فرمانده سپاه امام رضا(ع) جامعه ای که شهید می‌دهد را جامعه ای پویا، مستقل و آزاد خواند و دارای معنویت و برتری نسبت به دیگر جوامع دانست و افزود: جامعه‌ای که شهید ندارد مطمئنا مستقل نخواهد بود.
کد خبر: ۸۷۵۱۲۲۸
|
۰۴ مهر ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۹
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی، سرادر یعقوبعلی نظری در یادواره 368 شهید شهرستان درگز و شهدای مدافع حرم که با حضور نیروهای نظامی و انتظامی، خانواده های معظم شهدا و بسیجیان و آحاد مردم در گلزار شهدای سید عرب شهرستان برگزار شد، ضمن تبریک هفته دفاع مقدس به خانواده های معظم شهدا گفت: شهدا دارای شئون و مقاماتی می باشند که یکی از مهم ترین آنها شان ارتقائی است؛ با ریخته شدن خون انسان در راه حق و به شهادت رسیدن، فرد در بالاترین جایگاهی که یک انسان می تواند قرار بگیرد قرار می گیرد.
 
وی افزود: البته این مقام و درجه تنها به خود شهید تعلق نمی گیرد بلکه همه از شهدا و راه آنان بهره می برند.
 
فرمانده سپاه امام رضا(ع) با اشاره به محبوبیت خون ریخته شده شهدا در نزد خداوند گفت: حضرت علی (ع) با داشتن فضیلت های بسیار، زمانی "فزت و رب الکعبه" را بر زبان جاری ساخت که در آستانه شهادت قرار گرفت و این نشان دهنده مقام شهید و شهادت است.
 
وی با بیان اینکه شهید اطرافیان و بستگان خود را نیز مورد لطف خود قرار می دهد، گفت: به محض اینکه انسانی به شهادت می رسد علاوه بر اینکه خود از جایگاه والا و بلند مرتبه ای نزد خداوند برخوردار می‌شود خانواده و اطرافیان او نیز در نزد مردم و اجتماع مورد تکریم و احترام قرار می گیرند.
 
سردار نظری گفت: شهدا به محله و شهر و شهرستان خودشان ارزش می دهند و به خدا نزدیک تر می کنند لذا شهرستان درگز با داشتن 368 شهید دفاع مقدس دارای یک جایگاه برتر و معنوی در جامعه است.
 
وی جامعه ای که شهید می دهد را جامعه ای پویا، مستقل و آزاد خواند و دارای معنویت و برتری نسبت به دیگر جوامع دانست و افزود: جامعه ای که شهید ندارد مطمئنا مستقل نخواهد بود و در مقابل جامعه ای که مبارزه با پلیدی ها، پلشتی ها و ظلم ها را هدف خود قرار می دهد و در این راه شهید می دهد همه را در پیشگاه خداوند رو سفید می کند.
 
وی گفت: اگر از جوامع سوال شود که مستقل ترین جامعه ی دنیا چه جامعه ای است؟ کدام مردم و کدام کشور از آزادی حقیقی برخوردار هستند؟ کدام ملت در مقابل ستم ها و ظلم‌های جهان خواران ایستاده و در حمایت از مظلومین دنیا از خون خود می گذرد؟ همه با دست خود به ملت ما اشاره خواهند کرد.
 
فرمانده سپاه امام رضا(ع) بصیرت سازی، روشنگری، شفاف سازی و هدایت گری را از دیگر شئون و مرتبه ی شهدا خواند و گفت: دشمن دائما در حال نیرنگ و فریب است و کاری می‌کند که خود را حق نشان دهد و حق را در گرد و غبار تزویر خود بپوشاند تا مردم نتوانند حق و باطل را تشخیص دهند، اینجا است که خون شهید و شهدا عاملی می شوند تا چهره  تزویر و نیرنگ شفاف و آشکار گردد و اصل و باطن آشکارتر شود و غبار برگرفته بر روی حق کنار رود و راه به مردم نشان داده شود.
 
وی گفت: گاهی می بایست  با ریخته شدن خون خود راه حق را نمایان ساخت، همان طور که سید و سالار شهیدان ابا عبد الله الحسین (ع) با ریختن خون مبارک خود و شهادت در راه خدا چهره از یزیدیان و ظالمان بر داشت.
 
سردار نظری گفت: اگر ما گاهی در زندگی خود در سر دو راهی ماندیم که در مسیر حق گام بر می داریم یا باطل باید به راه شهدا نگاه کنیم، راه شهدا ملاک و شاخص است، شهدا نقش روشنگری و هدایت گری دارند و چهره از تزویر باطل و استکبار بر می دارند.
 
فرمانده سپاه اما رضا (ع) گفت: در این زمانه که همه  سرمایه و پول های دنیا در حمایت از باطل متمرکز شده است، به حمد خداوند هیچکدام از دشمنان جمهوری اسلامی قدرت تقابل با ایران را ندارد و رمز این پیروزی در فرهنگ شهید و شهادت است.
 
وی افزود: این استقلال و آزادی امروزمان را مدیون خون همین شهدا و خانواده های آنان هستیم که چنین فرزندانی را به جامعه و در راه حق تقدیم کرده اند و سر تعظیم برای آنان فرود می آوریم.
 
سردار نظری گفت: آنچه امروزه برای ما اهمیت بسیاری دارد و هدف قرار گرفته است رشد و توسعه جامعه ی اسلامی است و این مهم میسر نمی شود مگر در حرکت در مسیر ولایت و شهدایمان.
 
وی در پایان ابراز داشت: دشمن تمام تلاش خود را در آسیب زدن به این هدف در برنامه خود قرار داده است و با انواع فشار های اقتصادی، فرهنگی و سیاسی می خواهد مردم را از شهدا و ولایت دور سازد اما غافل از اینکه ملت ما و جوانان ما همه بسیجی هستند و در بزنگاه راه حق را پیدا می کنند و راه شهدا را بر می گزینند.
 
خاطر نشان می شود؛ این مراسم با غبار روبی و عطر افشانی گلزار شهدا به پایان رسید.

ارسال نظرات
پر بیننده ها