خبرهای داغ:
به مناسبت هفته دفاع مقدس

برگزاری همایش هیات مذهبی شهرستان شاهرود

در گرامیداشت هفته دفاع مقدس همایش هیات مذهبی شهرستان شاهرود برگزار شد.
کد خبر: ۸۷۵۲۲۸۱
|
۰۵ مهر ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، در گرامیداشت هفته دفاع مقدس همایش هیات مذهبی شهرستان شاهرود به همت بسیج مداحان در حسینیه اعظم مدرسه قلعه شاهرود با حضور اقشار مختلف مردم و خانواده شهدا و ایثارگران و هیات مذهبی و مسئولین شهرستان برگزار شد.

در این همایش حجت الاسلام و المسلمین عباس امینی امام جمعه شاهرود در سخنانی با گرامیداشت هفته دفاع مقدس با اشاره به پیاده روی اربعین و اهمیت این حرکت میلیونی جهان اسلام و تشیع اظهار کرد: باید همه تلاش کنیم تا در این مسیر قدمی برداریم و بتوانیم در این اجتماع عظیمی نقش داشته باشیم.

وی افزود: هیات مذهبی باید تلاش کنند تا در راستای حرکت عظیم امام حسین(ع) نقشی ایفا کنند و این نقش هم در ایام محرم و هم اربعین حسینی باید پررنگ باشد.

امینی تصریح کرد: قیام امام حسین(ع) سبب زنده شدن اسلام شد و این قیام امروز هم جوشش و تبلور خود را دارد و انقلاب و دفاع مقدس ما به برکت قیام امام حسین(ع) و عاشورا انجام شد و باید قدردادن این راه باشیم و در امتداد این مسیر از دل و جان و مال هزینه کنیم.

سیدمحمدرضا هاشمی فرماندار شاهرود نیز در این همایش با اشاره به برپایی موکب شهرستان در 150 متری حرم حضرت عباس(ع) و پذیرایی از 5000 نفر از عزاداران اربعین حسینی گفت: باید تلاش کنیم تا همه ما در این راه کمک نماییم و تلاش کنیم تا در پذیرایی زائران حسینی نقش ایفا نماییم و شهرستان شاهرود که در دوران دفاع مقدس بیشترین شهید را تقدیم کرده امروز نیز بیشترین کمک را به مراسم امام حسین(ع) و اربعین داشته باشد.

در این مراسم مداحان اهل بیت(ع) در رسای امام حسین(ع) و قیام کربلا و شهدای دفاع مقدس به مرثیه سرایی و عزاداری پرداختند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها