یک کارشناس مسائل اقتصادی در گفتگو با «بسیج»:
قاسم رستم‌پور گفت: نباید دلار تبادلات مالی کشورمان را تحریم کند باید دلار را تحریم کنیم و هر کدام از کشورها از ارز خودشان استفاده کنند.
کد خبر: ۸۷۵۱۵۰۱
|
۰۵ مهر ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۴

قاسم رستم‌پور کارشناس مسائل اقتصادی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، اظهار داشت: بانک های اروپایی می ترسند که مجدد توسط خزانه داری آمریکا گزیده شوند لذا از تبادلات مالی با ایران می‌ترسند، از آنجایی که در گذشته از خزانه داری آمریکا بیش از یک میلیون دلار اینها را جریمه کرده بود ولی متاسفانه دولتمردان خود را وابسته به تبادلات بانکی اروپایی در نظر گرفته‌اند.

وی با بیان اینکه پیمان پولی دو جانبه یکی از راهکارهای تبادلات مالی است افزود: هر چه بانک مرکزی بتواند وابستگی کمتری را نسبت به نرم افزارهای مالی جهانی داشته باشد از موفقیت مالی بیشتری برخوردار خواهد بود نباید دلار تبادلات مالی کشورمان را تحریم کند؛ همانگونه که بیش از 57 کشور جهان مولفه پیمان پولی دو جانبه را بکار می‌گیرند باید ایران هم از این گزینه استفاده کند.

رستم‌پور در خاتمه افزود: باید دلار را تحریم کنیم و هر کدام از کشورها از ارز خودشان استفاده کنند مثلا ایران با ترکیه و روسیه می تواند این اقدام را عملی کند مرکز پژوهش‌های مجلس آمار داده است اگر  با 8 کشور پیمان پولی دو جانبه ببندیم 55 درصد واردات نیاز به دلار واسطه ای ندارد و این روش می‌تواند دلار را به عنوان ارز قاطع برداشته شود.

ارسال نظرات