امام جمعه موقت هرات اظهارداشت: آمار دقیق ،جامع و بهنگام از شاخص های توسعه پایدار در جامعه است.
کد خبر: ۸۷۵۱۳۱۰
|
۰۳ مهر ۱۳۹۵ - ۲۱:۱۴

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از خاتم، خطیب نماز جمعه هرات در خطبه های خود نمازگزاران را به رعایت تقوا الهی سفارش کرد.

حجت الاسلام غلامرضا محمودی با بیان اینکه دنیا گذرگاه و آخرت قرارگاه است، اظهار داشت: یکی از علل فراموشی و غفلت انسان از آخرت و حساب پس دادن در محضر خداوند، جاودانه دانستن دنیا بوده چون از بشر کارهایی سر می‌زند که نمایانگر این مطلب است لذا در بسیاری از روایات روی زوال پذیر بودن دنیا تأکـید شـده است.

امام جمعه موقت هرات در ادامه پیرامون پیام غدیر به ارائه مطالب پرداخت.

وی افزود: با کمال تاسف دنیا متمدن امروزی هنوز پیام غدیر را درک نکرده است و اگر این پیام درک می شد اینهمه روابط ناعادلانه در جهان حاکم نبود.

محمودی خاطر نشان کرد: تا زمانیکه مظلومیت امام علی (ع) و یارانش برای همگان مسجل نشود و جهانیان پیام غدیر را درک نکنند دنیا به توسعه پایدار و تمدن نوین و جامع دست نخواهد یافت.

خطیب نماز جععه هرات در ادامه به علل شناخت امام علی (ع) پرداخت و اظهار داشت: اگر جهانیان علی را شناخته بودند موج عقب ماندگی در جهان اسلام و جهان سوم بیداد نمیکرد.

وی خیانت خواص را مهمترین علل مظلومیت امام علی (علیه السلام) بیان و افزود: خواص در طول دنیای بشریت به وظیفه خود عمل نکردند و در واقعه غدیرو بعد از رحلت پیامبر نیز خیانت را در حق علی تمام کردند.

امام جمعه موقت هرات در ادامه به مناسبت های هفته جاری پرداخت و آیین بازگشایی مدارس را تبریک و اظهار داشت: امیدواریم در حوزه تعلیم و تربیت به سوی اهداف اسلام عزیز قدم برداریم.

وی با اشاره به روز آمار، یکی از شاخص های توسعه پایدار را آمار دقیق ،جامع و بهنگام برشمرد.

محمودی اظهارداشت: داشتن آمار دقیق از بخش های مختلف کشور می تواند در تصمیم گیری مسئولان بسیار موثر باشد لذا از مردم درخواست می کنیم با ماموران سرشماری همکاری کنند و اطلاعات درست را ارائه دهند.

حجت الاسلام محمودی در پایان با گرامیداشت هفته دفاع مقدس اظهار داشت: برای اولین بار در تاریخ سیاسی ایران تمامیت ارضی کشور حفط شد و ذره ای از خاک میهن اسلامی به تصرف دشمن در نیامد.

ارسال نظرات