خبرهای داغ:
در حال حاضر در دریاچه ارومیه شاهد بالا آمدن ۴۶ سانتیمتری آب نسبت به سال گذشته هستیم و این نشان می‌دهد بهره‌گیری از تکنولوژی‌های روز دنیا و تبادل تجربیات با محافل مجرب بین‌المللی چقدر می‌تواند برای مدیریت منابع آبی مفید باشد.
کد خبر: ۸۷۵۲۲۹۸
|
۰۵ مهر ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۱
به گزارش خبرگزاری بسیج، محمد حاج‌رسولی‌ها در حاشیه بازدید از دوازدهمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت آب و آبفا اظهار داشت: در حال حاضر کشور در زمینه تأمین تجهیزات جدید تصفیه فاضلاب‌ها و هوشمندسازی تجهیزات شبکه‌های توزیع شهری آب نیازمند بهره‌گیری از تجربیات روز دنیا است.

وی افزود: رشد توانمندی فنی و صنعتی ایران در صنعت آب و آبفا در طی سالهای اخیر در زمینه‌های کمی و کیفی چشمگیر بوده و امیدواریم بتوانیم شاهد تبادل تجربیات میان شرکت‌کنندگان داخلی و خارجی باشیم.

مدیرعامل مدیریت منابع آب ایران با بیان اینکه "وضعیت آب کشور متاسفانه از نظر میزان بارندگی‌ها نسبت به دوره‌های بلندمدت مناسب نیست"، گفت: این مساله می‌تواند گوشزدی برای ما برای استفاده از مدرنترین تجهیزات دنیا در زمینه مدیریت بهینه مصرف آب در حوزه‌های مختلف است.

وی ادامه داد: ما استفاده از تجربیات دیگر کشورها را پیش از این آغاز کرده ایم و خوشبختانه بهره گیری از تجربیات دنیا توانسته در برخی مناطق به کمک ما بیاید؛ از جمله این موارد می‌توان به احیای نسبی دریاچه ارومیه و جلوگیری از وخیم‌تر شدن وضعیت آن اسم برد.

حاج رسولیها خاطرنشان کرد: در حال حاضر در دریاچه ارومیه شاهد بالا آمدن 46 سانتیمتری آب نسبت به سال گذشته هستیم و این نشان می‌دهد بهره‌گیری از تکنولوژی‌های روز دنیا و تبادل تجربیات با محافل مجرب بین‌المللی چقدر می‌تواند برای مدیریت منابع آبی مفید باشد.

وی ادامه داد: مدیریت منابع آب و همچنین مدیریت مصرف به صورت مستمر نیازمند به روز آوری بهینه است تا بهتر بتوانیم از آب در دسترس استفاده کنیم.

ارسال نظرات
پر بیننده ها