دومین یادواره متمرکز شهدای دماوند و پنج شهید گمنام با همت شهرداری و شورای اسلامی شهر دماوند، بنیاد شهید و امور ایثارگران، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شهرستان دماوند و توسط ستاد مردمی یادواره شهدابرگزار گردید.
کد خبر: ۸۷۵۱۲۸۰
|
۰۴ مهر ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۴

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج استان تهران : یادواره شهئای شهرستان دماوندوپنج شهیدگمنام باحضور مسئولین این شهرستان برگزار گردید.

همچنین در سنوات گذشته یادواره شهدای محلات شهر دماوند به صورت جداگانه برگزار می‌گردید که امسال دومین سالی است این یادواره‌ها به صورت متمرکز با هدف ارج نهادن به شهدای محله‌های شهر همچون محلات فرامه، قاضی، روح افزا، چالکا، درویش، دشتمزار، اوره، دشتبان، شهرک امامیه، چشمه اعلا و غیره برگزار شده است.

*شهدا زنده هستند و به ما زندگی می‌بخشند/ امروز خون امت اسلامی در هم آمیخته شده و به آستان مقدس الهی تقدیم می‌شود

حشمت‌الله قنبری، استاد دانشگاه و پژوهشگر تاریخ اسلام در این مراسم اظهار داشت: شهدا هم‌اکنون زنده هستند و اگر ما آنها را درک نمی‌کنیم، چون مفهوم زندگی برای ما تغییر کرده است.

وی افزود: امروزه در زندگی به برکت دفاع مقدس، خون امت اسلامی با هم در آمیخته شده است و پاکستانی، افغانستانی، سوری و عراقی خون خود را در یک پیاله به آستان مقدس الهی تقدیم می‌کنند.

استاد دانشگاه و پژوهشگر تاریخ اسلام ادامه داد: ما با شهدا زندگی نمی‌کنیم؛ اما آنها با ما زندگی می‌کنند و این آیه قرآن که شهدا زنده هستند و در نزد پروردگارشان روزی دارند، برای اطلاع ما نیست؛ بلکه آدرس حرکت کردن درست در زندگی است.

قنبری تأکید کرد: نمک به زخم مردم نپاشیدن، طمع دنیایی نداشتن و تقوا داشتن، نیز نوعی جهاد محسوب می‌شود که باید حائز اهمیت قرار بگیرد.

وی گفت: اکنون شهدای شهر دماوند زنده هستند و به همه ما زندگی می‌بخشند تا در سایه ولی امر مسلمین زندگی کنیم و زمانی که شهید زنده است، یعنی از آرمان او صیانت می‌شود.

لازم به ذکر است این مراسم معنوی با حضور پرشور مردم شهرستان دماوند و مرثیه‌خوانی حاج مجید شعبانی از مداحان و ذاکران اهل‌بیت (ع) همراه بود.

ارسال نظرات