مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان خبر داد
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان از بازدید 15 هزار نفری مخاطبان از برنامه‌های هفته فرهنگی استان در منطقه آزاد انزلی خبر داد.
کد خبر: ۸۷۵۱۳۴۰
|
۰۳ مهر ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، حجت‌الاسلام رحیم جعفری در جمع خبرنگاران رسانه‌های گروهی استان در سنندج به تشریح برنامه‌های هفته فرهنگی کردستان در انزلی پرداخت و اظهار کرد: برگزاری هفته فرهنگی کردستان در انزلی یکی از بزرگترین موفقیت‌های دولت در حوزه فرهنگ طی سالیان اخیر بوده است.

وی افزود: هفته‌های فرهنگی یکی از مصادیق مهم برای مراودات فرهنگی بین استان‌های مختلف کشور محسوب می‌شود و نوعی مانور فرهنگی برای معرفی توانمندی‌های حوزه فرهنگ و هنر هر استانی به حساب می‌آید.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان خاطرنشان کرد: در راستای تفاهم‌نامه منعقد شده بین وزارت ارشاد و مدیریت مناطق آزاد کشور که در سال گذشته محقق شد شاهد برگزاری هفته فرهنگی کردستان در انزلی بودیم.

جعفری افزود: استان کردستان نخستین استانی بود که برای برگزاری این هفته‌ها اعلام آمادگی کرد و در طول این هفته فرهنگی نیز در منطقه آزاد انزلی شاهد برنامه‌های گوناگونی در راستای معرفی توانمندی‌های فرهنگی و هنری استان بودیم.

این مسؤول اظهار داشت: در طول این هفته علاوه بر راه‌اندازی نمایشگاه فرهنگی و هنری استان که تولیت آن با اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بود شاهد هنرنمایی 13 گروه موسیقی، نمایشی و دف‌نوازی و مدیحه‌سرایی بودیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان اعلام کرد: طی این هفته بیش از 15هزار نفر از برنامه‌های اجرا شده دیدن کردند و برای اولین تجربه که دارای ضعف‌هایی هم بودیم قابل قبول است.

جعفری به راهبردهای سه گانه دولت تدبیر و امید در حوزه فرهنگ و هنر اشاره کرد و گفت: ایجاد فضای باز فرهنگی راهبرد اول ما در دولت تدبیر و امید بوده است و هم‌اکنون بسیاری از هنرمندان رشته‌های مختلف هنری از جمله موسیقی، ناشران و نویسندگان و اهالی فرهنگ و هنر که در گذشته مجالی برای عرض اندام نداشتند اکنون این فضای باز فرهنگی را احساس می‌کنند.

وی از برگزاری جشنواره سراسری خوشنویسی در سال گذشته، راه‌اندازی چندین کافه کتاب و حمایت 100درصدی استاندار کردستان از جشنواره سراسری دف نوای رحمت که توسط حوزه هنری برگزار شد به عنوان مصادیق فضای باز فرهنگی و هنری در استان در دولت تدبیر و امید نام برد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان از واگذاری امور به بخش غیر دولتی و توجه به ارتقای کیفی برنامه‌های فرهنگی و هنری و توجه به مباحث پژوهشی به عنوان راهبردهای دیگر دولت تدبیر و امید در حوزه فرهنگ و هنر نام برد.

جعفری در پایان سخنان خود اظهار داشت: هفته فرهنگی کردستان در انزلی نیز بر اساس همین سه راهبرد برگزار شد و هیچ هزینه‌ای برای استانداری و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی نداشت و تنها هزینه دستمزد گروه‌ها و اعزام‌ آن‌ها برای استان بود که آن هم شهرداری‌های سنندج، بانه، سقز و مریوان تقبل کردند.

وی از اظهار نظر امام جمعه قروه در این خصوص ابراز ناراحتی کرد و گفت: امیدواریم مسئولان و صاحب‌نظران استان اطلاعات کافی نسبت به موضوعی پیدا کنند سپس در خصوص آن اظهار نظر نمایند چرا که پرداخت‌نکردن پول گندم کشاورزان کردستانی هیچ ارتباطی به هفته فرهنگی استان در انزلی ندارد.


ارسال نظرات