برنامه خاطره گویی و روایتگری در موضوع دفاع مقدس همزمان با هفته دفاع مقدس و به منظور آشنا سازی کارکنان اداره کل کتابخانه های عمومی استان در اداره کل کتابخانه های عمومی استان زنجان برگزار شد.
کد خبر: ۸۷۵۱۲۳۰
|
۰۴ مهر ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۷
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، در راستای گرامیداشت هفته دفاع مقدس و آشنا ساختن کارکنان اداره کل کتابخانه های عمومی استان با مقوله دفاع مقدس، همزمان هفته دفاع مقدس، برنامه خاطره گویی و روایت گری در موضوع دفاع مقدس با حضور حاج حسین محمدی جانباز و رزمنده هشت سال دفاع مقدس با حضور کارکنان ستادی اداره کل کتابخانه های عمومی استان برگزار شد.

در ابتدای نشست مدیر کل کتابخانه های عمومی استان ضمن تبریک فرا رسیدن سی و ششمین سالگرد هفته دفاع مقدس، از ایثار و جانفشانی رزمندگان و ایثارگران هشت سال دفاع مقدس وجنگ تحمیلی قدردانی نمود.

امیر علی نیک بخش در ادامه به تعدادی از برنامه های کتابخانه های عمومی استان در هفته دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: برگزاری نشستهای کتابخوان با موضوع دفاع مقدس و معرفی کتابهای مرتبط و شاخص این حوزه در کتابخانه ها، قصه گویی در بخشهای کودک کتابخانه ها برای کودکان با موضوع دفاع مقدس توسط مسوولین و کتابداران کتابخانه ها و مربیان قصه گویی، ایجاد بخشهای نمایشگاهی کتاب با موضوع دفاع مقدس در بخش تازه های کتاب کتابخانه ها، تقویت و تجهیز بخش دفاع مقدس کتابخانه ها به کتابهای مرتبط، برگزاری جلسات خلطره گویی و روایتگری با حضور رزمندگان و ایثارگران در کتابخانه های عمومی استان، شرکت در مراسم غبار روبی و عطر افشانی مزار شهداء ، برگزاری مسابقه کتابخوانی و جلسات نقد و بررسی کتابهای فاخر با موضوع دفاع مقدس از جمله برنامه های مهم کتابخانه های عمومی استان در هته دفاع مقدس می باشد.

همچنین حسین محمدی از جانبازان و رزمندگان هشت سال دفاع مقدس استان در این نشست، خاطرات خود را درباره ی دفاع مقدس و جنگ تحمیلی برای کارکنان اداره کل کتابخانه هایب عمومی استان زنجان تعریف کرد.

حسین محمدی ضمن اشاره به سابقه و نحوه شکل گیری جنگ تحمیلی از سوی کشور عراق و رژیم بعثی، رشادتها، ایثار و جانفشانی رزمندذگان و ایثارگران در طول جنگ تحمیلی و دفاع مقدس را بازگو نمود.

وی در ادامه به رهنمودهای امام راحل در ایام جنگ تحمیلی اشاره و اظهار داشت: امام راحل (ره) در طول جنگ تحمیلی همواره بر رعایت اصول اخلاقی و انسانی در برخورد و مواجهه با اسراء و نیروهای دشمن تاکید ویژه داشتند و منشور جنگ تحمسلی که توسط امام راحل(ره) تبیین شده بود ، همواره توسط رزمندگان رعایت می شد.

جانبازان و رزمندگان هشت سال دفاع مقدس استان در پایان به نقش ویژه و رشادتهای تعدادی فرماندهان شاخص جنگ تحمیلی مثل شهید چمران و شهید باکری اشاره کرده و گوشه ای از ایثار و مقاومت غواصان زنجانی در عملیاتهای مختلف جنگ از جمله عملیات کربلای 4 و کربلای 5 را بازگو نمود.

گفتنی است، در پایان برنامه لوح تبریک هفته دفاع مقدس به حسین محمدی جانباز و رزمنده هشت سال دفاع مقدس اهدا شد.

ارسال نظرات