فرمانده سپاه ناحیه تربت حیدریه:

محرم بهار ترویج حرکت انقلابی و استکبار ستیزی است/ مداحان مسایل سیاسی روز دنیا را در هیئات مذهبی مطرح کنند

فرمانده سپاه ناحیه تربت حیدریه گفت: دهه اول محرم، دهه ترویج ایمان و حرکت جهادی، انقلابی و استکبار ستیزی بر گرفته از قیام حضرت سیدالشهدا(ع) است.
کد خبر: ۸۷۵۱۵۸۲
|
۰۴ مهر ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۰
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی، سرهنگ پاسدار فرضعلی گرایلی شب گذشته در همایش پرچمداران حسینی در جمع هیئات مذهبی این شهرستان اظهار کرد: همانطور که ماه رمضان ماه بهار قرآن محسوب می شود ماه محرم و بخصوص دهه اول، ایام ترویج حرکت ایمانی، جهادی و انقلابی بر گرفته از قیام سید و سالار شهیدان است و می طلبد این مهم در منابر هیئات مذهبی تبیین و ترویج شود.
 
وی با گرامیداشت هفته دفاع مقدس، این دوران را، ایام طلایی تاریخ انقلاب اسلامی برشمرد و افزود: رزمندگان اسلام در ۸ سال جنگ تحمیلی با اخلاص و معنویت و روحیه انقلابی و استکبار ستیزی برگرفته از امام حسین(ع) پا در رکاب ولایت گذاشتند و به دفاع از ایمان و ناموس مردم پرداختند.
 
گرایلی اذعان کرد: امروز شیعیان اباعبدالله الحسین(ع) باید روحیه انقلابی و استکبار ستیزی آن حضرت را در خود حفظ و ارتقا دهند و در خطبه ها و سخنرانی ها و مداحی های هیئات مذهبی آن را گسترش دهند.
 
وی اصل قیام سیدالشهدا(ع)را سیاسی و بر مبنای حفظ سیره و روش پیامبر(ص) برشمرد و بیان داشت: برخی هیئات مذهبی می گویند هیئت را سیاسی نکنید؛ این حرف غلطی است و قیام امام حسین(ع) را زیر سئوال می برد، لذا لازم است تا همه دست اندرکاران منابر و مداحان اهل بیت(ع) با هنر و خلاقیت خود مسایل سیاسی روز دنیا را به مردم بگویند.
 
فرمانده سپاه ناحیه بسیج تربت حیدریه تصریح کرد: بصیرت دینی، حق شناسی و روش های شناخت دشمن در حرکت امام حسین(ع) نهفته است و انتظار می رود تا هیئات مذهبی در چارچوب ولایت و پایبندی مردم به انقلاب اسلامی به مانند گذشته گام های موثری بردارند.
 
امام جمعه تربت حیدریه در این همایش گفت: عزاداری اهل بیت و بخصوص سیدالشهدا(ع) در ایام محرم و صفر از تعظیم شعائر الله است و مردم باید نسبت به مسائل مهم امامت و ولایت که در اصول دین نهفته آشنا باشند.
 
حجت الاسلام محمدرضا عصمتی گفت: برخی به ما می گویند، توصیه کنید که برای رعایت مسایل بهداشتی مردم قربانی روزهای تاسوعا و عاشورا را در کشتارگاه انجام دهند اما بنده همچین توصیه ای ندارم زیرا برخی ممکن است نذر کرده باشند که در مقابل هیئت قربانی کنند و این توصیه ما با نذر آنها منافات دارد لذا پیشنهاد کردیم تا برای پر شور برگزار شدن این ایام ناظران بهداشتی در خیابانها مستقر و بر قربانی مردم نظارت کنند.
 
پلیس اطلاعات نیروی انتظامی در ادامه این همایش گفت: هر چند کشور از امنیت پایداری برخوردار می باشد، اما با توجه به تهدیدات گروهای تکفیری و تروریستی لازم است هیئت ها از نیروهای بسیجی منطقه برای کنترل داخل و خارج هیئت استفاده کرده و با عوامل انتظامی نیز همکاری لازم داشته باشند.
 
سرهنگ محمدزاده افزود: سیر مسیر و زمان حرکت هیئت ها در روزهای نهم و دهم محرم مشخص شده و گاهی مشاهده می شود هیئت ها در محل میدان مرکزی زمان را رعایت نمی کنند و مقداری باعث اختلال در نظم می شود لذا لازم است سرپرستا هیئت ها علاوه بر رعایت وقت نسبت به فریضه نماز جماعت اول وقت به مانند سالهای گذشته اهتمام ورزند.
 
همایش پرچمداران حسینی(ع) شورای هیئات مذهبی تربت حیدریه شب گذشته به میزبانی هیئت مذهبی محب الزهرا(س) در بقعه متبرکه بی بی حسنیه برگزار شد.


ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار