رییس بیمارستان شهید گنجی برازجان:
بوشهرـ رییس بیمارستان شهید گنجی برازجان گفت: با اهدای کبد و کلیه‌های نوجوان 15 ساله دشتستانی سه بیمار نیازمند به پیوند اعضا در کشور زندگی دوباره پیدا کردند.
کد خبر: ۸۷۵۱۲۱۱
|
۰۴ مهر ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۲




به گزارش خبرگزای بسیج از شهرستان دشتستان، کتر حسین الیاسی  گفت: ضایعه مغزی آیدا محمدیان نوجوان پانزده ساله دشتستانی که در بیمارستان شهید گنجی بستری شده بود توسط متخصصان و پزشک معتمد دانشگاه علوم پزشکی بوشهر تایید شد.

وی تصریح کرد: پس از اعلام رضایت والدین این نوجوان نسبت به اهدای عضو با هماهنگی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر و گروه پیوند دانشگاه علوم پزشکی شیراز در عملی 3 ساعته کبد و کلیه‌ها برداشت شد.

دکترالیاسی بیان داشت : اعضای اهدا شده این نوجوان برای پیوند به شیراز انتقال داده شد تا نجات‌بخش جان سه هم‌وطن نیازمند به پیوند اعضا باشد.

وی در رابطه با انجام این اقدام خداپسندانه خاطرنشان کرد: با اهدای عضو این نوجوان دشتستانی ششمین اهدای عضو از ابتدای سال جاری تاکنون در استان بوشهر به وقوع پیوسته است.

گفتنی است عمل برداشت اعضاء برای اولین بار در بیمارستان شهید گنجی برازجان با مشارکت تیم پیوند عضو اعزامی از شیراز و حضور دکترالیاسی، دکترنفیسی و همکاری تیم اتاق عمل بیمارستان شهید گنجی صورت گرفته است.

ارسال نظرات