مدیر عامل الدوز نور غرب گفت: کشور چین با تصویب تعرفه 200 درصد برای ورود کالا ، تولید کنندگان را به تولید بیشتر مجبور کرده ،ما نیز جهت رونق داخلی تدبیری بیاندیشیم تا قاچاق و واردات بیش از پیش کاهش یابد.
کد خبر: ۸۷۵۲۴۱۵
|
۰۶ مهر ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۹

به گزارش خبرگزاری بسیج، ابراهیم ملا زاده مدیر عامل شرکت صنایع الدوز نور غرب بیان کرد: این شرکت در سال 89 به ثبت رسید؛ در سال 90 پروانه ی بهره برداری جهت تولید لامپ خودرو و در سال 95 برای تولید لامپ LED دریافت کرد.

وی افزود: به علت عدم وجود خطوط تولید در ایران، تعداد 3 خط با فاصله ی یک  سال از کشور تایوان طی سال های 90 و 91 و تعداد 9 خط در سال 92 از انگلستان خریداری شد.

ملازاده از ایجاد 40 تا 45 فرصت شغلی با احداث این کارخانه نوید داد و تصریح کرد: در شش ماهه ی اول سال تعداد 25 پرسنل و در شش ماهه ی دوم تعداد 9 پرسنل در این کارخانه مشغول به فعالیت هستند که با افزایش اعتبارات و حمایت مسئولین ، توان به کارگیری نیروهای بیشتر موجود است.

وی با اشاره به تامین هزینه های مالی از منابع خصوصی اظهار کرد: جهت خرید خطوط انگلیسی 38 میلیارد و خطوط تایوانی 2 میلیارد و 100 میلیون تومان هزینه شد که تمام این منابع از هزینه های خصوصی تامین شد چرا که نه تنها هیچ یک از بانک ها به حمایت ما نپرداختند بلکه مسبب خسارت 400 میلیون تومانی نیز شدند.

مدیر عامل الدوز نور غرب ادامه داد: در حال حاضر حجم تولید سالانه 400 هزار عدد است و توان صادرات محصول را داریم به طوری که اخیرا کشور آلمان سفارش 100 هزار لامپ فیلامنت داده است، اما به علت نبود حمایت های مالی قادر به افزایش تولید نیستیم.

ملازاده در خصوص لامپ فیلامنت سرامیکی  می افزاید: این کالا به صورت دستی در چین تولید می شود که پس از واردات با قیمت 22 هزار تومان به فروش می رسد؛ اما ایران با بهره گیری از مهندسی معکوس و تکنولوژی به روز، این کالا را با قیمت 7500 و با کیفیت دو چندان به تولید و عرضه رسانده است.

آفت بازار فروش تنها واردات جنس های بی کیفیت چینی است

ابراهیم ملازاده از معضلات فعلی به مسئله ی قاچاق و ورود فله ایی لامپ های خودرو اشاره کرد و اذعان نمود: متاسفانه کالاهای مشابه با وجود محصولات با کیفیت ایرانی، قاچاق و وارد می شوند؛ همانند لامپ های خودرو که به صورت فله ای  ورود و در بازار با مارک آلمانی به فروش می رسند؛این مشکل سبب کاهش تولید داخلی و عدم همکاری تولید کنندگان مرتبط با ما شده است تا جایی که شرکت های خودرو سازی به دلیل قیمت پایین تر لامپ های وارداتی از کیفیت نامناسب آن ها چشم پوشی کرده و به همکاری با شرکت الدوز نور جواب رد داده اند.

وی در پایان خاطر نشان کرد: کشور چین با تصویب تعرفه 200 درصد برای ورود کالا ، تولید کنندگان را به تولید بیشتر مجبور کرده ، چرا که این تعرفه برای قاچاق و ورود محصولات از سوی تاجران به صرفه نیست؛ همچنین به تولید کنندگان وام با بهره ی 2 درصد و برای صادرات جایزه ی 9 درصدی قرار می دهد و این گونه به حمایت از تولید خود پرداخته ؛ شایسته است که ما نیز جهت رونق داخلی تدبیری بیاندیشیم تا قاچاق و واردات بیش از پیش کاهش یابد.

ارسال نظرات