خبرهای داغ:
فرمانده قرارگاه نصرت با بیان اینکه تحرکاتی در داخل کشور قصد کاهش شور حسینی در اربعین را دارد، گفت: برگزاری مسابقه فوتبال در شب عاشورا، برگزاری آزمون استخدامی در روز اربعین و خارج کردن سپاه از موکب‌داری زائران از جمله آن‌هاست.
کد خبر: ۸۷۵۱۷۱۷
|
۰۴ مهر ۱۳۹۵ - ۱۸:۲۳

به گزارش خبرگزاری بسیج، عبدالفتاح اهوازیان ظهر امروز در کنگره بزرگ‌داشت شهدای این شهرستان اظهار کرد: درست است که 31 شهریور را آغاز حمله عراق به ایران می‌دانند اما واقعیت چیز دیگری است؛ به‌طوری که از هشت ماه پیش از این تاریخ می‌دانستیم که عراق تحرکاتی را انجام می‌دهد که طبیعی نیست.

وی افزود: از جمله این تحرکات ایجاد نفاق در منطقه خوزستان و ایجاد جبهه خلق عرب بود که تخم نفاق را در آن منطقه می‌پاشید.

فرمانده قرارگاه نصرت با بیان اینکه در آن مدت ما 1200 نفر را در جریانات خلق عرب بازداشت کردیم؛ گفت: 700 نفر از نیروهایی که بازداشت کردیم اصلاً عربی نمی‌دانستند و مشخص بود که این جریان از سوی منافقین نشأت می‌گیرد.

اهوازیان ادامه داد: در مواردی عراقی‌ها برای روستاهای حاشیه مرز اسلحه توزیع می‌کردند یا حتی رادیو اهواز را برای ایجاد نفاق بیشتر تأسیس کردند که در نهایت در 31 شهریور 59 همه این‌ها به صورت حمله نظامی به جمهوری اسلامی آشکار شد.

وی افزود: البته بزرگ‌ترین مشکل در آن زمان بی‌تفاوتی بنی‌صدر و حلقه تشکیل‌ شده جبهه منافقین اطراف وی بود که لطمات جبران‌ناپذیری به کشور وارد کرد.

یادگار هشت سال دفاع مقدس با بیان اینکه جنگ یادمان و کعبه‌ای برای ماست، تصریح کرد: در حقیقت با دست‌خالی جنگیدیم و گاهی از فرغون برای حمل وسایل استفاده می‌کردیم و حال خطاب من به آن اشخاصی که می‌گویند نیازی به نیروی نظامی نداریم این است که اگر آن روز تجهیزات نظامی را داشتیم مجبور نبودیم دست‌خالی بجنگیم.

اهوازیان ضمن بیان خاطراتی در وصف رشادت‌های مردم خرمشهر عنوان کرد: آقایان سیاست‌زده کجا بودید آن هنگام که جوان خرمشهری ما برای دفاع از شهر در لوله فاضلاب گیر کرد، خفه شد و استخوانش به اروند ریخته شد که اکنون دم از جمع‌کردن نیروهای نظامی می‌زنید.

وی اضافه کرد: در حالی عده‌ای از جمع‌کردن نیروهای نظامی دم می‌زنند که نص صریح قرآن این است که در مقابل دشمن باید همواره آماده‌ باشید و این آمادگی را حفظ کنید.

فرمانده قرارگاه نصرت گفت: قطعنامه 598 با برجام برابر است؛ با این تفاوت که سم آن مهلک‌تر از برجام است و سخن امام خمینی‌(ره) مبنی بر نوشیدن جام زهر نشانه مهلک بودن این قطعنامه است.

اهوازیان با اشاره به سخنانی از مقام معظم رهبری تصریح کرد: سخن رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه من به برجام خوش‌بین نیستم یعنی ترمزدستی و باید در همان زمان برجام متوقف می‌شد.

این یادگار دفاع مقدس با اشاره به جهانی‌شدن جمهوری اسلامی و فراگیر شدن فرهنگ ایثار و شهادت، بر لزوم بصیرت افزایی تأکید کرد و افزود: آن‌کسی که به حرف ولایت گوش نمی‌دهد، کور و کر نیست؛ شاید شکمش از لقمه نان حرام پرشده باشد.

اهوازیان گفت: مکتب مدافعان حرم بین‌المللی شده و از تمام کشورهای جهان برای محافظت از حریم اهل‌بیت در جنگ با داعش شرکت می‌کنند و اگر این مدافعان در آن زمان بودند هیچ‌گاه اجازه خارج کردن گوشواره از گوش حضرت رقیه (س) داده نمی‌شد.

وی تأثیر شهدا را انکارناپذیر دانست و بیان کرد: امروزه دنیا از نور شهدا روشن‌ شده و جهان به برکت این خون بوی عطر امام زمان (عج) را گرفته به طوری که می‌بینیم یک بودایی تحت تأثیر خون همین شهدا می‌آید و مدافع حرم می‌شود.

اهوازیان بابیان اینکه تحرکاتی در داخل کشور قصد دارد شور حسینی را در اربعین کاهش دهد تأکید کرد: برگزاری مسابقه فوتبال در شب عاشورا، برگزاری آزمون استخدامی در روز اربعین و خارج کردن سپاه از موکب‌داری زائران از این دست اقدامات است.

وی با اشاره به سخن امام خمینی (ره) که حفظ جمهوری اسلامی از نماز یومیه واجب‌تر است، بر ادامه این راه تأکید کرد.

فرمانده قرارگاه نصرت با اشاره به برگزاری دیدار تیم‌های ملی فوتبال ایران و کره جنوبی در چارچوب مسابقات مقدماتی جام جهانی در شب عاشورا گفت: یقیناً این نقشه دشمن است تا بدین واسطه شور حسینی را در شب عاشورا از جوانان ما بگیرد.

این مسؤول افزود: باید نهایت استفاده از این موقعیت شود و به نوعی این تهدید به فرصتی برای شناسایی شور حسینی جوانان ایرانی به جهانیان باشد.

این فرمانده دوران دفاع مقدس از همه ورزشکاران و تماشاچیان این مسابقه فوتبال خواست تا با برپایی موکب‌هایی در اطراف ورزشگاه آزادی از عاشقان حسینی استقبال کنند.

اهوازیان تاکید کرد: همه تماشاچیان با پرچم‌ها و بیرق مشکی در ورزشگاه حاضر شوند و آنجا را یک دست سیاه پوش کنند و اگر ایران گلی به ثمر رساند به جای خوشحالی، نوای یا حسین را در ورزشگاه طنین انداز کنند تا این شور حسینی جوانان از طریق دوربین‌های رسانه‌های مختلف به همه جای دنیا انعکاس پیدا کند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها