فرمانده قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه گفت:امروز دشمن اعتراف کرده است که نیروهای نظامی جمهوری اسلامی قدرت برتر خاورمیانه هستند.
کد خبر: ۸۷۵۲۱۸۷
|
۰۵ مهر ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۸

 

به گزارش خبرگزاری بسیج ازاستان سیستان وبلوچستان :سردار محمد مارانی در برنامه صبحگاه مشترک که صبح امروز در سپاه سلمان برگزار شد ضمن گرامی داشت هفته دفاع مقدس اظهار داشت: هر سال 31 شهریور ماه بهانه ای برای یادآوری مظلومیت های همه ملت ایران و تلاش های قرمانان جبهه و جنگ و شهدای ارزشمند و ایثارگران است که برای حفظ اسلام و انقلاب به فرمان امام راحل(ره) در دروان مظلومیت تلاش کردند.

وی ضمن گرامی داشت زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدای مظلوم دفاع مقدس افزود: این روزها یاداور روزهای سختی است؛ کسانی که جایشان در بین ما خالی است کسانی که تلاش کردند تا ما امروز در این فضا آزادانه زندگی کینم و نام بلند جمهوری اسلامی بدرخشد.

سردار مارانی با تاکید بر دوران سخت جنگ و دفاع مقدس خطاب به حاضران در میدان صبحگاه گفت: اکثر افراد حاضر در میدان کسانی هستند که این دوران را ندیدند و فقط در مجالس و کتابها خاطرات آن روزها را شنیده و یا خوانده اند پس باید بدانند چرا جنگ شروع شد؟ آغازگر جنگ که بود؟ و سرنوشت جنگ چه شد؟ وظیفه هرکدام از ماست که اینها را بدانیم و سینه به سینه انتقال دهیم چرا که بعضا درصدند تاریخ را واروه جلوه می دهند و واقعیات را بازگو نمی کنند.

فرمانده قرارگاه قدس تصریح کرد: لازم است با اطلاعات کامل ورود پیدا کنیم و از چگونگی جنگ و این که چه شد که جنگ بر ما تحمیل شد مطالعه کنیم و بدانیم چه بر ما گذشت.

وی اضافه کرد : جنگ 8 ساله دفاع مقدس  مثل سایر جنگهایی که بین دو کشور انجام می شود و فقط موضوع کشور کشاییست نبود؛  این جنگی که بر ما تحمیل شد به سبب انقلاب اسلامی و به نام اسلام بود و تمام تلاش غرب و آمریکاییها بر این بود تا نام اسلام و آزادگی و دین را خدشه دار کنند و از مسلمانان بگیرند.

وی با تاکید بر اینکه دشمن اسلام و دین ما را نشانه رفته افزود: دین و دینداری  ملت ایران باعث شد در زیر پرچم ولایت و با درایت رهبر کبیر انقلاب با تلاش، همت شجاعت و جسارت ملت ایران در مقابل زیاده خواهی دشمن بی ایستیم.

سردار مارانی ادامه داد: با مطالعه روزهای آغازین جنگ در می یابیم که در آن روزها نیروهای مسلح وضعیت آشفته و بهم ریخته ای داشت و این یک فرصت برای دشمن بود تا حمله کند؛ اما رزمندگان اسلام با ایمان، اخلاص، روحیه شهادت طلبی و شجاعت و با مدیریت و فرماندهی امام عزیز با رهبری اعتقادی و سیاسی جهان اسلام و فرماندهی جنگ انسجامی در ملت ایران پدیدار کردند که 8 سال مقابل دشمن ایستادگی کردند.

وی با اشاره به اینکه ملت ایران علی رغم عدم توازن قوا هم در تجهیزات و هم نیروی انسانی توانست در پایان 8 ساله دفاع مقدس برنده میدان باشد افزود: در پایان جنگ صدام در نامه ای که به رییس جمهور وقت نوشت اعلام کرد که ملت ایران برنده جنگ شدند که این اعتراف حاصل اتحاد، ایمان و اخلاص ملت ایران بود.

سردار مارانی افزود: آمادگی مردم در صحنه های پشتیبانی از نیروهای مسلح، و سرمایه ی ملی بسیج باعث این اتفاقات خوب شد؛ امروز نیز با توجه به تهدیداتی که دشمن در صحنه های مختلف دارد ان چیزی که می تواند ما را در مقابل توطئه ها بیمه و پیروز و موفق گرداند امادگی نیروهای مسلح است.

وی به  سخنان مقام معظم رهبری بر آمادگی بسیجیان، ارتشیان، نیروهای نظامی و انتظامی تاکید کرد و گفت: کلیه نیروهای مسلح باید برای حمایت و پشتیبانی از اسلام و انقلاب آمادگی کامل در همه ی صحنه ها را داشته باشند.

وی خاطر نشان کرد: اگر دشمن امروز جرات نمی کند به مملکت با گوشه چشمی نگاه کند بواسطه آمادگی و تحیر نیروهای مسلح است؛ اگر ما قبل از انقلاب مستعمره ی آمریکا بودیم و مستشاران آمریکا در کشور ما بودند امروز به عنوان قدرت خاورمیانه مطرح هستیم و دشمن نیز اعتراف کرده است که نیروهای نظامی جمهوری اسلامی قدرت برتر خاورمیانه هستند.

فرمانده قرارگاه قدس در پایان تاکید کرد: شیعه و سنی  باید در منطقه جنوب شرق کشور با وحدت و انسجام و همدلی در کنار هم پاسخگوی همه تهدیدات دشمن باشند.

 

ارسال نظرات