خبرهای داغ:
مدیرکل امور تبلیغی معاونت فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات علمیه قم گفت: ما دردوران هشت سال دفاع مقدس بر امام حسین(ع) اقتدا کردیم و حماسه این دوران مقدس برگرفته از فرهنگ عاشورایی امام حسین (ع) بود.
کد خبر: ۸۷۵۱۴۶۰
|
۰۴ مهر ۱۳۹۵ - ۱۹:۴۹
حماسه هشت سال دفاع مقدس برگرفته از فرهنگ عاشورا بود
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، حجت الاسلام والمسلمین یحیی کمال در چهارمین نشست تخصصی مبلغان نخبه در سالن همایش های پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی ضمن گرامیداشت سالهای دفاع مقدس اظهارداشت: حماسه هشت سال دفاع مقدس برگرفته از فرهنگ عاشورا بود، حماسه‌هایی که از سوی رزمندگان به جای مانده نشأت گرفته از فرهنگ ناب حسینی و عاشوراست.

مدیرکل امور تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم با بیان اینکه دفاع مقدس و عاشورا حماسه بودند، افزود:‌ تقارن برگزاری این نشست و هفته دفاع مقدس بسیار مبارک است، این دو مناسبت تحول‌آفرین و جریان‌ساز در جامعه اسلامی آن دوران بودند.

حجت الاسلام و المسلمین کمال ادامه داد: هدایت‌گری، ظلم‌ستیزی، بصیرت‌افزایی، دشمن‌شناسی و دشمن‌ستیزی از ویژگی‌های بارز این دو حماسه است، بنابراین باید از این ویژگی‌های مشترک استفاده کرده و بتوانیم آثار و شعائر عظیم کربلا و دفاع مقدس را حفظ کنیم.

وی با اشاره به وجه مشترک نخبگان تبلیغی و رزمندگان دفاع مقدس گفت: نخبگان تبلیغی از ویژگی‌هایی مانند هدایت‌گری، ظلم‌ستیزی و حفظ شعائر دینی و اسلامی از تحریف و آسیب‌ها برخوردار هستند که در رزمندگان نیز این شاخصه‌ها تبلور داشته و آنها نیز حامی و حافظ اسلام، هدایت‌گر و دشمن‌ستیز بودند.

این محقق و پژوهشگر حوزه علمیه قم ضمن تاکید بر توجه به اشتراکات نخبگان تبلیغی و رزمندگان دفاع مقدس بیان داشت: نخبگان تبلیغی و رزمندگان دفاع مقدس دارای وجه مشترک هستند، به طوری که هر دو گروه از ویژگی‌هایی مانند ظلم‌ستیزی و حفظ شعائر دینی از تحریف و آسیب‌ها برخوردار هستند.

وی با بیان اینکه پیامبر اکرم(ص) در سخنی فرمودند امام حسین(ع) چراغ هدایت و کشتی نجات هستند، بنابراین تأسی به ایشان سبب هدایت و سعادت افراد می‌شود، اظهارداشت: رزمندگان تلاش کردند تا اسلام حفظ شود، دشمن بر کشور مسلط نشود، امیدواریم بتوانیم این حماسه‌ها را حفظ کنیم.

مدیرکل امور تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم به اهمیت حفظ حماسه دفاع مقدس و عاشورا اشاره کرد و افزود:‌ با حفظ ارزش‌های دفاع مقدس و فرهنگ ناب حسینی می‌توانیم سبک زندگی اسلامی را در جامعه تعمیق کنیم.
ارسال نظرات
پر بیننده ها