خبرهای داغ:
به مناسبت هفته دفاع مقدس و آغاز سال تحصیلی زنگ مهر و مقاومت و یادواره شهدای در دبیرستان سمیه نطنز برگزار شد.
کد خبر: ۸۷۵۱۱۱۱
|
۰۴ مهر ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۰

به گزارش خبرگزاری  بسیج ، صبح روز شنبه سوم مهر ماه زنگ مهر و مقاومت و همچنین یادواره شهدا در دبیرستان دختران سمیه نطنز با حضور مسئولین برگزار شد.

در ابتدا علیرضا محمودی مدیریت آموزش و پرورش شهرستان نطنز ضمن تبریک آغاز سال تحصیلی و گرامیداشت هفته دفاع مقدس اظهار داشت: مهر ماه آغاز فصل دانایی و بازگشایی درهای علم و دانش است و امسال آموزش و پرورش با شعار مشارکت همه جانبه و اهتمام مسئولین کار خود را آغاز نمود.

وی افزود: بی شک نقش بی بدیل مسئولین در آموزش و پروش و تربیت نسل پویا و خلاق نباید نادیده گرفته شود و باید از حداکثر ظرفیت ها در پیشبرد اهداف جامعه اسلامی استفاده شود.

مدیریت آموزش و پرورش شهرستان نطنز تصریح کرد: امسال 1560 دانش آموز در مقطع ابتدایی، 616 دانش آموز در مقطع متوسطه اول، 524 دانش آموز در مقطع متوسطه دوم و 500 کودک در مقطع پیش دبستانی و در مجموع قریب به 3000 دانش آموز در مدارس ثبت نام نموده و مشغول به تحصیل شدند و به جرأت می توان گفت امسال در کلیه مدارس و برای تمام دروس معلم در نظر گرفته شده است.

وی اضافه کرد: امروز یادواره 8 شهید فرهنگی و 16 شهید دانش آموز در این دبیرستان برگزار شد و این اقدامی در جهت پاسداشت زحمات ارزشمند شهدا و انتقال آن به نسل های آینده است.

در ادامه حجت الاسلام و المسلمین روح الله امینی امام جمعه شهرستان نطنز با ذکر حدیثی از پیامبر اکرم(ص) که فرمودند" هرکس اهل مبارزه و جنگ نباشد و خود را برای مبارزه آماده نکرده باشد مرگ او مرگ جاهلیت است" گفت: کلیه طرفداران اسلام باید اهل مبارزه و جهاد و به تعبیر امروزی بسیجی و در همه صحنه ها و میدانها حضور داشته باشند.

وی افزود: برخی معلمین و دانش آموزان در 8 سال دفاع مقدس با بصیرت، آگاهی، صداقت و اخلاص هر چه داشتند تقدیم اسلام نمودند و در حفظ و حراست از آن کوشیدند.

حجت الاسلام امینی بیان کرد: امروز همه ما وارث خون شهداییم و شما دانش آموز باید در جهت کسب تعلیم و تربیت تلاش کنید چراکه شما مدیران آینده کشورید و در آینده شما هستید که باید نظام را مدیریت کند پس به وظیفه خود را بعنوان یک انقلابی که میراث شهداست با درس خواندن جامه عمل بپوشانید.

وی اضافه کرد: شما دانش آموزان هدفمند و پاک درس بخوانید چراکه شهدا پاکترین افراد بودند و در راه رسیدن به اهداف با پاکی زیستند.

وی ادامه داد: معلمین خود از بسیجیان و وارث شهدا هستند که دانش آموزان بعنوان امانت الهی به آنها سپرده شده و وظیفه آنهاست که نسلی انقلابی، متعهد و متخصص را تربیت کنند که از خون شهدا پاسداری نمایند.

یوسف حسنی فرماندار شهرستان نطنز در یادواره شهدا با تبریک این ایام به فرهنگیان و دانش آموزان اظهار داشت: تقارن شروع سال تحصیلی با هفته دفاع مقدس بسیار ارزشمند است و بنده خود در سال دوم بیرستان افتخار حضور در جبهه های جنگ را داشته از نزدیک شاهد ارزشهای بدست آمده شهدا بوده ام.

وی افزود: با تأکید مقام معظم رهبری و رئیس جمهوری از امروز اولین سرشماری نفوس و مسکن در سراسر کشور به صورت اینترنتی آغاز شده و در راستای اهمیت این موضوع از 4 تا 7 مهرماه زنگ سرشماری در مدارس نواخته می شود.

فرماندار شهرستان نطنز خاطرنشان کرد: شهرستان نطنز نیز که در زمینه های رسانه ای و اطلاعات در سطح استان حرف اول را میزند، مردم را به مشارکت همه جانبه در این امر ترغیب نمایند.

وی اضافه کرد: یکی از مشکلات شهرستان نطنز علی الخصوص شهر نطنز کمبود آب است که با پیگیریهای صورت گرفته توسط نماینده شهرستان نطنز و بخش قمصر مجوز چاه برای روستاها گرفته و اقدام شده است.

یوسف حسنی تأکید کرد: مجوز حفر چاه در نطنز نیز گرفته شده و یکی از دلایلی که تاکنون به مرحله اجرا نرسیده وجود قناتهای زیادی است که در این شهر وجود دارد و سعی کردیم خللی در قنوات بوجود نیاید و این در صورتی است که هیچ مشکلی از لحاظ بودجه و مجوز وجود ندارد.

وی افزود: پرونده انتقال پروژه آب از استان اصفهان نیز با پیگیریهای دکتر صفاری نطنزی نماینده شهرستان نطنز و بخش قمصر به جریان افتاده و انشااله به نتیجه خواهد رسید.

وی ادامه داد: زمانی ورودی آب به مخزن 90 لیتر در ثانیه بوده که اخیراً به 50 لیتر درثانیه رسیده و این در حالی است که مصرف آب بالای 70 لیتر درثانیه است و با توجه به اینکه سطح آب در چاه ها کاهش داشته، مردم را با قطعی آب مواجه کرده است که انشااله با حفر چاه مورد نظر مشکل قطعی آب حل خواهد شد.

در پایان مراسم حجت الاسلام و المسلمین وافی مسئول موسسه روایتگران نور از حوزه علمیه قم به روایت چند شهید والا مقام همراه با پخش کلیپی از آنها پرداخت.

ارسال نظرات
پر بیننده ها