خبرهای داغ:
«رصد» عنوان برنامه جدید شبکه قرآن است که طی سه روز در هفته به تحلیل رویداد‌های قرآنی کشور می‌پردازد.
کد خبر: ۸۷۵۲۳۹۷
|
۰۵ مهر ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۵

به گزارش خبرگزاری بسیج، اطلاع‌رسانی و تحلیل برنامه‌ها و فعالیت‌های قرآنی کشور در فضای رسانه، یکی از مهمترین ارکان پیشرفت و توسعه این برنامه‌ها به سبب رصد دقیق وضعیت فعلی و ارائه راهکار برای آینده‌ای بهتر در حوزه قرآن به شمار می‌رود.

از این رو شبکه قرآن و معارف سیما در فعالیتی جدید، با دستور محمدحسین محمدزاده مدیر این شبکه تلویزیونی، ساخت برنامه رصد را با هدف اطلاع‌رسانی شفاف، دقیق و پی‌گیرانه از برنامه‌های قرآنی کشور و جهان در دستور کار قرار داد.

این برنامه با دو رویکرد مهم نخست، اطلاع رسانی از وقایع و برنامه‌های مهم قرآنی در حوزه‌های آموزش، تبلیغ و ترویج، پژوهش و آموزش عالی قرآن و نیز فعالیت‌های مؤسسات قرآنی و دوم تحلیل و رصد برنامه‌ها و طرح‌های کلان قرآنی کشور پخش می شود.

همچنین پیگیری مطالبات و منویات مقام معظم رهبری در حوزه قرآن کریم به عنوان الگو و جهت اصلی این فعالیت‌ها، از دیگر اهداف این برنامه تلویزیونی در شبکه قرآن و معارف سیما به شمار می‌رود.

در ساخت برنامه رصد تلاش می‌شود تا از همکاری و حضور دیگر رسانه‌های قرآنی و دینی کشور و فعالان قرآنی در اقصی نقاط کشور و جهان نیز در جهت هم‌افزایی و ایجاد فضای هماهنگ خبری حول سوژه‌ها و موضوعات مهم قرآنی بهره گرفته شود.

حضور مسئولان قرآنی و فرهنگی کشور از سازمان‌ها و نهادهای مختلف به جهت ارائه گزارش عملکرد، پاسخ به پرسش‌ها و نیز ایجاد فضای نقد جدی در حوزه وضعیت فعلی فعالیت‌های قرآنی کشور، از دیگر ارکان برنامه رصد در سیمای قرآن است.

پیش تولید این برنامه در اتاق فکر شبکه قرآن و معارف سیما از حدود دو ماه گذشته آغاز شده و از روز سوم مهرماه با تعیین عوامل اجرایی و قرارگیری در کنداکتور پخش طی روزهای شنبه، دوشنبه و چهارشنبه از ساعت 19 لغایت 19:45 به صورت زنده به روی آنتن می‌رود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها