امام جمعه اردکان گفت : اگر دشمن بخواهد اقتدار دفاعی و نظامی ما را تهدید کند مطمئناً جواب دندان شکنی دریافت خواهد کرد .
کد خبر: ۸۷۵۱۶۴۰
|
۰۴ مهر ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۵

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از اردکان ؛ حجت الاسلام والمسلمین سید اسماعیل شاکر در خطبه های نماز جمعه این هفته ضمن تبریک آغاز سال تحصیلی جدید گفت : ما در برابر این نسل جوان مسئول هستیم و باید تلاش کنیم که وقت دانش آموزان هدر نرود .

وی با اشاره به گسترش فضاهای مجازی از والدین و معلمان خواست تا بیشتر مواظب دانش آموزان باشند .

امام جمعه اردکان در ادامه به سالروز نزول سوره هل اتی و روز خانواده اشاره کرد و افزود : خانواده سلول اصلی جامعه است و امروز این بنیان مورد حمله و هجمه گسترده قرار گرفته است و دشمن به هر طریقی می خواهد نقش خانواده را تضعیف کند .

وی از خانواده به عنوان محل تربیت نسل آینده و کانون آرامش دهی به مردم یاد کرد و اظهار داشت : دشمن خیلی سرمایه گذاری کرده است که خانواده را در کشور ما مانند برخی از کشورهای غربی متزلزل کند به گونه ای که زن و مرد به همدیگر اعتماد نداشته باشند .

حجت الاسلام والمسلمین شاکر گفت : در غرب گاهی انس والدین نسبت که حیوان خانگی خود بیش از انس به فرزندانشان است و برایش بیشتر هزینه می کنند .

وی گفت : برای حفظ بنیان خانواده باید به معارف اسلام برگردیم .

امام جمعه اردکان با بیان اینکه دشمن تلاش می کند نقش زن و مادر بودن را زیر سؤال ببرد افزود : متأسفانه گاهی در رسانه های ما آنچنان که بعضی از نقش های زنان تبلیغ و ترویج می شود به نقش مادران و زنانی که یک خانواده را اداره می کنند و نسلی را تربیت می کنند اهمیت داده نمی شود .

ویهمچنین از کمرنگ شدن نقش زن در اداره خانواده و مادر شدن انتقاد کرد .

حجت الاسلام والمسلمین شاکر در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در روز عید غدیر و گلایه از اسراف در جامعه گفت : ما باید در جهت جلوگیری از اسراف از خودمان شروع کنیم .

خطیب جمعه اردکان اظهار داشت : نکته دومی که مقام معظم رهبری بر آن تأکید کردند این بود که آن چیزی که امروز باعث شده است ملت و کشور ما دارای امنیت باشد و از تهدیدات حفظ بشود نه مذاکره است نه برجام و نه مسائل سیاسی بلکه اولا ایمان مردم و ثانیا اقتدار دفاعی و نظامی کشور است که باید حفظ بشود .

وی تصریح کرد : کسانی که گاهی به بهانه های واهی می خواهند از اقتدار دفاعی و نظامی کشور بکاهند اگر از روی اطلاع و عمد باشد خیانت می کنند .

حجت الاسلام والمسلمین شاکر افزود : هم مردم ما و هم دشمنان ما این را قبول دارند که امروز امنیت و اقتدار ما از ایمان مردم و اقتدار دفاعی و نظامی است لذا گاهی دشمنان ما تلاش می کنند به هر بهانه ای شبهه ای کنند .

وی گفت : یک روز به اجرای مانور ما گیر می دهند ، یک روز به ساخت موشک ، یک روز به بودجه نظامی کشور ، یک روز به انبارهای زیر زمینی تسلیحاتی ما ، یک روز هم فرماندهان نظامی ما را تحریم می کنند همه اینها به این خاطر است که می خواهند این اقتدار نظامی و دفاعی ما ضعیف و شکسته بشود تا بتوانند چشم طمع بدوزند به این انقلاب و اسلام اما تا وقتی مردم ما ایمان دارند ایستاده اند .

امام جمعه اردکان تصریح کرد : تا وقتی اقتدار دفاعی و نظامی ما وجود دارد دشمن نمی تواند کوچکترین چشم طمعی به کشور ما بدوزد و اگر هم جرأت و جسارت بکند و بخواهد کاری انجام دهد جوانان عزیز ما آمریکا و اسرائیل را به زانو در خواهند آورد و مطمئناً دشمن ما جواب دندان شکنی دریافت خواهد کرد .

حجت الاسلام والمسلمین شاکر در بخش پایانی خطبه ها با اشاره به راه اندازی کاروان های عروسی و مزاحمت هایی که این مراسمات برای مردم دارد و همچنین حادثه تلخ قتل یک جوان اردکانی در هفته گذشته گفت : چون مسئولین جلساتی گذاشته اند و مشغول بررسی هستند فعلاً من سکوت می کنم و امیدواریم که اقدامات خوبی صورت بگیرد و در هفته های آینده بتوانیم نتیجه آن را اعلام کنیم .

وی افزود : آرامش مردم باید حفظ بشود و مردم باید از این نگرانی در بیایند .

توصیه به رعایت تقوای الهی و پرهیز از معصیت و گناه ، گرامیداشت روز مباهله و تأکید بر توسل به اهل بیت (ع) از دیگر مباحثی بود که امام جمعه اردکان به آنها پرداخت .

ارسال نظرات