پس از پایان ایام محرم و اربعین حسینی، همایشی در زمینه حجاب، ورزش، سلامت و نماز در نکا برگزار و از دانش‌آموزان نمونه و برگزیده در این رشته‌ها در آئینی ویژه، تجلیل می‌شود.
کد خبر: ۸۷۵۱۳۴۵
|
۰۴ مهر ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۳

به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، معاون پرورشی اداره آموزش و پرورش نکا با بیان اینکه تمام مدارس سطح شهر نکا و روستاهای نزدیک به شهر دارای امام جماعت هستند، یادآور شد: از حضور امام جماعت در قالب مبلغ و مبلغه در مدارس سطح شهرستان استفاده می‌شود و تنها مدارس هزارجریب از حضور دائم امام جماعت به دلیل مسافت طولانی، بی‌بهره هستند.

سیده رقیه سیدی اظهار کرد: توجه به نماز از مسائل مهم در مدارس است که اعتقاد داریم، نماز انسان را از بسیاری از گناهان بازداشته و نوعی بازدارندگی از گناه ایجاد می‌کند و لذا تلاش داریم تا بیشتر از قبل به این مسأله توجه شود.

وی افزود: توجه به نماز در مدارس در همه سال‌های مختلف با قوت در آموزش و پرورش اجرایی شده است و از دغدغه‌های مهم این معاونت و مدیران بوده است و به همین دلیل هم حضور امام جماعت در سطح مدارس برای اقامه نماز ظهر و عصر و همچنین بیان احادیث و سوالات شرعی کاملا" مشهود است.

سیدی گفت: در طرح ابتکاری که در سال تحصیلی جدید در دستور کار قرار دارد، دانش‌آموزان نکایی به همراه پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها نماز می‌خوانند.

این مسؤول ادامه داد: در بخش نماز، دو همایش مهم برای سال جدید برنامه‌ریزی شده است که همایش ابتکاری اقامه نماز دانش‌آموزان با دختران و پسران و تجلیل از دانش‌آموزان برتر در امر حجاب، نماز، ورزش و سلامت در دستور کار است.

سیدی گفت: قرآن کریم از نماز که برجسته‌ترین نمود عبودیّت آدمی و ستون دین الهی است به عامل تذکر یاد کرده و با فرمان به آن، انسان را به تحصیل ذکر واداشته است و اهمیّت این مسأله، بدان حد است که خداوند متعال در نخستین گفت‌وگوی خود با حضرت موسی (ع) و به هنگام ابلاغ رسالت او پس از شهادت به وحدانیّت خود و دعوت حضرت موسی به توحید عبادی، نخستین فرمان خویش را به اقامه نماز از سوی موسای کلیم، اختصاص می‌دهد و صلات را مایه ذکر و یاد خود و اتصال پیوسته با خداوند می‌خواند.

معاون پرورشی اداره آموزش و پرورش نکا اضافه کرد: نماز دارای آثار  دنیوی و اخروی فراوان است و موجب برپایی دین خدا، مایه زدودن غفلت از انسان، مایه زدودن خستگی از انسان، موجب روسفیدی انسان در قیامت، حلال مشکلات، موجب حفاظت از همه شئون زندگی، موجب گشایش اموات در عالم برزخ، موجب رسیدن به لذت لقای حق و موجب فروتنی در مقابل خداوند متعال است.

این مسؤول با بیان اینکه امروزه آسیب‌های اجتماعی از مشکلات مهم جامعه است، گفت: چهار مقوله نماز، حجاب و عفاف، ورزش و سلامت و بهداشت برای کاهش آسیب‎های اجتماعی از عوامل مهم و مؤثر هستند که توجه به این مسائل و توجه به آن موجب موفقیت بیشتر در امور می‌شود.

سیدی افزود: امروزه آسیب‌های مختلف اجتماعی همچون اعتیاد، طلاق، روابط نامشروع، خودکشی و... از مسائلی است که جامعه با آن درگیر است و باید با برنامه‌ریزی مناسب مانع از بروز و افزایش این آسیب‌ها شد که نماز، حجاب و عفاف، ورزش و سلامت و بهداشت از مسائل مهم برای جلوگیری از این آسیب‌های اجتماعی است.

وی همچنین از برگزاری همایش تجلیل از برترین‌های نماز، حجاب، ورزش و بهداشت خبر داد و اظهار کرد: پس از پایان ایام محرم و اربعین حسینی، همایشی در زمینه حجاب، ورزش، سلامت و نماز در نکا برگزار و از دانش‌آموزان نمونه و برگزیده در این رشته‌ها در آئینی ویژه، تجلیل می‌شود.

معاون پرورشی اداره آموزش و پرورش نکا از ارائه بسته‌های آموزشی و حمایتی به دانش‌آموزان محروم و بی‌بضاعت خبر داد و افزود: در آستانه فرارسیدن آغاز سال تحصیلی جدید به همت مجمع خیران مدرسه‌ساز و آموزش و پرورش شهرستان نکا 300 بسته حمایتی لوازم‌التحریر در بین دانش‌آموزان بی‌بضاعت با اولویت دانش‌آموزان یتیم و بدسرپرست توزیع شده است.

سیدی گفت:‌ 45 میلیون ریال در مجمع خیران مدرسه‌ساز شهرستان نکا برای خرید لوازم‌التحریر دانش‌آموزان بی‌بضاعت در نظر گرفته شده بود که این بسته‌ها فراهم و برای توزیع به مدیران مدارس تقدیم شد؛ همچنین کمک نقدی به 200 دانش‌آموز بی‌بضاعت دیگر هم در دستور کار قرار گرفت تا در آستانه بازگشایی مدارس، همه دانش‌آموزان با شادی و نشاط سال تحصیلی را آغاز کنند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها