کیفیت بسیار مطلوب، مهم ترین عاملی است که سبب شده تا اکثر صنایع فرآوری گوجه فرنگی در سطح کشور مشتری دائمی گوجه فرنگی تولیدی در استان زنجان باشند به طوری که گوجه فرنگی استان به اکثر میادین و مناطق کشور ارسال می شود.
کد خبر: ۸۷۵۱۲۲۰
|
۰۴ مهر ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۶
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، مدیر تنظیم بازار سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان گفت: زنجان یکی از عمده تولید کنندگان محصول گوجه فرنگی در سطح کشورمان محسوب شده و گوجه فرنگی تولیدی در این استان همه ساله از کیفیت بسیار مطلوبی برخوردار است.

عبدالله جعفری با اشاره به تولید 257 هزار تن محصول گوجه فرنگی طی سال جاری در استان زنجان افزود: همه ساله عمده گوجه فرنگی تولیدی استان به صورت رب گوجه فرآوری شده و مورد مصرف قرار می گیرد.

وی از صادرات یک هزار و 86 تن رب گوجه فرنگی طی پنج ماهه نخست سال جاری از استان زنجان خبر داد و اظهار داشت: ارزش این میزان محصول یک میلیون و 493 هزار دلار برآورد شده است.

جعفری مقصد رب گوجه فرنگی صادر شده طی پنج ماهه نخست سال از استان زنجان را کشورهای عراق و روسیه اعلام و تصریح کرد: ارزش ریالی رب گوجه صادر شده نیز 46 میلیارد ریال بوده است.

این مسئول بیان داشت: کیفیت بسیار مطلوب، مهم ترین عاملی است که سبب شده تا اکثر صنایع فرآوری گوجه فرنگی در سطح کشور مشتری دائمی گوجه فرنگی تولیدی در استان زنجان باشند به طوری که گوجه فرنگی استان به اکثر میادین و مناطق کشور ارسال می شود.

جعفری روسیه را بازاری مناسب برای رب گوجه فرنگی تولیدی استان دانست و متذکر شد: در حال حاضر یکی از برندهای استان بازار ثابتی را در روسیه برای رب گوجه فرنگی تولیدی خود فراهم کرده است.

مدیر تنظیم بازار سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان خاطرنشان ساخت: در اکثر مناطق کشورمان گوجه فرنگی فقط یک بار در یک فصل سال کشت شده و برداشت می شود در حالیکه در استان زنجان از فصل بهار تا پاییز محصول گوجه فرنگی به صورت انبوه در بازار عرضه می شود.

ارسال نظرات