امام جمعه بوشهر گفت: شاخصه استان بوشهر همواره ولایتمداری، بصیرت و مجاهدت در عرصه‌های مختلف تاریخ بوده است.
کد خبر: ۸۷۵۲۳۳۲
|
۰۵ مهر ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۰



 



به گزارش خبرگزاری بسیج از بوشهر، آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری شب گذشته در دیدار با محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام که آیت‌الله نمازی نماینده مقام معظم رهبری در کاشان نیز حضور داشت، ضمن خیرمقدم و خوش‌آمدگویی به آیت‌الله نمازی و سرلشکر محسن رضایی، اظهار داشت: شاخصه استان بوشهر همواره ولایتمداری، بصیرت و مجاهدت در عرصه‌های مختلف تاریخ بوده است.

وی افزود: استان بوشهر با داشتن 937 کیلومتر مرز دریایی استراتژیک با حوزه خلیج فارس، تجربه 500 سال مبارزه با استعمار را دارد که در 200 سال اخیر چهار بار مورد حمله انگلیس قرار گرفته که هر چهار بار با حکم علمای بزرگ این استان و سردارانی مانند رئیسعلی دلواری، حماسه‌ها آفریدند و محصول آن تاریخ، حماسه دفاع مقدس توسط رزمندگان این استان شد که مقابله مستقیم با آمریکا را رقم زدند و شهدایی مثل نادر مهدوی و بیژن گرد آفریدند.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر اظهار داشت: استان بوشهر در عرصه‌های مختلف از جمله انرژی هسته‌ای، انرژی فسیلی، هیدروکربنی، نفت و گاز، پتروشیمی، صادرات نفت، کریدور جنوب - شمال، کشاورزی و شیلات، دارای شاخصه‌های توسعه و پیشرفت است به همین خاطر انگلستان هرگاه می‌خواست بر روی حکومت مرکزی فشار ایجاد کند، به بوشهر حمله می‌کرد.

صفایی‌بوشهری با بیان اینکه استان بوشهر هیچگاه در طول تاریخ، باری برای نظام نداشته است، فرهنگ، بصیرت و ولایتمداری مردم را در طول تاریخ و شرایط کنونی بسیار بالا دانست و تأکید کرد: در استان بوشهر همگان خود را سرباز مقام معظم رهبری می‌دانند.

وی در بخش دیگری از بیانات خود با اشاره به ساخت شناور شهید ناظری سپاه در بوشهر که اخیراً به آب انداخته شد، گفت: یکی از برجسته‌ترین امتیازات این استان وجود سپاه و بسیج عزیز و رزمندگان آن است که در طول دفاع مقدس حماسه‌ها آفریدند که آخرین آنها دستگیری تفنگداران دریایی آمریکا در سال گذشته در خلیج فارس بود.

امام جمعه بوشهر در ادامه با اشاره به چشم‌انداز حوزوی استان بوشهر، افزود: حوزه‌های علمیه استان بوشهر با برنامه‌ریزی و طراحی انجام شده، در افق 1404 با 12 حوزه علمیه خواهران، 12 حوزه علمیه برادران، جامعة‌المصطفی ویژه طلاب عرب زبان حوزه خلیج فارس و ایجاد یک شبکه ماهواره‌ای حوزوی، قطب حوزوی خلیج فارس خواهد شد.

صفایی‌بوشهری با بیان اینکه استان بوشهر یک استان بین‌المللی است، تأکید کرد: نگاه ما در استان بوشهر نگاه مقام معظم رهبری است و خودمان را برای هندسه تمدن نوین اسلامی آماده می‌کنیم که جایگاه بوشهر را مشخص و نقش خود در آن تمدن‌سازی ایفا کنیم.

وی با بیان اینکه استان بوشهر در عرصه‌های مختلف، در حال به دست آوردن پیشرفت‌های فوق‌العاده‌ای است، ادامه داد: در استان بوشهر با مدیریت علمی، در این اندیشه هستیم که استان را با نگاه مقام معظم رهبری، استان علم و فنآوری نوین، جهاد و بیداری در این عرصه کنیم.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر در پایان با بیان اینکه استان بوشهر آینده بسیار روشنی خواهد داشت، افزود: یکی از کارهای بزرگی که در استان بوشهر در حال انجام است طراحی آموزش‌های علم و فنآوری مورد نیاز نظام در 50 سال آینده استان بوشهر برای کودکان، نونهالان، نوجوانان و جوانان است.

انتهای پیام/

 

ارسال نظرات