خبرهای داغ:
گروه تئاتر غدیر پایگاه بسیج شهید سید مصفی خمینی(ره) حوزه شهید ورزنده در دومین شب مراسم یادواره مشق عشق، به اجرای نمایش پرداخت.
کد خبر: ۸۷۵۱۰۴۳
|
۰۴ مهر ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۹

اجرای گروه تئاتر غدیر در یادواره مشق عشق/تجلیل از شهدای ورزشکار

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از قم، دردومین شب مراسم شبهای هشت گانه یادواره مشق عشق که همزمان با سالروز ولادت امام کاظم(ع) و به یاد شهدای ورزشکار برگزار شد، حجت‌الاسلام و المسلمین حسین جوشقانیان، رئیس شورای عالی بسیج استان قم و عضو موسسه روایت سیره شهدا ابراز کرد: چند خصوصیت شهدا را همه علاقه دارند داشته باشند و آن محبوبیت و شجاعت است.

وی با بیان اینکه بسیاری از شهدا در هنگام شهادت با غسل شهادت و با طهارت بوده اند، ابراز داشت: دو خصلت است که محبوبیت می آورد و آن ایمان به خدا و عمل صالح است؛ ایمان به خدا یعنی هر چه خدا بخواهد همان می شود. در سوریه می خواستند در چند ماه کار را تمام کنند ولی به خواست خدا تا امروز نتوانستند. اگر خدا بخواهد ریگ بیابان و شن ها نیز سربازان خدا هستند.

استاد حوزه علمیه افزود: در دفاع مقدس دشمنان هشت سال از زمین و هوا و دریا با قدرتمند ترین سلاح ها در چند صد کیلومتر مرز مشترک با ما وارد به جنگ شدند ولی به خواست خدا ناکام ماندند.

وی ادامه داد: بعثی ها در جنگ بسیار وحشی تر از داعش عمل می کردند خاطرات اسرای آزاد شده را مطالعه کنید و ببینید چه جنایاتی با رزمندگان ما و مردم ما کردند.

جوشقانیان با بیان اینکه شهدا فقط از خدا می ترسیدند، تصریح کرد: ما در جنگ رزمنده ای داریم که مورد اصابت 30تیر قرار گرفت و امروز سالم است ولی برخی از شهدا با اصابت یک ترکش کوچک به شهادت رسیدند و یک پنجم شهدای ما پانزده سال و زیر پانزده سال سن دارند.

فرمانده پایگاه ضابط موسسه روایت سیره شهدا با یادآوری این خاطره که بسیجی پشت میدان مین پوتین و لباس های خود را درآورد تا از بین نرود و می گفت این لباس ها بیت المال هستند؛ امروز صاحبان فیش ها و حقوق های نجومی جواب شهدا را چه می دهند؟ پا روی خون شهدا می گذارید؟ امروز هر کس به مقام و جایگاهی می رسد مرهون و مدیون خون شهدا است.

در ادامه این مراسم، علی مالکی نژاد خاطراتی را از زمان دفاع مقدس یازگو کرد و چند بیتی را در مدح اهل بیت(ع) سرود و گروه تئاتر غدیر پایگاه شهید سید مصطفی خمینی(ره) حوزه شهید ورزنده نیز به اجرای برنامه در مورد غدیر خم پرداخت.

پخش سرودی درباره شهدای گمنام با صدای شاکری خواننده جوان، قرعه کشی و اجرای تقلید صدا از دیگر برنامه های دومین شب مراسم یادواره مشق عشق بود.

توسط صباغی با تقلید صدا و شاکری خواننده راجع به شهدای گمنام و پخش کلیپ، قرعه کشی در بین حاضران از دیگر برنامه‌های این مراسم جشن بود.

در پایان از خانواده شهیدان دفاع مقدس علیرضا خیرخواه، حسین و عباس قربانی مطلق و شهید مدافع حرم مهدی مهدی طهماسبی با اهدای تندیس یادواره و هدایایی تجلیل به عمل آمد.

این مراسم به مدت هشت شب و به همت پایگاه شهدای آذر حوزه چهار شهید ورزنده، با همکاری شهرداری قم، ناحیه مقاومت بسیج امام حسین(ع)، سپاه امام علی بن ابی طالب(ع)، موسسه اعتباری کوثر استان قم، آستان مقدس حرم حضرت معصومه (س)، ارتش جمهوری اسلامی، نیروی انتظامی استان و بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قم و اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان قم برگزار می گردد.


ارسال نظرات
پر بیننده ها