خبرهای داغ:
مشاور عالی فرمانده کل قوا گفت: افرادی که درحادثه منا جان خود را از دست دادند هم رتبه شهدای هشت سال دفاع مقدس ایران به حساب آمده و شهید محسوب می شوند.
کد خبر: ۸۷۵۱۴۴۲
|
۰۴ مهر ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۴
به گزارش خبرگزاری بسیج، سرلشکر حسن فیروزآبادی در همایش بسیجی دیروز امدادگر امروز گفت: آیات 58 و 59 سوره حج ارتباط نزدیکی با وضعیت شهدای منا در فاجعه سال گذشته در کشور عربستان دارد.

وی افزود: درفاجعه منا بی تدبیری و بی برنامگی آل سعود سبب کشته شدن حجاج کشورهای مختلف شد واین موضوع ازدید جهانیان پنهان نمانده است.

مشاور عالی فرمانده کل قوا شهدای منا را همرتبه شهدای دوران دفاع مقدس دانست واظهار کرد: افرادی که درفاجعه منا جان خود را از دست دادند شهید محسوب شده و آنها هم رده شهدای دفاع مقدس هستند.

سرلشکر فیروزآبادی با اشاره به اقدامات صورت گرفته به منظور آغاز فعالیت های امدادگران بسیجی درکشور تصریح کرد: زمانی که بعد از فرمان حضرت امام بسیجی شدم و آموزشهای لازم بسیجیان را دریافت کردم اولین اقدامی که انجام دادم طراحی یک جزوه برای امدادگران بسیجی بود.

وی ادامه داد: درس امدادگری در بسیج را پایه گذاری کردم و از طریق وزارت بهداشت بهورزی نیز در کشور احیا شد.

مشاور عالی فرمانده کل قوا با اشاره به تحول جمعیت هلال احمردر دوران دفاع مقدس خاطر نشان کرد: جمعیت هلال احمر به برکت دوران دفاع مقدس به پویایی رسید و در کمترین زمان ممکن متحول شد.

سرلشکر فیرزآبادی با تاکید بر اینکه فعالیتهای حج جمعیت هلال احمر با خواست شهید رجایی آغاز شد،‌ اذعان کرد: هلال احمراز زمانی فعالیتهای خود در امر حج و زیارت را آغاز کرد که شهید رجایی درخواست خود را اعلام کرده وحضرت امام خمینی (ره) نیز با این موضوع موافقت کردند.

وی در خصوص وضعیت حجاج ایرانی در روز دو مهر سال 94 اظهار کرد: از نظر پزشکی یکی از علل مرگ ازدحام جمعیت به شمار می آید و در روز دو مهر نیز حجاج ایرانی و سایر حجاج کشورهای اسلامی به دلیل ازدحام جمعیت در فاجعه منا جان خود را از دست دادند.

مشاورعالی فرمانده کل قوا با بیان اینکه حادثه منا برای کشور عربستان قابل پیش بینی بود،‌ گفت: زمانی که مسئولان کشور عربستان راه حاجیان مسلمان را بستند برایشان قابل پیش بینی بود که قرار است چه حادثه ای رخ دهد.

سرلشکر فیروزآبادی افزود: حادثه منا تفاوتی با حادثه کربلا نداشت و شهدای منا نیز تشنه از دنیا رفتند.
ارسال نظرات
پر بیننده ها