امیر یاری فرمانده هوانیروز در نمایشگاه یادیاران :

هشت سال دفاع مقدس برای ما گنجینه ای از اطلاعات است

امیر هوشنگ یاری فرمانده هوانیروز در مراسم خاطره گویی نمایشگاه یاد یارن بوستان ملت گفت: هشت سال دفاع مقدس برای ما گنجینه ای از اطلاعات است و امیدواریم بعد از برپایی این نمایشگاه اطلاعات خوبی در مورد هوانیروز به مردم اضافه شده باشد.
کد خبر: ۸۷۵۱۷۷۷
|
۰۴ مهر ۱۳۹۵ - ۲۲:۵۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از سپاه تهران بزرگ؛ امیر، هوشنگ یاری فرمانده هوانیروز ارتش جمهوری اسلامی ایران ضمن نثار سلام و درود به روح بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران و ارواح طیبه شهدا و آرزوی طول عمر برای رهبر انقلاب و تبریک عید امامت و شروع هفته دفاع مقدس گفت: خدا را شاکر و سپاسگزار هستیم که زمینه ای ایجاد شد تا یادی از شهدای هشت سال دفاع مقدس داشته باشیم و از تمامی کسانی که بصورت آشکار و پنهان در برپاشدن این نمایشگاه شرکت دارند تشکر کرد.
وی در ادامه با اشاره به علل وقوع جنگ توسط صدام گفت: در آن زمان ارتش شرایط انسجام قبلی خود را نداشت و سپاه هم شکل فعلی را نداشت و در حال شکل گیری بود ودشمن هم فکر می کرد ایران نابسامان است و تصمیم بر حمله گرفت.
همچنین افزود: هرکسی به هر نحوی در دفاع مقدس شرکت داشت، حضرت امام با شخصیت معنوی ، مقام معظم رهبری که آن زمان تصمیم ساز بودندو تک تک آحاد ملت بصورت بسیج ، سپاه، ژاندارمری و ... .
فرمانده هوانیروز گفت: هدف از برپایی نمایشگاه تکریم و یادآوری شهدای گرانقدرمان است که با نثار خون خود توانستند استقلال، آزادی و امنیت و آرامشی که امروز وجود دارد را به ارمغان بیاورند و همچنین جوان های عزیز و مملکت اسلامی ما مطمئن باشند و بدانند آن اقتدار و استقلال و توانمندی لازم وجود دارد که در آینده به آن اهداف عالیه ای که مد نظر مقام عظمای ولایت است برسیم انشاءالله.
امیر یاری ادامه داد: هوانیروز یگان هلی کوپتری نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران است که در قبل از انقلاب اسلامی با تعداد زیادی بالگرد برای کل منطقه در نظر گرفته شده بود. در نوزده ماه قبل از شروع جنگ تجربه شرکت در حوادث کردستان و آذربایجان غربی را داشتند و در سی و یکم شهریور اولین پایگاه هوانیروز مورد حمله قرار گرفت.
وی در ادامه گفت: تیمهای گوناگون به سرپرستی شهدای عزیز شیرودی، کشوری، وطن پور و شمشادیان با تعداد زیادی بالگرد به دشمن حمله کنند ، در همان سه روز اول جنگ بیش از چهل تانک دشمن مورد اصابت قرار گرفت. در مکالمات بی سیم که بعدا بدست ما افتاد مشخص شد که صدامیان در محاسبات خود هوانیروز را ندیده بودند، که همانند پرندگان ابابیل با دشمن برخورد کردند.
یاری گفت: تثبیت و متوقف کردن دشمن در ابتدای جنگ کار ساده ای نبود، در اینجا بود که بالگردهای کبرای هوانیروز و جنگنده های نیروی هوایی به شکار تانکها پرداختند و هر جا که سپاه و ارتش این دو نیروی الهی بصورت مستقل و یا با همکاری هم عملیات انجام می دادند هوانیروز افتخار حضور در آنها را داشت.

وی افزود: بعضا پیشکسوتان دفاع مقدس می گویند که هوانیروز با اقدامات خود (امداد و کمک رسانی و انتقال مجروحان) باعث شد تا شمار شهدا کاهش پیدا کند و این برگرفته از فرهنگ ایثار و شهادت نیروها در هوانیروز بود که حضرت امام آنرا احیا کردند.
وی با اشاره به عملیات مرصاد و وارد کردن آخرین ضربه به تتمه منافقین و صدام گفت: در جنگ خلبانان شهید بسیاری که همه سرمایه ملی و سرمایه ای برای نظام بودند از دست دادیم. ما تنها با عراق در جنگ نبودیم بلکه با کشورهای مختلف در جنگ بودیم چراکه کشورهای مختلف منطقه و فرا منطقه ای نگران صدور انقلاب و تفکر انقلاب بودند که بر اثر آن بعضی از دیکتاتورها دیگر نتوانند به دیکتاتوری خود ادامه دهند.
فرمانده هوانیروز ارتش در ادامه گفت: انعطاف، سرعت و جانفشانی ای که در هوانیروز وجود داشت باعث انجام عملیاتها و ماموریتهای مختلف در دوران دفاع مقدس شد. الآن هم خدا را شاکریم که با عنایتی که مسئولین نظام همانند رهبر انقلاب، فرمانده کل ارتش و فرمانده نیروی زمینی ارتش امیر پوردستان از هوانیروز دارند، یگانی که قبل از انقلاب اسلامی در آن مستشار بود الآن در آن مستشاری نیست و تمام مراحل و کارهای تامین و نگهداری در خود هوانیروز وجود دارد و انجام می شود.
وی افزود: کار ما فقط جنگ نبود، علاوه بر عملیاتهای خود هوانیروز، در هر جای ممکن مانند تصادفات جاده ای، سیل، زلزله، آتش سوزی و ... ما حضور داریم. الآن هم به وزارت بهداشت در کمک رسانی به هموطنان آسیب دیده در جاده ها کمک می کنیم. این را برای اطمینان مردم از توانمندی های خاص نیروهای مسلح که هوانیروز یکی از آنهاست بیان کردم.
یاری گفت: هشت سال دفاع مقدس برای ما گنجینه ای از اطلاعات است و امیدواریم بعد از برپایی این نمایشگاه اطلاعات خوبی در مورد هوانیروز به اطلاعات مردم اضافه شده باشد.
"انتهای پیام"

ارسال نظرات
آخرین اخبار