خبرهای داغ:
عضو هیأت رئیسه مجلس با بیان اینکه مذاکرات دوباره برای تحقق دستاوردهای برجام تنها راه دولت است گفت: بازگشت به نقطه قبل از برجام شکست تمام عیار برای دولت محسوب می‌شود.
کد خبر: ۸۷۵۲۲۸۹
|
۰۵ مهر ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۹

به گزارش خبرگزاری بسیج، سیدامیرحسین قاضی‌زاده‌هاشمی نماینده مردم مشهد و عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی با اشاره به اعتراف اخیر محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه مبنی بر حاصل نشدن دستاوردهای برجام، اظهار داشت: مکانیزم‌های پیش‌بینی‌شده در برجام در راستای داوری خیلی ضعیف است و کاری از تیم مذاکره‌کننده برنمی‌آید، جزء مذاکره مجدد.

وی افزود: دولت برای اینکه بتواند دستاوردهای برجام را به دست آورد، باید طرف مقابل را از لحاظ سیاسی قانع کند که به او کمک کند، وگرنه ابزار بین‌المللی و حقوقی در اختیارشان نیست که با فشار یا توسط آن ابزار بتوانند به حقوق‌شان برسند.

این عضو هیأت رئیسه مجلس در ادامه تصریح کرد: این موضوع در برجام دیده نشده و نقطه ضعف برجام هم همین است، منتقدان برجام از ابتدا همین موضوع را یادآوری می‌کردند که اگر روزی طرف مقابل به تعهداتش عمل نکند، شما هیچ ابزاری جزء اینکه کلاً‌ زیر برجام بزنید و به نقطه اول برگردید، نخواهید داشت.

قاضی‌زاده‌هاشمی همچنین تأکید کرد: دولت طبیعتاً نمی‌خواهد این کار را انجام دهد و نمی‌خواهد بگوید برجام لغو و ما به اون نقطه اول و قبل از برجام برمی‌گردیم، چون چندین میلیارد دلار سرمایه‌گذاری به دست خودشان نابود شده است، زمان زیادی صرف مذاکرات هسته‌ای شده و نیروی انسانی زیادی در کشور رها شده که بازسازی این نیروی انسانی دیگر خیلی سخت است و قابل جبران نیست، لذا بازگشت به نقطه قبل از برجام شکست تمام عیار برای دولت محسوب می‌شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: ابزار کافی برای محقق کردن دستاوردهای برجام در اختیار دولت نیست، فلذا دولت چاره‌ای ندارد و باید از همین روش مذاکره، گفت‌وگو، فضاسازی و صحبت برای تحقق این دستاوردها استفاده کند و آنها هم همین کار را انجام می‌دهند، این تنها کاری است که از دست دولت برمی‌آید.

ارسال نظرات
پر بیننده ها