یاسر عرب گفت:خیلی خوب است که در مورد حوادث منطقه و محور مقاومت به روز بسازیم ولی نباید بیش از حد به سمت مقابله کارکردی برویم اگر به سیره شهید آوینی نگاه کنیم سعی دارد این مواجهه را به عنوان تمدنی نگاه کند.
کد خبر: ۸۷۵۲۲۱۲
|
۰۷ مهر ۱۳۹۵ - ۰۸:۳۳
یاسر عرب نویسنده و مستند ساز جوان کشورمان در گفتگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری بسیج با شاره به چهاردهمین جشنواره فیلم مقاومت گفت: ما در این حوزه بیشتر به اتفاقات روز و حوادث توجه کرده ایم و این رویه حادثه محوری را در پیش گرفته ایم.

وی افزود: البته این خیلی خوب است که در مورد حوادث منطقه و محور مقاومت به روز بسازیم ولی نباید بیش از حد به سمت مقابله کارکردی برویم اگر به سیره شهید آوینی نگاه کنیم سعی دارد این مواجهه را به عنوان تمدنی نگاه کند که ما چگونه می توانیم در مقابل تمدن غرب که به ما آسیب می زند مقاومت کنیم.

وی ادامه داد: البته بخشی از این آسیب ها نظامی فرهنگی و علمی است و چه با دادن دیتای غلط چه با حصر علمی که برای ما به وجود می آورند قصد از بین بردن تمدن ما را دارند خوب است که در حوزه فیلم و مستند و جشنواره مقاومت به روز کار کنیم ولی باید از این فضایی که گویا آنها برای ما طراحی کرده اند و آن هم تنها پرداختن به حادثه روز است فاصله بگیریم.

نویسنده و مستند ساز جوان کشورمان اظهار داشت: خاور میانه زمین بازی امریکا است و ما باید در فیلم ها به مخاطب تامل و تعمق بدهیم چرا که آنطرف یک جان مایه قوی تمطع از بشر و جهان وجود دارد و برایش فرقی نمی کند اخلاقی باشد یا خیر و قوه این سیستم بر نظام اقتصادی سرمایه داری و بازار آزاد بنا شده است.

وی گفت: ما که می گوییم در حوزه مقاومت کار می کنیم باید ببینیم شرایط چگونه است نکند فقط در ظاهر مقاومت باشد ولی در باطن پیرو همان مدل فرهنگی اقتصادی آنها باشیم این مسائل ریشه ای باید در آثار حوزه مقاومت به درستی تبیین شود و کسانی که در حوزه مقاومت کار می کنند به این نکته توجه داشته باشند.


ارسال نظرات