یادگار هشت سال دفاع مقدس گفت: استقامت مردم در برابر تحریم ها زمان جنگ سبب ایستادگی مقابل تحریم های امروز است.
کد خبر: ۸۷۵۱۶۶۸
|
۰۴ مهر ۱۳۹۵ - ۱۹:۲۵

به گزارش خبرگزاری بسیج؛ مسئول حفظ آثار سپاه الغدیر استان یزد، بابیان اینکه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی آمریکا که منافع خود را در داخل کشور ما از دست رفته می دید با حمایت صدام جنگ هشت ساله نا برابر را بر کشور و ملت ما تحمیل کرد، اظهار کرد: در این راه دشمنان برای شکست دادن رزمندگان قهرمان ما از هیچ کوششی دریغ نکردند ولی بخاطر قدرت ایمان و حضور مردم و مسئولان در عرصه حمایت از جبهه، دشمنان شکست خوردند.

محمد مهدی فرهنگ دوست با اشاره به عوامل پیروزی در دفاع مقدس و تداوم بخشی به انقلاب اسلامی، افزود: توکل به خداوند، توسل به اهل بیت، ولایت پذیری و وحدت مردم و مسئولین از جمله عوامل اصلی در موقعیت هشت سال دفاع مقدس بود.

وی تصریح کرد: ایران در آن زمان حتی قدرت ساخت سلاح نداشت و با وجود تحریم های به مراتب بدتر از امروز توانست در مقابل متجاوزان ایستادگی کنند و از خاک وطن دفاع کند. استقامت مردم در برابر تحریم ها زمان جنگ سبب ایستادگی مقابل تحریم های امروز است.

سردار فرهنگ دوست با تاکید بر اینکه ملت و مسئولان باید با هوشیاری در برابر هجمه های دشمنان با قدرت ایستادگی کنند و از عزت و اقتدار دفاع کنند، اذعان کرد: هرچند امروز نوع جنگ تغییر کرده است و جنگ نظامی جوابگو نیست و به پایان رسیده ولی دشمنان همچنان دست بردار نیستند و می خواهند با تهاجم فرهنگی و تغییر نگرش مردم برنامه های شوم خود را عملی کنند.

وی به جنگ های منطقه امروز اشاره کرد و گفت: استفاده از تجربیات دوران هشت دفاع مقدس سبب شده که امروز آموزش دادن و سازماندهی به نیروها در سوریه و عراق به مراتب راحتر شود و شاهد موفقعیت باشیم.

مدیرکل سابق بنیاد شهید و امور ایثارگران استان یزد به نقش رزمندگان یزدی در دفاع مقدس اشاره کرد و افزود: رزمندگان یزدی از قبل از تشکیل سپاه در جای جای جمهوری اسلامی حضور داشتند و در حال خدمت به نظام و مردم بودند.

وی ادامه داد: قبل از شروع جنگ نیروهای یزدی در قصر شیرین حضور داشتند و در شروع جنگ در سال 59 حضور داشتند و در همان اویل جنگ شهید عبادی و جعفری را تقدیم انقلاب کردند.

سردار فرهنگ دوست افزود: قبل از عملیات والفجر4 با پیگیری های مسئولین، فرمانده سپاه اجازه تشکیل تیپ 18 پیاده الغدیر دادند و از عملیات خیبر به بعد در بسیاری از عملیات یزدی ها به صورت مستقل حضور داشتند و از خاک میهن دفاع کردند.

وی گفت: تیپ 18 الغدیر یزد در دفاع مقدس یگان آماده ای در کنار یگان های مطرح سپاه داشت و در این مدت شهیدانی چون عاصی زاده، منتظرقائم، جعفر زاده و دیگران شهیدان را تقدیم انقلاب کرد.

یادگار هشت سال دفاع مقدس با بیان اینکه در دفاع مقدس نتیجه گرفتیم اگر بخواهیم انقلابی بمانیم باید در زمینه های نظامی و اقتصادی پیشرفت کنیم، اذعان کرد: به لطف خداوند امروز ایران در قدرت نظامی به حدی پیشرفت کرده که می توانند جلوی هرگونه متجاوزی را بگیرد و از خاکش محافظت کند.

وی تصریح کرد: اقتصاد مقاومتی باید سرلوحه کارها قرار گیرد و با توجه به نیروی انسانی و منابع جمهوری اسلامی بتوانیم در رشد اقتصادی پیشرفت کنیم.

فرهنگ دوست در پایان با بیان اینکه در این خصوص کارهای فرهنگی و نوشتاری انجام گرفته ولی به هیچ وجه کافی نیست و باید به نحو شایسته نسبت به ذکر خاطرات و ثمرات هشت سال مقاومت پرداخت، گفت: متولیان فرهنگی، رسانه ها و همچنین رزمندگان دفاع مقدس باید نسبت به بیان خاطره های آن دوران و مسائلی که در جبهه های حق علیه باطل وجود داشته برای جوانان بازگو کنند.

یزدرسا


ارسال نظرات