خبرهای داغ:
با حضور نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی صورت گرفت

گرامیداشت یاد و خاطره شهدای منا و ترور در یادواره مشق عشق

سومین شب مراسم یادواره مشق عشق در قم با حضور نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی و با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای منا و شهدای ترور همراه بود.
کد خبر: ۸۷۵۱۰۴۴
|
۰۴ مهر ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۸

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از قم، حجت‌الاسلام و المسلمین مجتبی ذوالنوری، طی سخنانی در سومین شب مراسم یادواره مشق عشق که در بوستان شهدای آذر قم برگزار شد، اظهار داشت: ما در انقلاب شهدای بسیاری را تقدیم اسلام کردیم از جمله حدود 16800شهید ترور توسط گروهایی چون منافقین، توده ای ها، فرقان و.... و اشخاصی چون شهیدان بهشتی، مطهری، مفتح، مدنی که هرکدام الگویی بودند و می توان از آنان درس انقلاب و زندگی و فداکاری آموخت.

وی افزود: منافقین در بمب گذاری های خود در کوچه و بازار بسیاری از مردم را تکه تکه کردند، عقبه گروه های تروریستی به اسراییل و سعودی منتهی می شود.

نماینده مردم قم در مجلس با اشاره به اینکه بسیاری از مردم در منا با لباس احرام به شهادت رسیدند، تاکید کرد: وهابیت در ادامه راه ابوسفیان است، این آل یهود بر مکه مکرمه مسلط شده اند و چه مردان بزرگی را از ایران و اسلام در منا به شهادت رساندند.

وی با یادآوری کشتار حجاج در سال 66 خاطرنشان ساخت: در آن سال یکی از ائمه جماعات مساجد فرمان حمله به مردم را صادر کرد و نیروهای پلیس با باتوم به حجاج حمله کردند؛ وهابی ها در جنایت به گذشتگان خود اقتدا کرده اند ولی نمی توانند نور انقلاب ما را خاموش کنند و امروز پرتوی انوار انقلاب بر بسیاری از نقاط عالم رسیده به طوری که در یمن و سوریه بحرین شاهد آن هستیم.

وی ادامه داد: در بسیاری از مسائل اقتصادی تحریم اثر نداشته و ما اول بودیم مانند تولید و صادرات زعفران، فرش و....ولی امروز برخی کشور ها گوی سبقت را از ما ربوده اند؛ در تحریم بعضی اقلام به خود اتکایی رسیدیم و دیدیم در مباحث چون نانو و موشکی و هوا فضا که تحریم ها سخت تر بود به موفقیت و حتی به صادرات رسیدیم که دنیا متحیر شد.

ذوالنوری تصریح کرد: برخی می گویند برجام سایه تهدید را از سر کشور رفع کرد ولی رهبر انقلاب گفتند توان دفاعی این تهدیدات را رفع کرد.

در ادامه این مراسم، سیداحمد شمس مداح اهل بیت(ع) خاطراتی را از زمان دفاع مقدس و مبارزات قبل از انقلاب یازگو کرد و چند بیتی را در مدح اهل بیت(ع) خواند و سعید سلیمانیان، خواننده جوان کشور نیز به اجرای قطعه ای در مورد شهدا و دفاع مقدس پرداخت.

شعر خوانی توسط حسین مرادی و پخش کلیپ و قرعه کشی از دیگر برنامه‌های سومین شب مراسم یادواره مشق عشق بود.

در پایان از خانواده شهدای منا، دزفولی و آیت الله مویدی و شهید دفاع مقدس شهبازی با اهدای تندیس یادواره و هدایا تجلیل به عمل آمد.

این مراسم با همت پایگاه شهدای آذر حوزه چهار شهید ورزنده و با همکاری شهرداری قم، ناحیه مقاومت بسیج امام حسین (ع)، سپاه امام علی بن ابی طالب (ع)، موسسه اعتباری کوثر استان قم، آستان مقدس حرم حضرت معصومه (س)، ارتش جمهوری اسلامی نیروی انتظامی استان و بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قم برگزار شد.

مولایی عضو شورای اسلامی شهر قم، مختاران فرمانده ناحیه امام حسین(ع)، حجت الاسلام نمایندگی ولی فقیه در ناحیه امام حسین(ع)، مسعود سروی فرمانده حوزه شهید ورزندهو دیگر مسئولان استانی و بسیج در این مراسم حضور داشتند.


ارسال نظرات