در زاویه نیاز انقلاب و مردم نقد می‌کنیم و از هر کسی که در چارچوب گفتمان انقلاب اسلامی حرکت کند، حمایت خواهیم کرد.
کد خبر: ۸۷۵۲۴۳۴
|
۰۵ مهر ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۶

به گزارش خبرگزاری بسیج، صبح امروز نشست خبری داوود گودرزی، مسئول سازمان بسیج دانشجویی کشور به مناسبت آغاز سال تحصیلی دانشگاه ها در مجتمع فرهنگی دانشجویی 13 آبان برگزار شد.

داوود گودرزی، مسئول سازمان بسیج دانشجویی کشور ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا به مناسبت آغاز هفته دفاع مقدس گفت: شروع سال تحصیلی را به اساتید، مدیران دانشگاهی و فعالین عرصه دانشگاه تبریک گفته و امیدوارم سرآغاز فصلی نویی برای ملت ایران و شکوفایی شاهد باشیم. در سی و هشتمین سال پیروزی انقلاب اسلامی هستیم. در این سال ها دشمنی دشمن، پیشرفت ها و کمبودها را تجربه کرده ایم. نسل دانشجو برای ایفای نقش در کشور باید پیشرفت ها و محدودیت ها و کمبودها را مدنظر قرار دهد.

 

وی تصریح کرد:دانشجوی انقلابی باید واقع بینانه همه چیز را ببیند و با واقعیت جامعه خود آشنا شده و براساس آن آرمان خود را پیگیری کند. درصدد ترویج نگاه واقع بینانه و آرمان گرایانه در نسل دانشجوی بسیجی هستیم.

 

گودرزی با بیان اینکه اگر نگاه واقع بینانه و آرمان گرایانه توامان با یکدیگر باشد مشکلات حل خواهد شد، افزود: اگر جوان انقلابی بداند از چه موانعی عبور کرده و کشورمان در چه زمانی مورد توطئه قرار گرفته، افق درستی را ترسیم می کنند.

 

مسئول سازمان بسیج دانشجویی کشور با بیان اینکه دانشگاه و دانشجو مبدا تحولات در همه جوامع بوده است، ادامه داد: همه کسانی که در عرصه دانشگاه مسئولیت دارند باید با نگاه آرمان گرایانه و واقع بینانه مسائل را پیگیری کنند. آرمان گرایی عین عقلانیت است. در صورت عدم آرمان گرایی یک ملت، انگیزه ای برای حرکت وجود نخواهد داشت.

 

بسیج دانشجویی یک تشکل انقلابی است نه حزب سیاسی

وی با اشاره به نگاهی که بسیج دانشجویی به جامعه دارد، گفت: در ابتدا باید بگوییم بسیج دانشجویی یک تشکل انقلابی است نه حزب سیاسی. تنها براساس نیاز جامعه و انقلاب اسلامی و منافع ملت موضوعی را تایید و یا رد می کند.

 

گودرزی با بیان اینکه دعوای سیاسی با کسی نداریم، اظهار داشت: همه فعالیت های دولت، معاهدات بین المللی، IPC، FATF و برجام را در زاویه نیاز انقلاب و مردم نقد می کنیم. از هر کسی که در چارچوب گفتمان انقلاب اسلامی حرکت کند، حمایت خواهیم کرد.

 

وی با بیان اینکه درصدد ایجاد فضای چند صدایی در دانشگاه ها هستیم، اظهار داشت: دانشگاه محیط تولید علم و محیط تبادل نظر در مقوله سیاست است. دانشگاه باید محیطی برای سلایق مختلف و ارائه آن در چارچوب نظام باشد. باید همه سلایق مختلف اجازه داشته باشند که در دانشگاه صحبت کنند. متاسفانه امروز فضای باز سیاسی را در دانشگاه ها شاهد نیستیم.

 

مسئول سازمان بسیج دانشجویی کشور با بیان اینکه دانشگاه جای سخنرانی فتنه و فتنه‌گران نیست، ادامه داد: کسانی که در عمل ثابت کردند چارچوب‌های قانونی کشور را قبول ندارند، افرادی صالح برای سخنرانی در تریبون دانشگاه‌ها نیستند. نمی‌توان اجازه داد نمایندگان نتانیاهو و کلینتون در دانشگاه‌ها صحبت کنند. باید دانشجو و استاد در دانشگاه‌ها قدرت تحلیل سیاسی داشته باشند.

 

وی افزود: منظورمان از سلایق مختلف یعنی اینکه افراد اصل نظام را قبول داشته باشند و منظورمان فتنه گران و براندازان نظام نیست. هیچ عقل و منطقی نمی پذیرد که فرد فتنه گر در دانشگاه ها تریبون داشته باشد.

 

گودرزی بیان داشت: بسیج دانشجویی انحصاری به در بسیج بودن برای یک دانشجو ندارد و قائل به این هستیم که هر دانشجویی در دانشگاه‌ها با هر تیپ و ظاهر و سلیقه سیاسی همین که اصل نظام و قانون اساسی را قبول داشته باشد، بسیجی است و عضو بسیج دانشجویی محسوب می‌شود.

 

وی اضافه کرد: روح خدمت‌گزاری و نوکری مردم را افتخار خود می‌دانیم، اگر عزیزان بسیجی در قالب اردوهای جهادی در تعطیلات تابستان و ایام عید به مناطق محروم اعزام می‌شوند، همان روح نوکری و خادمی مردم است. مردم ولی نعمت و صاحبان اصلی نظام و انقلاب هستند و باید به آنها خدمت صادقانه ارائه شود.

