خبرهای داغ:
معاون امور طلاب و دانش آموختگان حوزه تشریح کرد:

برنامه های حوزه در هفته دفاع مقدس/فراخوان عکس و خاطرات طلاب و روحانیون در دفاع مقدس

معاون امور طلاب و دانش آموختگان حوزه های علمیه با تاکید بر نهادینه شدن فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه، برنامه های حوزه در هفته دفاع مقدس را اعلام کرد.
کد خبر: ۸۷۵۱۴۱۲
|
۰۴ مهر ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۶
برنامه های حوزه در هفته دفاع مقدس/فراخوان عکس و خاطرات طلاب و روحانیون در دفاع مقدس
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، حجت‌الاسلام والمسلمین محمود ملکدار در گفتگو با خبرنگاران، با اشاره به نقش روحانیت در دفاع مقدس، اظهار کرد: دوران دفاع مقدس یکی از تاریخ های پرافتخاری انقلاب اسلامی ایران است و گرامیداشت این ایام، نکوداشت ایثار، شهادت و جانباری ملت قهرمان ایران است.

وی افزود: روحانیت همانگونه که در اصل انقلاب اسلامی ایران نقش اساسی داشت، در دوران دفاع مقدس نیز حضور داشته و سرنوشت ساز بوده است.

معاون امور طلاب و دانش آموختگان حوزه های علمیه با بیان این مطلب که روحانیت در چند عرصه در دفاع مقدس حضور داشتند، خاطرنشان کرد: از مهمترین این عرصه ها عرصه تبلیغ بود که با حضور در جبهه های دفاع حق علیه باطل و بیان مبانی دینی و جهاد مقدس، رزمندگان را همراهی کرده و به آنان روحیه می دادند.

حجت الاسلام والمسلمین ملکدار عرصه بعدی را عرصه رزم عنوان کرد و گفت: روحانیون ما تنها به عرصه تبلیغ اکتفا نمی کردند؛ بلکه خود نیز در خط مقدم حضور داشته و چه بسا فرمانده تیپ، گردان و دسته ها بوده اند.

وی در ادامه به برنامه های معاونت امور طلاب و دانش آموختگان در هفته دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: امسال با مشارکت مرکزمدیریت حوزه های علمیه و بسیج طلاب و روحانیون برنامه های متنوعی تدارک دیده شده است که از مهم ترین این برنامه ها، می توان به صدور بیانیه از سوی رئیس شورای عالی هماهنگی بسیج طلاب آیت الله اعرافی، برگزاری مراسم بزرگداشت سالگرد هفته دفاع مقدس در مدارس علمیه سراسر کشور به همراه دعوت از خانواده های شهدا و ایثارگر روحانی، جهت خاطره گویی و سخنرانی، برگزاری مراسم میثاق با شهدا و حضور در مزار شهدای روحانی اشاره کرد.

معاون امور طلاب و دانش آموختگان حوزه های علمیه با اشاره به دیدار مدیر حوزه های علمیه با چندین خانواده شهدا و ایثارگران در هفته دفاع مقدس افزود: دیدار خانواده شهدا و جانبازان روحانی مدافع حرم، فضاسازی ورودی مدارس علمیه و تزیین مدارس با پوستر هایی از شهدای روحانی، نصب آیات و روایات مربوط به جهاد و شهادت در مدارس علمیه، هماهنگی جهت حضور راویان روحانی در دبیرستان های سراسر کشور از دیگر برنامه های هفته دفاع مقدس از سوی حوزه های علمیه می باشد.

وی با بیان اینکه طبق سنوات گذشته هماهنگی های لازم جهت حضور روحانیون ایثارگر در صدا و سیمای مراکز استانی انجام شده است گفت: برگزاری مسابقات ورزشی، تجلیل از روحانیون ایثارگر، انتشار وصیتنامه های شهدا که بهترین منبع برای شناخت راه شهدا و دفاع مقدس می باشد برنامه های دیگر این معاونت در هفته دفاع مقدس می باشد.

*فراخوان عکس و خاطرات حضور طلاب و روحانیون در دفاع مقدس
حجت الاسلام والمسلمین ملکدار از فراخوان عکس و خاطرات حضور طلاب و روحانیون در دفاع مقدس به دبیرخانه جشنواره هنرهای آسمانی برای اولین بار خبر داد و خاطر نشان ساخت: با مشارکت مرکز مدیریت حوزه های علمیه، دبیرخانه جشنواره هنرهای آسمانی ، سازمان بسیج طلاب و روحانیون و تیپ 83امام جعفر صادق(ع)  این فراخوان انجام خواهد شد و همه کسانی که در محورهای ذیل مطالبی دارند می توانند به دبیرخانه جشنواره هنرهای آسمانی ارسال نمایند.

وی افزود: محور های ارسال آثار این فراخوان عبارت است ازخاطره و عکس رسمی و تبلیغی طلاب و روحانیون، حضور مراجع تقلید در دفاع مقدس، خاطرات و عکس آزادگان حوزوی و نامه ها و دست نوشته های شهدا و ایثارگران روحانی در دفاع مقدس می باشد.

معاون امور طلاب و دانش آموختگان حوزه های علمیه با بیان اینکه شرکت در این فراخوان برای عموم آزاد می باشد گفت: شرکت برای عموم به شرطی که محور های ارسال آثار مربوط به حوزه و روحانیت باشد آزاد است و علاقه مندان می توانند آثار خود را از امروز تا 30آبان ماه سال جاری به دبیرخانه جشنواره هنرهای آسمانی به نشانی قم،45متری شهید صدوقی، خ مالک اشتر پلاک31، کدپستی 3716675347ارسال نمایند یا از طریق پایگاه الکترونیکی هنرهای آسمانی اقدام نمایند.

وی درپایان خاطر نشان ساخت: آثار ارسالی ارزیابی خواهد شد و ضمن تقدیر از آثار برتر، این آثار درقالب کتابی نیز منتشر خواهد شد و در دسترس عموم قرار خواهد گرفت.
ارسال نظرات
آخرین اخبار