بوشهرـ جانشین فرمانده سپاه امام صادق (ع) استان بوشهر گفت: از ایده‌ها و خلاقیت‌های نخبگان استان در قالب معرفی مخترعان به شرکت‌ها و ادارات، پرداخت تسهیلات بلاعوض و فراهم کردن امکانات مورد حمایت قرار می‌گیرند.
کد خبر: ۸۷۵۱۱۵۴
|
۰۴ مهر ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۷




به گزارش خبرگزاری بسیج از بوشهر، حمید خرمدل در آیین راه‌اندازی کارگاه و آزمایشگاه‌های مرکز رشد، خلاقیت، توسعه و فناوری شهید علیرضا ماهینی بوشهر با بیان اینکه این مرکز زیرنظر سپاه امام صادق(ع) استان بوشهر فعالیت می‌کند اظهار داشت: مرکز رشد، خلاقیت، توسعه و فناوری شهید علیرضا ماهینی معاونت جهاد علم و فناوری سپاه امام صادق (ع) استان بوشهر از سال 1393 آغاز بکار کرده است.

وی با بیان اینکه این مرکز از طرح‌های خلاقانه و ابتکاری حمایت می‌کند، تصریح کرد: مرکز رشد، خلاقیت، توسعه و فناوری شهید علیرضا ماهینی از طرح‌های نو آورانه‌ای حمایت می‌کند که در راستای تجاری‌سازی و بازده اقتصادی داشته باشند.

جانشین فرمانده سپاه امام صادق(ع) استان بوشهر با اشاره به فعالیت هفت شرکت در این مرکز، افزود: این شرکت‌ها در زمینه تولید دستگاه روشن کننده لامپ‌های سوخته و نسوز، دستگاه قطع و وصل کننده فیوز دیجیتال، دستگاه ضد سرقت ترانسفورماتور و کابل، پودر منعقد کننده خون از پوست میگو، فرآورده‌های دریایی از میکروجلبک اسپیرولینا، بهینه سازی مصرف انرژی و آب شیرین کن خورشیدی فعالیت دارند و  محصولشان تجاری سازی می‌کنند.

وی بیان کرد: بخشی از محصولات شرکت‌های تولیدی دانش بنیان در مرکز رشد، خلاقیت، توسعه و نوآوری معاونت جهاد علم وفن آوری سپاه استان بوشهر تجاری سازی شده است.

جانشین فرمانده سپاه امام صادق(ع) استان بوشهر با تاکید بر حمایت از ایده‌ها و خلاقیت‌ها افزود: کسانی که فکر، ایده و خلاقیتی دارند در سه بعد مورد حمایت قرار می‌گیرند.

 خرمدل افزود: حمایت معنوی در قالب معرفی مخترعان به شرکت‌ها و ادارات، پرداخت تسهیلات بصورت بلاعوض، فراهم کردن امکانات مورد نیاز مخترعان از جمله این حمایت‌ها  است.

وی افزود: بسیاری از محصولات تولید شده در این مرکز در صورت تجاری سازی می‌تواند میلیون‌ها دلار صرفه جویی ارزی داشته باشیم. در این مرکز که دو سال از فعالیت آن می‌گذرد، آموزش‌های نرم افزاری، مقاله نویسی، تصمیم‌گیری چند معیاری و انرژی پلاس رایگان به بسیجیان ارائه می‌شود.

انتهای پیام/

 

ارسال نظرات