 

مسئول سازمان بسیج دانشجویی با تاکید بر اینکه از ابتدای امسال ورود بسیج دانشجویی به مباحث اجتماعی بیشتر خواهد شد، گفت: به دنبال رفع مشکلات اجتماعی از جامعه هستیم. برای دانشجوی بسیجی مهم است که در خانواده‌ها معتاد وجود دارد و جوانی وجود دارد که نمی‌تواند ازدواج کند. متاسفانه شکاف طبقاتی که ماحصل دولت‌های قبلی است، در جامعه وجود دارد و به دنبال رفع آن هستیم.

 

در شان مردم نیست که با این حد مشکلات اجتماعی دست و پنجه نرم کنند

وی بیان داشت: واژه روستایی محروم و عجین شدن واژه محروم با روستا را قبول نداریم و در شان نظام و مردم نیست که با این حد مشکلات اجتماعی دست و پنجه نرم کنند.

 

گودرزی با تاکید بر اینکه دانشگاه را محیط پرورش و تربیت مدیران آینده جامعه می‌دانیم، خاطرنشان کرد: دانشگاه کارکردهای علمی، سیاسی و تربیتی دارد و ما به دنبال آن هستیم که محیط دانشگاه محیط تربیت اسلامی باشد. به همین خاطر با اردوهای مختلط، ولنگاری فرهنگی و کنسرت‌های مبتذل در دانشگاه‌ها مخالف هستیم. دانشگاه باید محیط اسلامی داشته باشد و دانشجو باید روحیه خدمت‌گزاری به مردم و تخصص برای عنصر مفید شدن داشته باشد.

 

وی در مورد فضای منطقه گفت: نکته اول اینکه با آغاز سال تحصیلی با استفاده از ابزارهای مختلف روشنگری که همان حسن جهاد کبیر را دارد، تصمیم داریم گفتمان انقلابی و فکر کردن و انقلابی عمل کردن را ترویج دهیم. مسئله اصلی ما گفتمان انقلاب اسلامی است. بعد از 37 سال این گفتمان نیاز به یک بازتعریف دارد. باید روح گفتمان انقلابی را از مسئولین خواستار شویم و رفتارهای انقلابی را از آنها مطالبه کنیم.

 

مسئول سازمان بسیج دانشجویی کشور با بیان اینکه گفتمان انقلاب اسلامی ایران و آتیه تمدن‌سازی این گفتمان در حصاری از عقلانیت،‌ معنویت،‌ عدالت،‌ آرمانخواهی و واقع‌گرایی در هم تنیده و شکل گرفته است، ادامه داد: هر کسی یا هر دولتی که به آن عمل نکند، معلوم است گفتمان انقلاب اسلامی را نشناخته است!

 

گودرزی در مورد امنیت و اقتدار در کشور گفت: امنیت و اقتداری که در کشور داریم در گرو اتحاد و همدلی دولت، مسئولین و مردم است و افزایش توان نظامی و امنیتی کشور را عامل اقتدار نظامی کشور و منطقه می‌دانیم؛ که هردوی اینها ذیل تبعیت از ولایت فقیه است. دو قطبی‌سازی کاذبی که برخی می‌خواهند انجام دهند و شکاف در سطح جامعه ایجاد کنند، غلط است و به کشور ضربه می‌زند.

 

نگاه بسیج دانشجویی به انتخابات آمریکا همان بی اعتمادی مفرط است

مسئول سازمان بسیج دانشجویی کشور با اشاره به انتخابات چند ماه آتی آمریکا و نگاه این سازمان به این مقوله گفت: بسیج دانشجویی نگاهش به انتخابات آمریکا با توجه به اینکه نتیجه اش هر چه باشد، این است که راهبرد اصلی و دکترین ها و سناریوهای آمریکا نسبت به ایران تغییر نمی کند و راهبرد اصلی ما همان بی اعتمادی مفرط در مقابل سیاست های شیطانی آمریکاست.

 

وی ادامه داد: آمریکا در 38 سالی که گذشت جز دشمنی با ایران کاری نکرده است؛ کسانی که متصورند حافظه تاریخی مردم ایران پیرامون آمریکا پاک می شود ،خیال خامی است. مردم ضررهای مالی و جانی از سوی آمریکا دیده اند و به این راحتی نمی شود تنفر آنها از این کشور کم شود.

 

گودرزی با اشاره به تجربه برجام گفت: اگر قرار بود آمریکا دوستی خود را نسبت به ملت ایران نشان دهد، برجام بهترین فرصت بود؛ چرا که او در برجام حداقل های موجود را هم عمل نکرد. سیاست آمریکا نفوذ و مهار جمهوری اسلامی است و ما به دنبال آن هستیم که با سیاست ها و تاکتیک های آنها مقابله کنیم.

 

وی با اشاره به موضوع حقوق های نجومی گفت: باید با افراد خاطی در این حوزه برخورد شود و در پی آن شفاف سازی در مقوله حقوق ها صورت بگیرد. مردم نامحرم نیستند و پیگیری مسئله تخلف در بحث فیش های حقوقی مطالبه جدی بسیج دانشجویی است.

 

مسئول سازمان بسیج دانشجویی کشور با اشاره به فعالیت بسیج دانشجویی در مقوله اقتصاد مقاومتی گفت: ما در این موضوع سه نقش جدی برای خود قائلیم؛ تبیین گفتمان اقتصاد مقاومتی، مطالبه مسئولان در این حوزه و اقدام مستقیم از جمله عملکردهای ما در این مقوله.

 

وی گفت: کارهای متعددی را در شبکه های مجازی، تولید کتاب و ... در حوزه اقتصاد مقاومتی انجام داده ایم و در گام دوم باید از مسئولان مطالبه کنیم که در شش ماه نخست از سالی که گذشت برای موضوع اقتصاد مقاومتی چه گام هایی را برداشته اند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها