خبرهای داغ:
احمد شاکری گفت با اشاره به تأثیر قیام امام حسین(ع) بر ادبیات انقلاب گفت: محرم خیمه اصلی انقلاب و ادبیات انقلابی‌ است. اگر یاد اباعبدالله و شهدای انقلاب دفاع مقدس هسته‌ای، مدافع حرم و منا نبود انقلاب ما در جایگاه رفیع کنونی قرار نداشت.
کد خبر: ۸۷۵۱۵۶۴
|
۰۴ مهر ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۲
نهمین جشنواره سراسری ادبیات داستانی بسیج، گرامیداشت یاد و خاطره 2 هزار شهید هنرمند کشور صبح امروز، یکشنبه 4 مهرماه 95، همزمان با پنجمین روز از هفته دفاع مقدس در گلزار شهدای شهرکرد برگزار شد.

سردار اکبری، جانشین سپاه قمر بنی‌هاشم استان چهار محال و بختیاری در افتتاحیه این جشنواره گفت: استان ما گرچه سرزمین کوه‌های بلند و لاله‌های واژگون و چشمه‌های فراوان است و بسیاری آن را به این موارد می‌شناسند، اما شهرت اصلی آن ولایت‌مداری مردمانش، رزمندگان و فرماندهان دلیر و شهدای سرافراز آن است.

وی ادامه داد: این استان 3400 شهید دفاع مقدس، 10شهید مدافع حرم، 536 آزاده و7000جانباز را تقدیم آرمان‌های انقلاب و نظام اسلامی و در مجموع 70 هزار رزمنده را به جبهه‌های حق علیه باطل اعزام کرده است. امیدواریم شرمنده شهدا نشویم چرا که آنها ناظر و شاهد اعمال هستند.

احمد شاکری، رئیس انجمن ادبیات داستانی سازمان بسیج هنرمندان کشور نیز در این مراسم گفت: این جشنواره اقدامی ناب و ارزشی در مقابل بی‌داد جریان هنری روشنفکری و دور افتاده از ارزش‌هاست. این جریان در دهه 60 ایران را مقصر جنگ نامید و فتنه 88 را بایکوت کرد.

وی ادامه داد: محرم خیمه اصلی انقلاب و ادبیات انقلابی‌ است. اگر یاد اباعبدالله و شهدای انقلاب دفاع مقدس هسته‌ای، مدافع حرم و منا نبود انقلاب ما در جایگاه رفیع کنونی قرار نداشت. حضرت زینب(س) بزرگترین راوی شهداست و راویان با الگو گیری از ایشان باید ایثار و ارزش های شهدا را در جامعه نشر دهند. ادبیات انقلاب و دفاع مقدس و بلکه تمام ایثارگری‌ها چیزی جز ادامه مسیر عاشورا نیست. نقطه‌گذاری این جشنواره نیز از جمله زیبای حضرت زینب در کاخ یزید است. الویت اصلی چنین جشنواره‌هایی باید مسائل روز همچون شهدای مدافع حرم و حادثه منا باشد و نباید روایت آنها را به 10 الی 20 سال دیگر موکول کنیم.

شاکری یادآور شد: نزدیک به 40 سال از جنگ می‌گذرد؛ با این حال بسیاری از کسانی که در حوزه ادبیات دفاع مقدس فعالیت می‌کنند اصلاً در آن دوره حضور نداشتند. با این حال باید مسائل ارزشی امروز را دریابیم که مدافعان حرم و شهدای منا نمونه‌های بارز آن هستند.

نهمین جشنواره سراسری ادبیات داستانی بسیج، همزمان با هفته دفاع مقدس و با گرامیداشت یاد و خاطره دو هزار شهید هنرمند کشور در گلزار شهدای شهرکرد آغاز شد. این جشنواره به مدت دو روز با حضور غلامرضا منتظری رئیس سازمان بسیج هنرمندان و هنرمندان کشور ادامه دارد.

کارگاه‌های آموزشی این جشنواره نیز تا ساعت 12 امروز با حضور اساتید برجسته ادبیات داستانی کشور در مجتمع لاله شهرکرد برپا می شود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها