خبرهای داغ:
امروز نقش روحانیت در دوران دفاع مقدس جنگ نرم نیز همچنان ادامه دارد و در امتداد نقش راهبردی و هدایت معنوی گام بر می دارد ولی با این تفاوت که روحانیون باید نسبت به گذشته دارای سطح آگاهی و اطلاعات بیشتری در ابعاد مختلف داشته باشد.
کد خبر: ۸۷۵۱۷۱۰
|
۰۴ مهر ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۱

حجت الاسلام رسول ملکیان از جانبازان دوران هشت ساله جنگ تحمیلبه گزارش خبرگزاری بسیج، در تشریح نقش روحانیت در دوران دفاع مقدس اظهار کرد: انقلاب اسلامی ایران با هدایت روحانیت و مرجعیت به پیروزی رسید، براین اساس زمانی که رژیم بعث عراق به خاک ایران تجاوز کرد و دوران دفاع مقدس شکل گرفت، روحانیت در پیشانی این مقابله قرار گرفت.

وی با بیان اینکه روحانیت در دوران دفاع مقدس براساس رسالت ذاتی خود نقش راهبردی و هدایت معنوی اش را باید جاری و ساری می کرد، گفت: دفاع مقدس که آغاز شد، قشر روحانیت اعم از مراجع تراز اول تا طلاب جوان تازه ورود کرده به عرصه علم، به اشکال مختلف در جبهه های جنگ حق علیه باطل حضور یافتند.

استاد حوزه علمیه اصفهان تصریح کرد: این حضور چشمگیر که تعداد بالای شهدا و ایثارگران و آزاده های قشر روحانیت نسبت به دیگر اقشار تصدیق کننده آن است، هم در عرصه رزمی وهم تبلیغی بود و به گواه تاریخ قشر روحانیت در هر دو عرصه خوش درخشیدند.

وی با تاکید براینکه روحانیون در جبهه ها هم پیش قراولان عرصه رزمی علیه باطل بودند، گفت: حضور روحانیت در میان رزمندگان اسلام به خودی خود یک شارژ معنوی بود و مایه امید بسیجیان محسوب می شد و ما نیز تاثیر این امید ومعنویت را در موفقیت های رزمندگان اسلام در طول هشت سال دفاع مقدس شاهد بودیم.

وی ابراز کرد: توسل و توکل، ایمان، توجه به معاد و معنویت و روحیه بالای ایثار و جانفشانی همگی از دستاودرهای معنوی دوران دفاع مقدس است که با حضور روحانیت شدت و قوت گرفت.

استاد حوزه علمیه اصفهان بیان کرد: دستاوردهای مادی دفاع مقدس زیاد است، تثبیت حاکمیت اسلامی ایران، از دست ندادن حتی یک وجب از خاک ایران و پیشرفت تجهیزات نظامی با اتکا به توان داخلی و کسب تجربه و دشمن شناسی در عرصه بین المللی از آن جمله هستند، ولی مهمترین دستاورد دفاع مقدس از نظر معنوی، تربیت نیروهای فوق العاده از منظر دینی برای انقلاب اسلامی است.

وی ابراز کرد: مدیرانی که امروز در عرصه خدمت با روحیه جهادی خالصانه مشغول به فعالیت هستند در حقیقت همان افراد پروش یافته دوران دفاع مقدس بوده و امروز در عرصه جنگ نرم نیز فعالیت می کنند.

جانباز دفاع مقدس با بیان اینکه دوران دفاع مقدس گنجینه ای بسیار ارزشمند است که ناگفته های زیادی در دل خود دارد، خاطرنشان کرد: این مظلومیت در امر تبیین دستاوردهای دفاع مقدس وجود دارد و البته حضور روحانیت در دوران دفاع مقدس و تبیین نقش آنها دچار مظلومیت بیشتری در سطح جامعه است که باید با همت نسل سوم انقلاب رفع شود.

وی ادامه داد: امروز نقش روحانیت در دوران دفاع مقدس جنگ نرم نیز همچنان ادامه دارد و در امتداد نقش راهبردی و هدایت معنوی گام بر می دارد ولی با این تفاوت که روحانیون باید نسبت به گذشته دارای سطح آگاهی و اطلاعات بیشتری در ابعاد مختلف باشند.

حجت الاسلام ملکیان با بیان اینکه در شرایط امروز هم، دفاع مقدس در جنگ نرم شکل گرفته است و روحانیون به عنوان هادیان دینی و مذهب از راه های مختلف چون منبرها، تریبون ها، قلم ها و تبلیغ مکلف به انجام رسالت هستند، مبلغان طلبه امروز باید در ابعاد مختلف از جامعه تخصص داشته باشند تا بتوانند در خاک ریز جنگ نرم علیه دشمن مقابله کند.

وی ابراز کرد: شناسایی ابعاد گسترده دشمن همچون عرصه هنر، اقتصاد، فرهنگ، اجتماع و سیاست یکی از شاخصه ها و لوازم حرکت روحانیت انقلابی امروز است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها