خبرهای داغ:

روایت زندگی شهید 19 ساله در «عصمت» منتشر شد

همزمان با هفته دفاع مقدس، زندگی‌نامه بانوی 19 ساله شهید عصمت پورانوری با عنوان «عصمت» منتشر شد.
کد خبر: ۸۷۵۲۳۹۳
|
۰۵ مهر ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۴

به گزارش خبرگزاری بسیج، کتاب «عصمت» به روایت مادر شهیدان پورانوری و به قلم سیده رقیه آذرنگ از سوی انتشارات صدید روانه بازار نشر شد.

بنا بر این گزارش، این کتاب به روایت زندگی عصمت پورانوری از دوران نوجوانی و تحصیل در رژیم طاغوت از ایستادگی بر حفظ حجاب در زمانی که داشتن حجاب در مدارس ممنوع بود تا مبارزه و روشنگری در ایام پیروزی انقلاب اسلامی و دوران دفاع مقدس می‌پردازد.

در بخشی از کتاب آمده است: «عصمت خطاب به خانم‌ها و دخترانی که آنجا بودند گفت اگر به خانه‌هایتان برگشتید شب‌ها با حجاب کامل بخوابید، شهر ناامنه امکان داره توپ و موشک به خانه‌ها اصابت کند و سقف و دیوارها روی سرمون آوار بشه! به نظرتون دیگه مجالی هست که به فکر پوشش خودمون باشیم؟ اونوقت فقط به جسم بی جون از ما باقی می‌مونه و ....! به نحوه ای که ما را از زیر آوار بیرون میکشن فکر کنین. هواپیماهای عراقی هر شب و روز توی آسمون می چرخند و روی شهر بمب و موشک می ریزن، چاره ای نیست. ما هم به اندازه وسع خودمون تلاش می کنیم به وظایفمان عمل کنیم.»

گفتنی است، کتاب «عصمت» در 216 صفحه به همت سپاه استان خوزستان و با همکاری اداره کتاب بسیج از سوی انتشارات صدید منتشر شده است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها