فرمانده سپاه ناحیه ایوان: جهادگران، سنگرسازان بی سنگر، پیشقراولان دفاع و شهادت بودند. رشادتها و خلاقیت های مهندسین در جبهه صحنه هائی ستودنی را در جنگ آفرید.
کد خبر: ۸۷۵۲۰۴۱
|
۰۵ مهر ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۵

به گزارش خبرگزاری بسیج؛ سرهنگ2 پاسدار محمدحسین فولادی، فرمانده سپاه ناحیه ایوان در همایش علمی کشاورزی در بخش زرنه گفت: جهادگران، سنگرسازان بی سنگر، پیشقراولان دفاع و شهادت بودند. رشادتها و خلاقیت های مهندسین در جبهه صحنه هائی ستودنی را در جنگ آفرید. جهادگران هم آغوش خط شکن ها و شهداء در خط مقدم بودند.

فرمانده سپاه ناحیه ایوان افزود: امروز اگر روسیه، قدرت برتر دنیا، در محور مقاومت است؛ به برکت روحیه جهادی و مقاومت است.اگر پوتین بدون تشریفات نظامی به دیدار رهبری می شتابد، بدین دلیل است که امروز ما مرکز ثقل اندیشکده های شرق و غرب هستیم. این همه توانمندی را با اتکال به خداوند متعال، روحیه جهادی و فرهنگ ایثار و شهادت کسب کرده ایم.

سرهنگ فولادی تأکید کرد: نگرانی ما اکنون در حوزه نفوذ دشمن است؛ ما جنگ نظامی پیش رو نخواهیم داشت، بلکه در جنگ نرم باید ایستادگی کنیم. یکی از حوزه های نفوذ پذیر ما در مقابل جنگ نرم دشمن؛ اقتصاد است که در جنگ نیمه سخت با تحریم تهدید شد. اقتصاد بدین جهت مهم است که سایر حوزه ها را تحت شعاع قرار می دهد.مبانی توسعه باید در کنار هم تنیده شود.

فرمانده سپاه ناحیه ایوان خواهان اتحاد همه مسئولان در راستای همراهی برای جلوگیری از فرار مغزها و نخبگان به خارج از کشور شد و تصریح کرد: بسیج مهندسین به دنبال تحقق تعامل با کشاورزان و جهاد سازندگی است و زمینه را برای پیاده کردن اندیشه های علمی مهندسین فراهم کرده است. در کار اقتصادی هم باید همت، مجاهدت و روحیات دفاع مقدس و جهاد باید تجدید و احیا شود.

سرهنگ فولادی صنعت خوراکی و غذائی کشور را مهمترین صنعت خواند و گفت: داربستس کردن باغات انگور باید به اولویت اول کشاورزی و باغداری شهرستان تبدیل شود. وی همچنین ابراز کرد: محصولات استراتژیک باید در اولویت برنامه شهرستان قرار گیرد تا به خودکفائی برسیم.

در این برنامه مهندس محمد حیدری رئیس اداره تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی شهرستان در زمینه اقدامات سال زراعی گذشته گزارشی ارائه کرد و همکاری هرچه بیشتر بسیج با جهاد که باعث تحول عینی شده است را خواستار شد.

مهندس حیدری خاک ورزی حفاظتی را مهم خواند و بهترین تناوب زراعی را هم کشت دانه های روغنی کلزا با گندم عنوان کرد.

مهندس حیدری افزود: زیرساختهای شهرستان در عرصه کشورزی کاملاً مهیاست و این مهم وزنه سنگینی در بحث اقتصاد مقاومتی است که عمل مسئولان را می طلبد. وی همچنین به استعداد نیروی انسانی ماهر و جامعه مهندسین کشاورزی شهرستان که در سطح ممتازدر حال خدمتگزاری هستند اشاره کرد.

در ادامه جلسه مهندس زارعی از جهاد کشاورزی استان به تشریح کامل کشت مدرن پرداخت و در طی یک کلاس آموزشی مهارتهای لازم را ارائه داد.

ارسال نظرات