امام جمعه شهرستان قدس:

ما در دفاع مقدس از52کشور دنیا اسیر داشتیم،واین یعنی حمله دنیا به ما

حجت الااسلام و المسلمین ابوالقاسم میراحمدی در نماز جمعه این هفته شهرستان قدس گفت:ما فقط با کشور عراق در جنگ نبودیم و از52کشور دنیا این ملت اسیر گرفتند و این یعنی حمله دنیا به انقلاب تازه پا گرفته جمهوری اسلامی
کد خبر: ۸۷۵۱۶۴۵
|
۰۴ مهر ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۵
خبرگزاری بسیج: حجت الااسلام میر احمدی خطیب نماز جمعه این هفته شهرستان قدس،ضمن تبریک به مناسبت هفته دفاع مقدس و بازگشایی مدارس گفت:قرآن کریم درسوره مبارکه انفاق، برای ما مسلمانان حکم صادر کرده است که اگر دشمن به شما حمله کرد و اگر به خاکتان تجاوز کرد،به دو چیز عمل کنید تا پیروز شوید.
1-ثابت قدم بودن،یعنی ثابت قدم باش تا دشمن از ثبات تو به رعب و وحشت بیفتد و فرار کند.
2-وذکرالله،به یاد خدا بودن،به یاد خدا باشید،تا خدا با شما باشد و از خدا غافل نشوید.
وی ادامه داد:ما نباید در جنگ عبادت خدا را فراموش کنیم،نماز نخوانیم چرا که در زمان 8سال دفاع مقدس بیشتر رزمندگان در حین عبادت شهید می شدند و چه بسا کسانی که در هنگام نماز شب.
میر احمدی در پایان خطبه های اول عبادی-سیاسی نماز جمعه افزود:کشور ما در آن دوران از52کشور جهان اسیر داشت،کشورهایی که یکی به صدام پول میداد،یکی سرباز و دیگری تجهیزات.
خطیب نماز جمعه خاطر نشان کرد:این 52کشور یعنی حمله جهان به انقلابی که تازه به عشق مردمش پاگرفته بود،وتنها چیزی که ما را از آن همه سختی و مشقت نجات داد یاد خدا در دل رزمندگان اسلام بود.
حجت الااسلام میر احمدی در خطبه های دوم نماز عبادی-سیاسی خود به بازگشایی مدارس و تعلیم و تربیت پرداختند و بیان کردند:در سال جدید تحصیلی امیدوارم معلمان با اون نشاط معنویشان فرزندان جامعه را در مسیر دین هدایت کنند.
وی خطاب به معلمان تعلیم و تربیت متذکر شد:آن معلمانی که بخصوص مسئولین امور تربیتی دانش آموزان هستند،باید طوری آنها را تربیت کنند،که نرسیده به سن بلوغ از شرعیات دین خود باخبر شده باشند و آن طور نباشد به سن بلوغ رسیده باشد و از شرع دینش چیزی نداند.
خطیب نماز جمعه شهرستان قدس در بخش دیگری از خطبه های خود،به نزدیک بودن به روز خانواده پرداختند و اظهار داشتند:ما نباید بر این فکر باشیم که با رفاه زندگی فرزندانمان بهتر می شود،خیر این اشتباه است.
میر احمدی اضافه کرد:خیلی از خانواده ها بهترین امکان زندگی را دارند ،ولی از نعمت اخلاق فرزند محرومند،و اما بلعکس ما خانواده هایی را داریم که در سطح متوسط جامعه می باشند ولی زندگی  آنان گلستان است،چون اخلاق را در خانواده به ارث برده اند.
حجت الااسلام میر احمدی در پایان خطبه های خود،به زندگی امیر مومنان علی(ع)اشاره کردند و خاطر نشان کردند:ما باید زندگی خانواده مولایمان علی(ع)را بنگریم و ببینیم که حضرت زهرا(س)گرسنگی را تحمل کردند و  ولی خدا چه بچه هایی را نصیب این بانو کرد(امام حسن و امام حسین(علیهم السلام))پس باید سرمشق بگیریم از زندگی ائمه و از خدا بخواهیم که آنقدر به ما بدهد که به دیگران محتاج نباشیم.
ارسال نظرات