قائم مقام وزیر و معاون کل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور گفت: تاکنون ۱۳۳ بیمارستان صحرایی در مناطق محروم سیستان و بلوچستان، کردستان، آذربایجان غربی راه‌اندازی شده است و بیش از یک میلیون و ۷۰۰ هزار نفر مراجعه کننده داشتند.
کد خبر: ۸۷۵۱۰۳۱
|
۰۲ مهر ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، ایرج حریرچی صبح امروز در بازدید از بیمارستان صحرایی سردار شهید سید رضا مراثی در حسن‌آباد یاسوکند بیجار که با حضور دکتر علی نوبخت نماینده مجلس و رئیس کمسیون بهداشت و درمان مجلس، سردار عبداللهی معاون بهداشت و درمان سپاه، سردار دکتر عراقی زاده رئیس اداره بهداشت و درمان ستاد کل نیروهای سپاه، سردار معدنی معاون علمیات نیروی هوایی سپاه، سردار اخوان معاون بهداری نیروی زمینی سپاه برگزار شد، اظهار داشت: تاکنون 133 بیمارستان صحرایی در مناطق محروم سیستان و بلوچستان،کردستان، آذربایجان غربی راه‌اندازی شده است و بیش از یک میلیون و 700 هزار نفر مراجعه کننده داشته‌اند و بیش از 12 هزار عمل جراحی در این بیمارستان‌ها نیز صورت گرفته است.

وی گفت: طبق آمار سازمان ملل از لحاظ شاخص‌های افزایش امید به زندگی و کاهش مرگ و میر مادران باردار جزء در رده دوم هستیم و این به این معنی نیست که زیر ساخت‌های لازم مطابق شأن و شئون و انتظارات مردم کشورمان را فراهم کرده‌ایم بنابراین باید در رفع مشکلات مردم بیشتر تلاش کنیم.

قائم مقام وزیر و معاون کل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور با بیان اینکه هفت درصد تخت‌های بخش دولتی که برابر با 5 هزار تخت بیمارستان است فرسوده است، تصریح کرد: در حال حاضر از لحاظ تخت بیمارستانی حدود 100 هزار کمبود تخت داریم.

وی با اشاره به آمار کمبود تخت‌های بیمارستان گفت: کمبود تخت‌های بیمارستان گویای آن است در خیلی از نقاط کشور بیمارستان به اندازه کافی نداریم و علی‌رغم اینکه تاکنون توانستیم 1995 خانه بهداشت را در طول دو سال بسازیم اما در خیلی از روستاهای مناطق محروم از لحاظ مراکز بهداشتی و درمانی با کمبود مواجه هستیم.

حریرچی با اشاره به اقدامات مهم سپاه پاسداران در امر بهداشت و درمان افزود: مشارکت در واکسناسیون فلج اطفال، نظارت بر مراکز درمانی، ساخت و تجهیز منابع توسط قرارگاه خاتم‌الانبیاء از مهمترین اقدامات سپاه پاسداران در امر خطیر بهداشت و درمان در کشور است.

وی اظهار کرد: میزان پزشکان متخصص در منطقه آسیای جنوب‌غربی 5/2 پزشک به ازای هزار نفر جمعیت است که این میزان در کشور ما 5/1 پزشک به ازای هر یک هزار نفر جمعیت است.

قائم مقام وزیر و معاون کل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور گفت: برای جبران کمبودها و نواقص راه طولانی را در پیش داریم و تا موقعی که اعتبارات لازم به تدریج از طریق دولت و طرح تحول سلامت حاصل شود باید با اقدامات منطقه‌ای و کمک از سایر نهادها نیازهای فعلی را رفع رجوع کنیم.

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس نیز در ادامه این بازدید با اشاره به اینکه امروز شاهد چهره زیبایی از نوع دوستی و کمک به محرومین در حوزه بهداشت و درمان بودیم، اظهار داشت: مسئله مهم موضع‌گیری مجلس در کمسیون بهداشت و درمان در راستای موضع‌گیری حضرت امام(ره) و مقام معظم رهبری است.

علی نوبخت با تاکید بر اینکه محرومین صاحبان اصلی این انقلاب هستند اما از خیلی از امتیازات که مهمترین آن امر بهداشت و درمان است محروم هستند، افزود: رسیدگی به امر بهداشت و درمان محرومین در اولویت دولت و مجلس است و هزینه بهداشت و درمان باید ابتدا در مناطق محروم و سپس در مناطق برخوردار هزینه شود.

وی با بیان اینکه موضع‌گیری در برنامه ششم بر اساس طرح عظیمی که شبکه بهداشت و درمان در سراسر کشور در حال اجرای آن است با کمبود منابع مواجه شدیم،گفت: اگر قرار است با توجه به محدودیت منابع، برای پنج سال آینده برنامه‌ریزی کنیم باید منابع ما هدفدار باشد و اول به سمت محرومین انتقال داده شود.

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس تصریح کرد: ایجاد بیمارستان‌های صحرایی و آوردن امکانات و تجهیزات و حضور پزشکان متخصص در مناطق محروم توسط نیروی زمینی سپاه نوآوری و حرکت انقلابی، فنی و علمی است.

ارسال نظرات