گزارش بسیج از اولین یادواره شهدای ورزشکار زن/1

سردار نقدی: شهدای زن ستاره های درخشان ملت قهرمان ایران هستند

سردار نقدی در اولین یادواره شهدای زن ورزشکار گفت: این شهدا ستاره های درخشان ملت قهرمان ایران و الگوی سوم زن در مقابل جامعه بشری هستند.
کد خبر: ۸۷۵۱۳۶۴
|
۰۴ مهر ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۶

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج اولین یادواره شهدای زن ورزشکار با حضور سردار نقدی رئیس سازمان بسیج مستضعفین، سردار داوود آذرنوش رئیس سازمان بسیج ورزشکاران، محمود گودرزی وزیر ورزش و جوانان کشور و خانواده های معظم شهدا و اصحاب رسانه در حوزه هنری برگزار شد.

سردار محمد رضا نقدی رئیس سازمان بسیج مستضعفین ضمن سلام و درود بر امام راحل و شهیدان والا مقام مخصوصاً 7هزار زن شهید گفت: این شهدا ستاره های درخشان ملت قهرمان ایران و الگوی سوم زن در مقابل جامعه بشری هستند.

وی افزود: الگوی زن نه شرقی نه غربی الگوی زنی است که نه تحجر و عزلت و بی تفاوتی به سرنوشت جامعه را انتخاب کرده و نه بازیچه و ملعبه و آلت دستی برای دنیای مادی گرا و شهوت زده غرب است؛ این زن قهرمان مسلمان ایرانی است که الگوی متفاوت از جنسیت خود را به بشریت عرضه می کند و این الگو قله و شخصیت های اسطوره‌ای و آرمانی دارد که حضرت زهرا و حضرت زینب (سلام الله علیهما) ،قهرمان کربلا، هستند.

سردار نقدی در اولین یادوراه شهدای ورزشکار زن خاطر نشان کرد: امروز جامعه زنان ایرانی با عمل خود ثابت می کنند مجبور به پیروی از روش های شکست خورده شرق و غرب نیستند و مکتب حیات بخش اسلام را دارند که مسیر را به روشنی نشان می دهد و هر آنچه که برای رشد زن و رسیدن به قله های پیشرفت لازم است در این مکتب راه و مسیرش هموار است و هر جا که منطق کجی، کجروی و گمراهی است علایم آن در این مکتب هویداست.

وی یادآور شد: امروز به نام هشت تن از شهدای بزرگوار در اینجا جمع شده ایم که این نشان می‌دهد اگر در عرصه ای حضور زن لازم است ضمن حفظ اصالت زنانه خود می تواند حضور یابد؛ اگر اقتضای تعالی زن حیا و عفت است رسیدن به قله علمی با حفظ آن امکان پذیر است.

سردار نقدی عنوان کرد: اگر لازمه حضور زن در جامعه توجه به ورزش است رسیدن به قله جهانی آن با حفظ حجاب و عفت ممکن است و این خط بطلانی است بر اندیشه شکست خورده غرب که پیشرفت را مستلزم جدایی از ویژگی های متعالی زن و کنار گذاشتن عفت و حیا می داند.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین ادامه داد: شهید نسرین افضل دختر جوانی است که با 1500 کیلومتر فاصله از فارس به مهاباد می آید جایی که بسیاری از مردان آنجا را ترک کرده و به خاطر ترس از نبود امنیت حاضر به برگشتن به خانه های خود نبودند این دختر شجاعانه می ایستد و از هر خدمت و کاری برای مردم محروم  آنجا دریغ نمی کند. همین شرایطی که الان در حلب و الانبار در سوریه و عراق هست در آنروز ها هم همین طور بوده در چنین شرایطی آنقدر ایستادگی می کند تا به شهادت می رسد.

سردار نقدی افزود: این شهدا برای جامعه ما الگو و اسوه اند، زن پیشتاز در عرصه های اجتماعی در خطرناک ترین صحنه ها هم که باشد عفت خود را در اوج حفظ می کند. شهید محبوبه دانش نماد حضور زنان ما در تظاهرات 17شهریور به جمع شهدا پیوست این شهدا حجت را بر همه تمام کردند و بیانگر جامعیت و کامل بودن دستورات الهی و اسلام اند و با حفظ تمام شئونات و ارزش های اسلام می توان به اوج قهرمانی در عرصه علم و فناوری، اخلاق، جهاد و مبارزه با دشمن و از جمله ورزش رسید.

وی بیان داشت: امروز خوشبختانه دختران هوشمند و با ادب ملت ما در عرصه های مختلف ورزشی با الهام از اینها قهرمانی آفریده اند و الگوهای اسلام را به جامعه بشریت القا کردند که حتی کشورهای دیگر هم این الگو ها را دنبال می کنند؛ جای عزت دارد که ما مکتبی به نام اسلام  داریم که ضمن حفظ ارزش ها زن را به قله های افتخار برساند.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین عنوان کرد: زنان از الگوهای ناصحیحی را که امروز توسط سازمان های بین المللی تحمیل شده راه درست را شناخته و انتخاب می کنند و این یادواره شهدای زن ورزشکار نقطه عطفی برای تکمیل این مبارزات و میدان هاست.

وی در پایان این یادوراه ضمن تشکر صمیمانه از خانواده های معظم شهدا و ورزشکاران خصوصاً قهرمان زن المپیک ریو،کیمیا علیزاده، خاطر نشان کرد: ان شا الله با همین تیپ خوبی که ورزش ما در عرصه زنان با حفظ ارزش ها پیش می رود به زودی شاهد فتح بالاترین مرتبه ها در جهان باشیم و زنان با غیرت و با حیا در عرصه بین المللی بدرخشند. از خدا می خواهم که همت و امنیت و قوت بیشتری در عرصه قهرمانی به جامعه ورزشی ما عطا کند و هرچه زودتر شاهد آن باشیم.

گفتنی است رونمایی از کتاب"پروانه ها" که درباره زندگی نامه و خاطرات 8 شهید شاخص زن ورزشکار با حضور سردار نقدی و به همت سازمان بسیج ورزشکاران انجام شد. این کتاب بعد از ویراستاری به چاپ و نشر خواهد رسید و در اختیار علاقمندان قرار خواهد گرفت.
ارسال نظرات