بیرانوند در گفت و گو با «بسیج»:

اعترافات دیرهنگام روحانی و ظریف مصرف داخلی دارد

نماینده سابق مجلس تصریح کرد: اعترافات آقای روحانی و آقای ظریف در بحث عدم پایبندی امریکا به توافق هسته‎ای صادقانه نیست دیرهنگام است و بیشتر مصرف داخلی دارد و برای بازتاب در درون کشور است.
کد خبر: ۸۷۵۱۲۷۳
|
۰۴ مهر ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۲
بهرام بیرانوند نماینده سابق مجلس در گفت و گو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری بسیج  پیرامون اظهارات وزیر امور خارجه و رئیس جمهور در خصوص عدم همکاری بانک‎های بزرگ با ایران و بدعهدی امریکا تصریح کرد: اعترافات آقای روحانی و آقای ظریف در بحث عدم پایبندی امریکا به توافق هسته‎ای صادقانه نیست دیرهنگام است و بیشتر مصرف داخلی دارد و برای بازتاب در درون کشور است.

بیرانوند با اشاره به توافق ژنو گفت: هرکسی که توافق نامه ژنو و تعهدات طرف مقابل و آن چیزی که بر آن تفاهم شده را دیده باشد به این نتیجه می‎رسد که تحریم‎ها لغو نخواهد گردید و آبی از برجام برای کسی گرم نخواهد شد!؛ چراکه ما بر اساس برجام پذیرفتیم تحریم‎های اولیه بماند؛ یعنی تحریم‎هایی که امریکا در درون خود کشورش علیه ما اعمال کرده است.

وی با بیان اینکه  بسیاری از منافذ اقتصادی دنیا در دست امریکایی‎هاست عنوان کرد: بانک‎های بزرگ از ترس تاثیر تحریم‎های اولیه و جریمه‎های سنگین با ما کار نخواهند کرد نه الان نه وقت دیگر، لذا به نظر می‎آید آقای ظریف و آقای روحانی با علم به این موضوع حرف‎هایی را می‎زنند که مصرف داخلی دارد و به نوعی فرار به جلو و برای مدیریت افکار عمومی است.

نماینده سابق مجلس ادامه داد: اظهارات امروز آقای ظریف و آقای روحانی همان حرف‎هایی است که منتقدین هم زمان با مذاکرات به صورت مستدل بارها گفتند که آنچه که شما امضا می‎کنید و تعهد می‎دهید دست امریکایی‎ها را بازتر و ادعاهای آنها را تبدیل به تعهد بین المللی خواهد کرد که طرف امضای آن ما هستیم اما آقای رئیس جمهور و آقای ظریف متاسفانه منتقدین را به باد حمله گرفتند و این تلخ کامی را اکنون آقای ظریف و آقای روحانی دارند ؛ منتقدین هم زمان با مذاکرات تلاش کردند این تلخ کامی به وجود نیاید.

بیرانوند با تاکید بر اینکه وضعیت فعلی ثمره اعتماد برخی از رجال سیاسی به امریکای دشمن و نادیده گرفتن دلسوزی دلسوزان نظام است اظهار داشت: از این رو روزهای تلخ‎تری را هم در این ارتباط برای آقای ظریف و آقای روحانی پیش بینی می‎کنیم.
ارسال نظرات