خبرهای داغ:
سردار یحیایی در نشست هفته دفاع مقدس حوزه علمیه و پایگاه بسیج باقرالعلوم (ع) بسطام گفت: امروز باید معنویت و اخلاص دفاع مقدس در جامعه ترویج شود چرا که این فرهنگ در برابر فرهنگ غرب مانند یک واکسن عمل می کند که می تواند جنگ نرم را خنثی و بی اثر نماید.
کد خبر: ۸۷۵۲۱۹۶
|
۰۵ مهر ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، محمد یحیایی در نشست هفته دفاع مقدس که به همت پایگاه باقرالعلوم حوزه بسیج طلاب و روحانیون شهید مطهری در حوزه علمیه باقرالعلوم شهر بسطام برگزار شد در سخنانی با گرامیداشت هفته دفاع مقدس و یاد و خاطره ایثارگری رزمندگان اسلام و هدایت های پیامبرگونه امام راحل با بیان اینکه دفاع مقدس نقطه عطفی در تاریخ انقلاب اسلامی ایران است اظهار کرد: در دفاع مقدس ما برای اولین بار در 200سال اخیر ما در یک جنگ حتی یک سانت از کشورمان را به دشمن ندادیم و از آن جانانه دفاع نمودیم.

وی افزود: در دفاع مقدس ما با تمام دنیا در جنگ مستقیم و غیر مستقیم بودیم و استکبار با یک اجماع جهانی بر علیه نظام اسلامی تلاش داشت را انقلاب را به یک جنگ نابرابر از پای در آورد.

یحیایی خاطر نشان کرد: اما دشمنان ما فکر همه چیز را کرده بودند جزء قدرت مردم و ایمان ملت ما که با دست خالی رژیم شاهنشاهی را سرنگون کرده بود و همین ایمان و راده سبب شد تا آنها هشت سال بجنگنند و ما دفاع کنیم و بعد هم مجبور به پذیرش قطعنامه شوند.

وی تصریح کرد: نقش معنویت در جنگ بسیار دارای اهمیت است و روحانیون ما در دفاع مقدس نقش مهمی را ایفا کردند چرا که به عنوان الگوی دین خود در صف اول جبهه بودند و آنچه خود از دین و دفاع و شهادت بیان می کرد خود عمل می نمودند.

راوی و رزمنده دوران دفاع مقدس ادامه داد: جبهه های ما از تجهیزات و امکانات تهی بود اما از معنویت و ایمان سرشار بود و همین قدرتی دو چندان به رزمندگان ما می داد تا در برابر دشمن تا دندان مسلح ایستادگی کنند و عملیات های درخشانی را انجام دهند.

وی عنوان کرد: ما در جنگ با اتکا به نیرو و پتانسل انسانی و تفکر و استعداد ناب ایرانی توانستیم کارهای ناممکن را ممکن کنیم و به برکت این روحیه انقلاب و جهادی که برگرفته از اسلام ناب بود پیروز میدان های نبرد شویم.

جانباز 70 درصد دفاع مقدس تاکید کرد: امروز باید معنویت و اخلاص دفاع مقدس در جامعه ترویج شود چرا که این فرهنگ در برابر فرهنگ غرب مانند یک واکسن عمل می کند که می تواند جنگ نرم را خنثی و بی اثر نماید.

وی اظهار کرد: شما روحانیون و طلاب به عنوان مبلغین دین و معنویت هستید و باید با تمسک به شهدای روحانی و علما بزرگ ما در دوران دفاع مقدس که کم هم نیستند به وظیفه خود در ترویج اسلام ناب در جامعه همت گمارید و مانند دفاع مقدس خود نمونه عملی اسلام در جامعه باشید.

 
ارسال نظرات
پر بیننده ها