سردار الله نور نورالهی مشاور فرمانده سپاه پاسداران در جمع رزمندگان هشت سال دفاع مقدس شهر کنگان طلایی ترین نقطه تاریخ ایران را هشت سال دفاع مقدس خواند.
کد خبر: ۸۷۵۱۴۲۴
|
۰۴ مهر ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۷
به گزارش خبرگزاری بسیج از کنگان ، سردار الله نور نوراللهی مشاور فرمانده سپاه پاسداران درجمع رزمندگان و ایثارگران دوران دفاع مقدس در کنگان ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس ابراز داشت: کشور بزرگ ایران در طول تاریخ ، جنگ های زیادی به خود دیده است و در زمان پادشاهان قسمت های زیادی از ایران را جدانمودند اما هشت سال دفاع مقدس طلایی ترین نقطه تاریخ ایران است.
نورالهی با برشمردن مولفه های قدرت یک کشور ابراز کرد:ابعاد نظامی،اقتصادی،جمعیتی و وسعت سرزمینی همه جز مولفه های قدرت ایران اسلامی است اما مولفه حماسه و هشت سال  دفاع مقدس نیز به عنوان یکی از مولفه های قدرت این مرز بوم اکنون مورد توجه سیاستمداران و اساتید نظامی دنیا برای جمهوری اسلامی ایران محسوب می شود.هشت سال دفاعی که در برابر دشمنان تا بن دندان مسلح و در حالی که ما از همه نظر در تحریم بودیم.
وی با اشاره به دکترین دفاعی در اسلام افزود:در دکترین دفاعی اسلام بین زیستن و مردن،بین رفتن با موندن ،رزمندگان ما شهادت را در دفاع از اسلام و انقلاب  و جنگ انقلابی و مدیریت جهادی تحت زعامت فرماندهی حضرت امام با اطاعت محض از فرامین ایشان انتخاب نمودند.
وی ضمن بیان تاریخچه جنگ از شروع تاپایان آن ابراز داشت:در زمان بنی صدر که 15000کیلومتر مربع از خاک سرزمین دست دشمن متجاوز بود و پس از خلع ایشان با اطاعت پذیری رزمندگان و فرماندهان از فرامین فرماندهی کل قوا حضرت امام (ره) طی نه ماه و انجام چهار عملیات ثامن الائمه،طریق القدس،فتح المبین و بیت المقدس توانستند 60 درصد از خاک اشغال شده را از دشمن بعثی پس بگیرند.
وی در ادامه گفت:امروز مقام معظم رهبری شهدا را مظهر قدرت کشور اسلامیمان می داند و اینکه  گزینه نظامی که رییس جمهور آمریکا می گوید برای رزمندگان ،ایتارگران و یادگاران دفاع مقدس خنده آور است.
وی در پایان با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری مبنی برجهاد کبیر ابراز داشت:جهاد کبیر یعنی نه گفتن به استکبار.امروزه نوع جهاد تغییر کرده است و ما باید خودر ا برای جهاد فکری و فرهنگی آماده کنیم.
این همایش با حضور بسیجیان،خانواده معظم شهدا و رزمندگان هشت سال دفاع مقدس شهرکنگان در حسینیه عاشقان ثارلله برگزار گردید.در ابتدای این مراسم سرگرد اسماعیل تاجیک فرمانده سپاه کنگان خدمت حاضران خیر مقدم گفت و کربلایی حیدر بصیرت نیا نیز با اشعار زیبای حماسی  ،خاطرات رزمندگان را در ذهن آنها زنده نمود.
ارسال نظرات