خبرهای داغ:
پس از آنکه وزیر انرژی الجزایر اعلام کرد که همه گزینه ها برای کاهش تولید نفت یا فریز تولید در نشست غیررسمی این هفته اوپک محتمل است، قیمت نفت روز دوشنبه با افزایش همراه بود.
کد خبر: ۸۷۵۲۳۰۰
|
۰۵ مهر ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۲
به گزارش خبرگزاری بسیج به نقل از رویترز، پس از آنکه وزیر انرژی الجزایر دیروز اعلام کرد که همه گزینه ها برای کاهش تولید نفت یا فریز تولید در نشست غیررسمی این هفته اوپک محتمل است، قیمت نفت روز دوشنبه با افزایش همراه بود.
 
این در حالی است که قیمت نفت در روز جمعه و به دنبال مشاهده شواهدی حاکی از به توافق نرسیدن ایران و عربستان در مورد مفاد طرح فریز نفتی، 4 درصد کاهش یافته بود.
 
اعضای سازمان کشورهای صادر کننده نفت (اوپک) قرار است در حاشیه نشست مجمع بین المللی انرژی در الجزایر که روزهای 26 تا 28 سپتامبر برگزار خواهد شد، در مورد طرح احتمالی فریز تولید با یکدیگر به رایزنی بپردارند.
 
نورالدین بوترفا، وزیر انرژی الجزایر روز یکشنبه گفت: «ما با دست خالی از این نشست بیرون نخواهیم آمد.»
 
کاهش ارزش دلار نیز دیگر عامل تقویت قیمت نفت بوده است.
 
امین ناصر، مدیر اجرایی شرکت آرامکوی عربستان در کنفرانسی در دوبی گفت، بازار نفت هنوز ضعیف است و در آینده نزدیک آشفته باقی خواهد ماند.
 
بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت امروز با 37 سنت افزایش به 46 دلار و 26 سنت رسید. قیمت نفت برنت در پایان جلسه قبلی 1.76 دلار، معادل 3.7 درصد کاهش یافته بود. قیمت این شاخص نفتی در هفته گذشته 0.3 درصد افزایش داشت.
 
قیمت هر بشکه نفت خام آمریکا نیز پس از کاهش 1.84 دلاری، معادل 4 درصدی در جلسه قبل، امروز با 32 سنت افزایش همراه بود و به 44 دلار و 80 سنت رسید. قیمت نفت وست تگزاس اینترمدییت آمریکا در پایان معاملات هفته گذشته 3 درصد افزایش یاقته بود.
 
جاناتان بارات، تحلیلگر بازار نفت در این باره گفت: «این واقعیت که کشورهایی نظیر الجزایر همچنان دارند در مورد توافق حرف می زنند بدان معناست که این مسئله بدون در نظر گرفتن نظرات دیگران در خصوص اینکه چه اتفاقی ممکن است رخ دهد، هنوز روی میز است.»
ارسال نظرات
پر بیننده ها