خبرهای داغ:
فرمانده سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی گفت: رهبر معظم انقلاب، دفاع مقدس را یک گنجینه و ذخیره دانستند که تا سالها انقلاب اسلامی را بیمه کرد و به الگویی برای تمام جریان های مقاومت در دنیا تبدیل شده است.
کد خبر: ۸۷۵۲۲۱۱
|
۰۵ مهر ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۵

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، سرهنگ علی قاسمی فرمانده سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی صبح امروز در همایش نقش زنان در دفاع مقدس ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دوران دفاع مقدس اظهارداشت: در آن دوران آنهایی که به خدا ایمان آوردند بر سر ایمان خود ثابت قدم ایستادند.

وی با بیان اینکه 7 هزار شهید زن در آن دوران داریم افزود: در شهرهایی که مستقیم در دوران جنگ مورد حمله دشمن بودند بیشترین آمار شهدا و جانبازان زن را داریم .

قاسمی با بیان اینکه بسیج خواهران در روزهای اول جنگ تشکیل شد خاطرنشان کرد: بانوان در دفاع مقدس دو شادوش مردان و برخی موارد جلوتر از آنان در عرصه پشتیبانی و دفاعی حضور فعال داشتند.

فرمانده سپاه انصارالرضا(ع) ادامه داد: بعد از پیروزی انقلاب مکتب نرجس بیرجند نیز یک پایگاه انقلابی و دینی بود که با شروع جنگ کار آموزش خواهران را برعهده داشت. خواهران به عنوان رزمنده ، امدادگر و کمک رسان آموزش می دیدند.

وی یادآور شد: استان ما به دلیل فاصله بیش از 2 هزار کیلومتر به جبهه ها ضرورتی بر اعزام خواهران نبود اما در آن صورت نیز تعدادی اعزام می شدند و پیشگام بودند.

قاسمی عنوان کرد: ساختمان قدیم بانک ملی در میدان شهدا محل سازماندهی و اعزام رزمندگان به جبهه بود .

وی افزود: دفاع مقدس دوران ویژه ای بعد از پیروزی انقلاب اسلامی است که قرار بود با جنگ انقلاب اسلامی صادر نشود و جمهوری اسلامی ساقط شود و بعد از جنگ حکومت مدنظر آمریکا در ایران پایریزی شود .

فرمانده سپاه انصارالرضا(ع) با بیان اینکه دفاع مقدس انقلاب را بیمه و امروز به دنیا صادر کرده است اظهارکرد: ملت سرافراز ایران در کنار رهبری و با حضور در صحنه های دفاعی بعد از 38 سال همچنان دشمن را ناکام گذاشتند و این انقلاب شکوهمند اسلامی نه تنها نابود نشده بلکه در قلب کشورهای اروپایی الگو شده و گسترش پیدا کرده است.

وی خاطرنشان کرد: نیروهای علوی و شیعی بدنه اصلی ارتش عراق را تشکیل می دادند و ارتش ایران که شیعه و در برابر شوروی سابق صف آرایی کرده بود؛ باید نابود می شدند چون با وجود این دو ارتش در خاورمیانه تسلط آمریکایی ها در خاورمیانه غیر ممکن می شد.

این پیشکسوت دوران دفاع مقدس ادامه داد: هدف دیگر استکبار جهانی به سرکردگی آمریکا از جنگ برعلیه ایران اینکه امریکا به دنبال یک انسان جاه طلبی بود و صدام را تحریک کرد و به او امکانات و سلاح داد .

قاسمی اظهارداشت: انقلاب اسلامی با هویت دینی وارد جنگ شد و رزمندگان ما با عنوان ارتش اسلام و رزمندگان اسلام وارد جنگ شدند .

وی ابراز داشت: رزمندگانی که در طاغوت خدمت می کردند زیر چتر رهبری امام خمینی(ره) تغییر کرده بودند و در قالب یک ارتش الهی و مخلص داوطلبانه با انگیزه الهی به جبهه می رفتند و همه حرکت های جبهه ما حرکت های الهی بود.

فرمانده سپاه انصارالرضا(ع) گفت: از ابتدای اعزام تا شروع عملیات ها با توسل به ائمه، زیارت ها ، عبادات و راز و نیازها همراه بود و نامگذاری لشکرها و رمز عملیات برگرفته از عناوین اسلام و ائمه معصومین علیهم السلام بود و این بود که همه معیارهای نظامی دنیا را بر هم زد.

وی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب، دفاع مقدس را یک گنجینه و ذخیره دانستند که تا سالها انقلاب اسلامی را بیمه کرد و به الگویی برای تمام جریان های مقاومت در دنیا تبدیل شده است.

قاسمی یادآور شد: شهدا با یک انگیزه الهی به جبهه می رفتند، مسئولیت ها بر حسب تکلیف بود، جهاد تنها برای رضای خدا بود، سازمان رزم، اسلامی بود و حتی تنبیه رزمندگان ما تنبیه الهی بود.

وی خاطرنشان کرد: اصولی که رزمندگان و شهدای به آن پایبند بودند توکل و توسل به خدا، خودسازی، مقاومت و ایستادگی بر محور حق، شعار هیهات من الذله بود که در هیچ شرایطی تن به ذلت نمی دادند.

فرمانده سپاه استان افزود: وحدت فرماندهی بر حول محور ولایت فقیه و اصول حرکت جهادی بر اساس فرهنگ عاشورای حسینی بود و رزمندگان در جنگ به فکر بازگشت نبودند.

این یادگار دوران دفاع مقدس با اشاره به نقش زنان در دوران سخت دفاع مقدس ادامه داد: در شهرهای مختلف جنوب و غرب کشور که مورد حمله دشمن بود پایگاه های زینبیه داشتیم که خواهران اداره می کردند و در تهیه غذا و پوشاک رزمندگان و در بیمارستان های صحرایی حضور پر رنگ داشتند.

وی اظهار کرد: از 220 هزار شهید و 450 جانباز دوران دفاع مقدس هنوز هستند مادران، همسران و خواهران و فرزندان دختر آنان که تمام درد ها و آلام این ایثارگران بر دوش آنان است و با صبر و شجاعت در راه اسلام زینب گونه فداکاری می کنند.

انتهای پیام/1200

ارسال نظرات
پر بیننده ها